Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové vybrali nejlepší auta roku 2019, na Škodu pamatovali hned několikrát
12.7.2019 | Petr Prokopec
Nadšení Britů pro moderní škodovky v poslední době poněkud slábne. Kořínek jejich popularity na britských ostrovech je ale zjevně tuhý, jak ukazuje volba nejlepších aut roku AE.
Lidské choutky jsou rozmanité, což platí i při výběru nového vozu. Boj o zákazníka je stále náročnější, proto výrobci svou produkcí zkouší zasáhnout každou myslitelnou oblast trhu. V závislosti na „tučnosti” vašeho bankovního konta si tak můžete bez problémů pořídit sedan či hatchback, stejně jako SUV, kabriolet nebo luxusní limuzínu. Před pár lety by ale v této fázi vaše možnosti víceméně končily, dále by šlo rozhodovat jen mezi benzinovým a dieselovým motorem. Dnes je ale možné sáhnout po slepencích rozličných automobilových tříd, stejně jako po hybridním nebo zcela elektrickém ústrojí.
Proč o tom ale mluvíme? Jednoduše proto, že ona diverzita trhu dělá tradiční volbu jednoho auta roku pomalu nerealizovatelnou. Některá z novinek může oslnit kupříkladu pohonným ústrojím, zatímco jiná zaujme komfortem a zpracováním interiéru. Další je lídrem v oblasti bezpečnosti, designu nebo třeba velikosti zavazadlového prostoru. Pokud by tedy měl být z kvanta nových vozů zvolen jako absolutní král pouze jeden jediný, musel by konkurenci porážet ve většině ohledů o parník. A to je dnes v podstatě nereálné, spíše než o ryze nejlepší vůz tak jde o nejlepší možný kompromis.
Britský magazín Auto Express na to jde trochu jinak a v rámci udílení cen New Car Awards 2019 vyhledal nejlepší vozy ve 30 kategoriích. Zvolen tedy nebyl jen celkový vítěz, pamatováno bylo na každou obchodní třídu. Trofejí se ale dočkaly i hybridy a elektromobily, stejně jako limuzíny a sporťáky. A oceněn byl rovněž design, technologie a řidičské zážitky. Suma sumárum tu tak máme třicítku (respektive devětadvacítku, neboť jeden z vozů získal ceny dvě) aut, se kterými neuděláte chybu.
Auto roku 2019 - Tesla Model 3
Model 3 zaujal především každodenní použitelností. Jeho dojezd je dostatečný, jízdní komfort pak nenarušují ani 20palcová kola verze Performance. Uvnitř naleznete dostatek místa a za volantem vás čeká dostatek zábavy. Jde tak o nejlepší Teslu vůbec, což Model 3 pasuje na celkového vítěze ankety.
Městské auto roku 2019 - Volkswagen up!
Nejmenší z lidových vozů se bez problémů zvládá pohybovat ve městě, stejně jako na dálnicích. Mezi kladné stránky patří velmi nízká spotřeba, po stránce výkonové můžete vystoupat až na 115 koní varianty GTI. Zvolit lze navíc i třídveřovou karoserii, která začíná z trhu pomalu mizet.
Supermini roku 2019 - Ford Fiesta
Ford byl dříve znám pro naladění podvozku a řízení, přičemž toutéž magií se chlubí i nová Fiesta. K tomu se navíc přidává i postrádaný komfort, stejně jako dokáže modrý ovál okouzlit litrovým motorem EcoBoost. Objemem zavazadelníku pak Fiesta skoro sahá do vyššího segmentu.
Kabriolet roku 2019 - Mini Cabrio
Mini v posledních letech pěchovalo do svých aut zbytečnosti, ovšem nové kabrio zaujalo hlavně klimatizací, která si pamatuje nastavení se střechou nahoře i dole a automaticky ji podle její polohy upraví. Chválen je i komfort a u verzí Cooper a Cooper S také jízdní dynamika.
Kompaktní rodinné auto roku 2019 - Škoda Scala
Scala sotva přišla na trh a již dominuje své třídě. Do popředí jí dostal zejména objem zavazadlového prostoru, kromě toho Britové oceňují poměr ceny a výbavy. Výkonem je pohonné jednotky příliš neokouzlily, nízkou spotřebou však ano. A zabodovala také působivá stylizace.
Rodinné auto roku 2019 - Opel Insignia
První generace vlajkové lodi Opelu byla za zadní sedadla kritizována, ta druhá se naopak dočkala pochvaly, zejména kvůli nízkému ukotvení. Prostor pro hlavu tak mají i hráči basketballu. Mimo to Insignia zaujme komfortní jízdou, ideálem má být předokolka s manuálem a turbodieselem.
Kompaktní manažerské auto roku 2019 - BMW řady 3
S dieselem je spojováno také BMW, konkrétně pak model 320d, který je zlatým hřebem celé řady 3. Ta kromě výkonného a přitom úsporného motoru dokáže okouzlit také nově naladěným podvozkem, pochvalu si zaslouží také interiér, který konečně nabízí dostatek prostoru i variability.
Manažerské auto roku 2019 - BMW řady 5
Pětková řada profituje z platformy CLAR i příplatkových adaptivních tlumičů, díky nimž můžete volit mezi naprostým komfortem či sportovní jízdou. I v tomto případě je doporučován dvoulitrový diesel, jakkoliv jeho spárování s kabinou využívající materiály řady 7 nemusí být každému po chuti.
Kombi roku 2019 - Škoda Octavia Combi
Na trhu víceméně neexistuje vůz, který by dokázal pokořit zavazadelník mladoboleslavského kombíku, který pobere 610 litrů ve standardu a 1 740 při sklopených sedadlech. Doplnit by jej ideálně měla benzinová jedna-pětka, která je chválena za rychlost a zároveň za nepříliš vysokou spotřebu.
Malé SUV roku 2019 - Citroën C3 Aircross
Francouzský zástupce sice působí zvenčí jako drobek, uvnitř vám však kabina bude díky velkému prosvětlení připadat velmi prostorná. Stejně jako zavazadelník, jehož objem lze navýšit zadními podélně posunovacími sedadly. Vše pak doplňuje design, se kterým nezapadnete v davu.
Kompaktní SUV roku 2019 - Škoda Karoq
Třetí ocenění mířící do Mladé Boleslavi je spojeno s kvalitně postavenou kabinou, do které se nastěhovaly moderní systémy. Ani tentokráte není mezi klady opomenut zavazadelník, stejně jako 1,5litrový benzinový motor. Ten uvnitř prakticky neuslyšíte, natolik je skvělé odhlučnění.
Velké SUV roku 2019 - Seat Tarraco
Škoda Kodiaq tuto kategorii opanovala loni, letos tak přišla řada na jejího španělského sourozence. Ten zaujal sedmimístnou kabinou, ve které dostatek prostoru mají i cestující ve třetí řadě. Chválena je i jízda, zvláště pokud se rozhodnete pro úsporný dvoulitrový turbodiesel.
Malé prémiové SUV roku 2019 - Range Rover Evoque
Druhá generace britského průkopníka okouzluje zejména netradičním designem, stejně jako ta první. Nicméně ke svým kladům přihazuje mnohem poddajnější podvozek, stejně jako je možné počítat s prostornější kabinou a zavazadelníkem. Kupodivu také v tomto případě dostává hlas diesel.
Kompaktní prémiové SUV roku 2019 - BMW X3
Mnichovské SUV získalo zlaté vavříny druh rok v řadě, neboť disponuje nemalou kultivovaností. Nabízené motory jsou výkonné, jejich hluk však do kabiny neproniká. Jízda je navíc velmi komfortní, neboť zavěšení se zvládá vypořádat s veškerými nerovnostmi. Systém xDrive je navíc standardem.
Velké prémiové SUV roku 2019 - Land Rover Discovery
Pátá generace britské legendy zamířila do luxusních vod, zároveň si však ponechala dřívější praktičnost, neboť k dispozici máte sedm sedadel. Vzduchový podvozek se stará o bezmezné pohodlí, 700 Nm produkovaných šestiválcovým dieselem pak vyřeší všechny předjížděcí manévry.
MPV roku 2019 - Citroën Berlingo XL
Francouzské MPV nepřekvapivě zaujme designem, kromě toho ale míří velká chvála na kabinu skrytou za posuvnými dveřmi. Počítat je totiž možné se sedmi sedadly, ty přitom lze prakticky všechny sklopit do podlahy a vytvořit tak enormní jeskyni schopnou pohltit 3 500 litrů nákladu.
Roadster roku 2019 - Mazda MX-5
Pokud by vítězství v této kategorii bral jiný vůz než MX-5, asi bychom se divili. Otevřené dvoudvířko Mazdy je lehké a tedy obratné, v kombinaci s dvoulitrem zvládá stovku za 6,5 sekundy. Jde přitom o atmosférický motor, který lze stále spárovat s manuální převodovkou a pohonem zadních kol.
Kupé roku 2019 - Alpine A110
Francouzským návratem byl mimo jiné okouzlen i James May, proto si jedno Alpine A110 koupil. Malé kupé páruje nízkou hmotnost s dostatečným výkonem, přičemž řidiče dokáže vtáhnout do hry i přes standardní automat. Kabina je sice stísněnější, to vám však retro vzhled plně vynahradí.
Hot hatch roku 2019 - Honda Civic Type-R
Vzhledem „CTR“ asi nebude každému po chuti, ovšem stačí jediné nastartování přeplňovaného dvoulitru, a rázem vozu odpustíte jakoukoliv kontroverzi. Pohonná jednotka miluje, když ji pošlete do otáček, což navíc můžete přesně kontrolovat pomocí jednoho z nejlepších manuálů součanosti.
Sportovní auto roku 2019 - Porsche 911
Porsche 911 se dočkalo nové platformy, a evidentně to byl krok správným směrem. Kvalita jízdy je totiž dle Britů neuvěřitelná na vůz, který zvládá pokořit stovku již za 3,4 sekundy. Zvuk motoru se navíc přes příchod turba nezměnil, chváleno je rovněž řízení, stejně jako prostornost interiéru.
Luxusní auto roku 2019 - Mercedes-Benz třídy S
Jelikož třída S je laťkou pro veškeré limuzíny, zejména v rámci komfortu a kvality jízdy, nepřekvapí, že tuto kategorii opanovala. Vzadu si můžete užívat sklápěcích sedadel osazených masážní funkcí, stejně jako zábavního systému. Vpředu pak může zaujmout třeba semi-autonomní řízení.
Dostupný elektromobil roku 2019 - Kia e-Niro
Elektrické Niro dostalo do vínku baterie o kapacitě 64 kWh, většina lidí tak bude muset na nabíječku pouze jednou týdně. Využít navíc mohou rychlodobíjení, což ještě dále eliminuje každodenní starosti. Stejně jako 451litrový zavazadelník. To vše máte v Británii vcelku levně, i díky vládní dotaci.
Prémiový elektromobil roku 2019 - Tesla Model 3
S ohledem na celkového vítěze ankety nepřekvapí, že Model 3 bere zlato i ve vlastní kategorii. Tesla pokořila Audi E-tron i Jaguar I-Pace, její elektrická architektura je totiž stále nejlepší. S kvalitou je sice občas na štíru, nicméně mnohé mouchy má i britské elektrické SUV - a taktéž zvítězilo, jen loni.
Dostupné hybridní auto roku 2019 - Toyota Corolla
Bylo by asi tristní, kdyby nejznámější výrobce hybridů na světě nezískal prvenství. Corolla má přitom k dispozici novou platformu, se kterou přichází sofistikovanější zavěšení. Jízda je tak velmi pohodlná, čemuž napomáhá i skutečnost, že hybridní ústrojí již není tak obhroublé a plně si rozumí s CVT.
Prémiové hybridní auto roku 2019 - Mercedes-Benz E300de
Diesely nejsou mrtvé, jak tato anketa často naznačila, přičemž s třícípou hvězdou je spojena jednotka budoucnosti - tedy kombinace spalovací jednotky a elektromotoru. E300de zvládá sprint na stovku za 5,9 sekundy, přitom se chlubí extrémně nízkou spotřebou a emisemi i velkým zavazadelníkem.
Pick-up roku 2019 - Ford Ranger
Modrý ovál vyrukoval s novým dieselem, stejně jako nabízí pro Ranger i desetistupňový automat. Počítat je tak možné se zlepšenou spotřebou i jízdní dynamikou. Vzhledově přitom pick-up Fordu obstojí pomalu jak před operou, tak při odvozu vašich dětí do školky, i jako pracant na stavbě.
Dodávka roku 2019 - Opel Combo Cargo
Dodávka Opelu zvládá pobrat až tunu nákladu, jehož objem může klidně nabobtnat až na 3,9 kubíku. Pohon přitom bez zadýchání zvládá relativně malá dieselová jedna-pětka, která ovšem již z podstaty věci zaujme spíše spotřebou než zátahem. Opomenut nebyl ani příval elektronických asistentů.
Řidičské ocenění roku 2019 - Lexus
Z pohledu zákazníka byste podle Britů neměli najít lepší auta, než jaká vyrábí Lexus. Kromě špičkové řemeslné kvality jim dává do vínku také dlouholetou spolehlivost, se kterou přichází ruku v ruce působivě stylizované interiéry. Japonská značka tak tuto kategorii právem vyhrává již potřetí za sebou.
Technologické ocenění roku 2019 - Land Rover ClearSight Ground View
„Průhledná kapota“ britské automobilky je jednou z nejzajímavějších novinek, přičemž ji ocení nejen milovníci jízdy v terénu, ale také motoristé, jimž problémy dělá parkování. Nyní snadno uvidí jak obrubníky, tak různé výmoly či prohlubně, a to díky kamerám přenášejícím obraz před vozem.
Designové ocenění roku 2019 - Alfa Romeo Tonale
Kam jinam by mohla mířit trofej za design, než do Itálie. Letos se jí dočkalo koncepční SUV Tonale, za kterým stojí Alfa Romeo. Ta zůstala u sportovního stylu, kterým se pyšní i větší Stelvio. Toto téma je přitom zachováno také v interiéru, který sází na minimalistické detaily.
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch