Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník

Citlivého řidiče rozpálí až doběla, když se mu „povede” odřít si kola o vysoký obrubník, kterého si nevšiml, nebo ztratil představu o tom, kde se nachází. S revoluční technologií nového Range Roveru Evoque už se to nestane.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník

13.5.2019 | Petr Prokopec

Citlivého řidiče rozpálí až doběla, když se mu „povede” odřít si kola o vysoký obrubník, kterého si nevšiml, nebo ztratil představu o tom, kde se nachází. S revoluční technologií nového Range Roveru Evoque už se to nestane.

Před pěti lety Land Rover na newyorském autosalonu představil koncept Discovery Vision. Jeho produkční verze sice už v prodeji je, jedna přelomová technologie však sériovému modelu chyběla. Jednalo se o tzv. průhlednou kapotu, tedy o sadu kamer dovolující promítat prostor přímo před vozem tak, jako by auto neexistovalo.

Před touto technologií bylo třeba smeknout klobouk. Prezentována byla sice primárně jako věc usnadňující průjezd náročným terénem, mnohem větší přínos by ale měl při každodenním ježdění po městě. Zejména při parkování u obrubníků či průjezd úzkými uličkami hrozí poškrábání drahých ráfků. Problémem ovšem bylo, že Land Rover se ohledně komercializace tohoto řešení obklopil rouškou tajemství a od roku 2014 neřekl na toto téma ani slovo. Letošek ale vše změnil.

Britové přednedávnem odhalili druhou generace Range Roveru Evoque. A právě ta se nyní stává vůbec prvním vozem, který do prodeje míří právě s možností prohlížet si okolí „skrz kapotu”. Je tedy trochu škoda, že tvůrci se nedrželi původní koncepce a některé prvky lehce pozměnil, zejména výstup z kamery se přestěhoval na centrální obrazovku, i tak jde ale o fantastickou věc.

Se systémem zvaným Ground View bude skutečně nemožné si odřít kola o obrubník, neboť je na monitoru přesně uvidíte, jak daleko se od něj nacházejí. Systém funguje do rychlosti 30 km/h a monitorovat zvládá prostor až 15 metrů před vozem do šíře 8,53 metru. K tomu mu dopomáhají jak kamery usazené ve zpětných zrcátkách, tak kamera v čelní masce, které všechny „hledí” směrem dolů.

Systém Ground View je revoluční a o jeho praktickém využití nemůže být pochyb, přesto není bůhvíjak drahý. Na českém trhu si jej můžete pořídit za 12 301 Kč včetně daně, a to u jakékoliv výbavy, v jaké si nový Range Rover Evoque objednáte. Samotné SUV je pak k dispozici od 1 013 012 Kč, přičemž pod kapotou, odvádí svou práci dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 koní. Jejich přenos pouze dopředu zajišťuje manuál, čtyřkolka s automatem startuje o nemalých 137 tisíc korun výše.


Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník - 1 - Range Rover Evoque Ground View 2019 prvni foto 01Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník - 2 - Range Rover Evoque Ground View 2019 prvni foto 02Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník - 3 - Range Rover Evoque Ground View 2019 prvni foto 03Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník - 4 - Range Rover Evoque Ground View 2019 prvni foto 04Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník - 5 - Range Rover Evoque Ground View 2019 prvni foto 05Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník - 6 - Range Rover Evoque Ground View 2019 prvni foto 06Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník - 7 - Range Rover Evoque Ground View 2019 prvni foto 07Do prodeje se dostalo revoluční řešení, s nímž už si nikdy neodřete kola o obrubník - 8 - Range Rover Evoque Ground View 2019 prvni foto 08
Range Rover Evoque druhé generace se jako první vůz na světě pyšní tzv. průhlednou kapotou, s níž už stěží kdy ztratíte prostorovou orientaci ve městě či v terénu

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama