Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové stvořili šelmu, co sežere i Porsche Macan Turbo. Má motor V8 a 550 koní
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Jaguaru jasně ukazuje, jaká automobilová třída teď hraje prim. Zatímco jejich sedany na ostré verze čekají, novější SUV už ji dostalo.
Od představení nových Jaguarů XE a XF uplynul již nějaký ten pátek. Přesto britská automobilka zatím nevyrukovala s žádnou ostřejší verzí, tedy pokud nepočítáme limitovanou edici XE SV Project 8. Důvod je prostý - podle značky se trh od takových aut odvrací a přichází na chuť právě rychlým crossoverům a SUV. Proto vlastně divize Special Vehicle Operations zapracovala až na modelu F-Pace, jehož nejnovější provedení SVR bylo dnes trochu překvapivě odhaleno.
Tyto změny ve smýšlení zákazníků potvrzuje i David Pook, který má u SVO na starosti dynamiku. Dle něj novinka nemá odlákat klientelu jen od Porsche Macan Turbo, ale rovněž od majitelů rychlých kombíků s logy AMG či RS. S těmi by ostatně F-Pace SVR měl zvládat držet i tempo, neboť pod kapotu dostal známý pětilitrový přeplňovaný osmiválec naladěný na 550 koní a 680 Nm točivého momentu.
Pohonná jednotka je spojena s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, zrychlení z klidu na stovku pak zvládá za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 283 km/h. To jsou působivé hodnoty na 2 070 kilogramů vážící vůz, přičemž zmíněné Porsche Macan Turbo překonávají. Za Alfou Romeo Stelvio QV již Jaguar akcelerací zaostává, to samé pak lze říci o Mercedesu-AMG GLC 63 S.
Kromě výkonné pohonné jednotky se SVR může pochlubit specificky naladěným podvozkem, který dostal o 30 procent tužší přední a o 10 procent tužší zadní pružiny. Nové jsou také stabilizátory, díky čemuž byly náklony karoserie zredukovány o 5 %. Klíčovým prvkem k dynamice je pak aktivní zadní elektronický diferenciál, který lépe přerozděluje výkon mezi jednotlivá kola.
Dále se novinka chlubí speciálně nakalibrovaným řízením či aktivním výfukem, který je vůči standardnímu o podstatných 6,6 kilogramů lehčí. Další dietu mají na starosti kovaná kola. Ta standardně počítají s 21palcovým rozměrem, za příplatek lze ale sáhnout i po dvaadvacítkách, jenž hmotnost vůči základu sráží o 2,4 kila vpředu a o 1,7 kila vzadu. Pyšní se i unikátním designem a větší šířkou.
Zmínit můžeme ještě posílené brzdy s kotouči o rozměru 395 mm vpředu a 396 mm vzadu. Za dalšími novinkami je ale již třeba vyrazit do kabiny. Ta dostala odlehčená sportovní sedadla, přičemž tvar těch předních je napodoben i zadními. Specifické jsou materiály i barvy čalounění, standardně lze pak očekávat multimédia Touch Pro, 10palcový displej a 12,3palcový digitální přístrojový štít.
Poslední zmínku můžeme věnovat venkovnímu designu, který byl kromě příchodu větších kol umocněn také novými nárazníky, blatníky s ventilačními otvory, střešním spoilerem nebo čtveřicí koncovek výfuku. S touto výbavou jde F-Pace SVR v létě do prodeje, přičemž na domácím trhu startuje na 74 835 GBP (cca 1 540 000 Kč). To na takový stroj není vůbec přehnaná částka...
Nový Jaguar F-Pace SVR dostal do vínku 550 koní, stovku tak zvládne již za 4,3 sekundy a maximálně pokoří 283 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 5 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan