Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Brembo odhalilo revoluční brzdy, vypadají jako žádné jiné na světě
8.3.2019 | Mirek Mazal
Brembo platí za největšího experta přes brzdy, nakonec jeho techniku najdeme i ve Formuli 1. Její atraktivita se obvykle skrývá v nitru, teď je to jinak, nové třmeny přivádí do vědy brzdění spíše umělecké prvky.
Kontrastně barevné brzdové třmeny jsou jednou z těch automobilových zvláštností, kterým je v posledních letech věnována zvýšená pozornost. Ve vzhledu celého auta tvoří poměrně malý detail, přesto se dokáží postarat o výrazný vizuální efekt vyvolávající úsměv od ucha k uchu. Viditelné brzdiče jsou v kurzu, protože dodávají vozu originální prvek a určitý punc exkluzivity, žádná společnost ale dosud neuchopila pojetí třmenů tak, jako to nyní udělalo Brembo.
Italští specialisté standardně nabízejí základní barevnou paletu třmenů, které poutají pozornost pod koly automobilů. Obvykle používají červenou a žlutou barvu, občas oranžovou či modrou, pro ty, co mají rádi nenápadnost, mají v zásobě černou a šedou. Kreativní oddělení firmy si ale pro letošní Ženevu připravilo devět efektních prototypů, které pro vizuální pojetí brzd představují revoluci svého druhu.
V tiskové zprávě společnost uvedla, že je „inspirována světem módy, designu, umění a stylu“, což vede k různým vzorům a barevným kombinacím na vnější straně brzdiče. K vidění je například stříbrné lakování, kárový vzor, reflexní písmena na černém podkladu, zářivá malba lidských postav, přírodní kresba nebo maskáčový povrch.
Kreativita výrobce se plně projevila a jistě si najde své místo na trhu. Modelové příklady zatím nebudou ve standardní nabídce, ale pokud o ně některá z automobilek projeví zájem, Italové jsou připraveni dodat třmeny v podstatě jakémkoli vizuálním provedení, které bude odolné stejně jako ta dosavadní, jednobarevná.
Někteří experti by možnost personalizace jistě uvítali s otevřenou náručí. Dočkáme se třeba třmenů s fotografií obličeje majitele? Ani to není vyloučené, Brembo říká, že možné je teď prakticky cokoli. Inu, trocha italského přístupu v jinak ryze technických záležitostech někdy není na škodu...
Paleta nových třmenů Bremba ukazuje možný budoucí vývoj - Italové je teď dokáží ztvárnit v prakticky jakémkoli provedení
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB