Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové stvořili šelmu, co sežere i Porsche Macan Turbo. Má motor V8 a 550 koní
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Jaguaru jasně ukazuje, jaká automobilová třída teď hraje prim. Zatímco jejich sedany na ostré verze čekají, novější SUV už ji dostalo.
Od představení nových Jaguarů XE a XF uplynul již nějaký ten pátek. Přesto britská automobilka zatím nevyrukovala s žádnou ostřejší verzí, tedy pokud nepočítáme limitovanou edici XE SV Project 8. Důvod je prostý - podle značky se trh od takových aut odvrací a přichází na chuť právě rychlým crossoverům a SUV. Proto vlastně divize Special Vehicle Operations zapracovala až na modelu F-Pace, jehož nejnovější provedení SVR bylo dnes trochu překvapivě odhaleno.
Tyto změny ve smýšlení zákazníků potvrzuje i David Pook, který má u SVO na starosti dynamiku. Dle něj novinka nemá odlákat klientelu jen od Porsche Macan Turbo, ale rovněž od majitelů rychlých kombíků s logy AMG či RS. S těmi by ostatně F-Pace SVR měl zvládat držet i tempo, neboť pod kapotu dostal známý pětilitrový přeplňovaný osmiválec naladěný na 550 koní a 680 Nm točivého momentu.
Pohonná jednotka je spojena s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, zrychlení z klidu na stovku pak zvládá za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 283 km/h. To jsou působivé hodnoty na 2 070 kilogramů vážící vůz, přičemž zmíněné Porsche Macan Turbo překonávají. Za Alfou Romeo Stelvio QV již Jaguar akcelerací zaostává, to samé pak lze říci o Mercedesu-AMG GLC 63 S.
Kromě výkonné pohonné jednotky se SVR může pochlubit specificky naladěným podvozkem, který dostal o 30 procent tužší přední a o 10 procent tužší zadní pružiny. Nové jsou také stabilizátory, díky čemuž byly náklony karoserie zredukovány o 5 %. Klíčovým prvkem k dynamice je pak aktivní zadní elektronický diferenciál, který lépe přerozděluje výkon mezi jednotlivá kola.
Dále se novinka chlubí speciálně nakalibrovaným řízením či aktivním výfukem, který je vůči standardnímu o podstatných 6,6 kilogramů lehčí. Další dietu mají na starosti kovaná kola. Ta standardně počítají s 21palcovým rozměrem, za příplatek lze ale sáhnout i po dvaadvacítkách, jenž hmotnost vůči základu sráží o 2,4 kila vpředu a o 1,7 kila vzadu. Pyšní se i unikátním designem a větší šířkou.
Zmínit můžeme ještě posílené brzdy s kotouči o rozměru 395 mm vpředu a 396 mm vzadu. Za dalšími novinkami je ale již třeba vyrazit do kabiny. Ta dostala odlehčená sportovní sedadla, přičemž tvar těch předních je napodoben i zadními. Specifické jsou materiály i barvy čalounění, standardně lze pak očekávat multimédia Touch Pro, 10palcový displej a 12,3palcový digitální přístrojový štít.
Poslední zmínku můžeme věnovat venkovnímu designu, který byl kromě příchodu větších kol umocněn také novými nárazníky, blatníky s ventilačními otvory, střešním spoilerem nebo čtveřicí koncovek výfuku. S touto výbavou jde F-Pace SVR v létě do prodeje, přičemž na domácím trhu startuje na 74 835 GBP (cca 1 540 000 Kč). To na takový stroj není vůbec přehnaná částka...
Nový Jaguar F-Pace SVR dostal do vínku 550 koní, stovku tak zvládne již za 4,3 sekundy a maximálně pokoří 283 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva