Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové stvořili šelmu, co sežere i Porsche Macan Turbo. Má motor V8 a 550 koní
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Jaguaru jasně ukazuje, jaká automobilová třída teď hraje prim. Zatímco jejich sedany na ostré verze čekají, novější SUV už ji dostalo.
Od představení nových Jaguarů XE a XF uplynul již nějaký ten pátek. Přesto britská automobilka zatím nevyrukovala s žádnou ostřejší verzí, tedy pokud nepočítáme limitovanou edici XE SV Project 8. Důvod je prostý - podle značky se trh od takových aut odvrací a přichází na chuť právě rychlým crossoverům a SUV. Proto vlastně divize Special Vehicle Operations zapracovala až na modelu F-Pace, jehož nejnovější provedení SVR bylo dnes trochu překvapivě odhaleno.
Tyto změny ve smýšlení zákazníků potvrzuje i David Pook, který má u SVO na starosti dynamiku. Dle něj novinka nemá odlákat klientelu jen od Porsche Macan Turbo, ale rovněž od majitelů rychlých kombíků s logy AMG či RS. S těmi by ostatně F-Pace SVR měl zvládat držet i tempo, neboť pod kapotu dostal známý pětilitrový přeplňovaný osmiválec naladěný na 550 koní a 680 Nm točivého momentu.
Pohonná jednotka je spojena s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, zrychlení z klidu na stovku pak zvládá za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 283 km/h. To jsou působivé hodnoty na 2 070 kilogramů vážící vůz, přičemž zmíněné Porsche Macan Turbo překonávají. Za Alfou Romeo Stelvio QV již Jaguar akcelerací zaostává, to samé pak lze říci o Mercedesu-AMG GLC 63 S.
Kromě výkonné pohonné jednotky se SVR může pochlubit specificky naladěným podvozkem, který dostal o 30 procent tužší přední a o 10 procent tužší zadní pružiny. Nové jsou také stabilizátory, díky čemuž byly náklony karoserie zredukovány o 5 %. Klíčovým prvkem k dynamice je pak aktivní zadní elektronický diferenciál, který lépe přerozděluje výkon mezi jednotlivá kola.
Dále se novinka chlubí speciálně nakalibrovaným řízením či aktivním výfukem, který je vůči standardnímu o podstatných 6,6 kilogramů lehčí. Další dietu mají na starosti kovaná kola. Ta standardně počítají s 21palcovým rozměrem, za příplatek lze ale sáhnout i po dvaadvacítkách, jenž hmotnost vůči základu sráží o 2,4 kila vpředu a o 1,7 kila vzadu. Pyšní se i unikátním designem a větší šířkou.
Zmínit můžeme ještě posílené brzdy s kotouči o rozměru 395 mm vpředu a 396 mm vzadu. Za dalšími novinkami je ale již třeba vyrazit do kabiny. Ta dostala odlehčená sportovní sedadla, přičemž tvar těch předních je napodoben i zadními. Specifické jsou materiály i barvy čalounění, standardně lze pak očekávat multimédia Touch Pro, 10palcový displej a 12,3palcový digitální přístrojový štít.
Poslední zmínku můžeme věnovat venkovnímu designu, který byl kromě příchodu větších kol umocněn také novými nárazníky, blatníky s ventilačními otvory, střešním spoilerem nebo čtveřicí koncovek výfuku. S touto výbavou jde F-Pace SVR v létě do prodeje, přičemž na domácím trhu startuje na 74 835 GBP (cca 1 540 000 Kč). To na takový stroj není vůbec přehnaná částka...
Nový Jaguar F-Pace SVR dostal do vínku 550 koní, stovku tak zvládne již za 4,3 sekundy a maximálně pokoří 283 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 09:32 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 08:59 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda