Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa
28.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Některými obávaná, jinými vítaná spolupráce Astonu Martin a koncernu Daimler konečně došla svého naplnění. DB11 s V8 málo rozhodně nenabízí.
Nevyhnutelné stalo se skutečností. Aston Martin již dříve oznámil začátek spolupráce s německým koncernem Daimler a nyní přichází s první vlaštovkou společného úsilí. Tou se stává kupé DB11, které sice již známe, ovšem pouze jako verzi poháněnou přeplňovaným 5,2litrovým dvanáctiválcem. Nově ovšem Britové pod přední kapotu napěchovali německou pohonnou jednotku, a to čtyřlitrový osmiválec twin-turbo.
Tento agregát již známe z řady modelů AMG, pro potřeby Astonu Martin však byl výrazně přepracován. Dostal tak kupříkladu zakázkové sání, odlišný výfuk či specifické „mokré” mazání. Jiné je také řízení motoru, které mělo zlepšit také odezvu plynu a všechny modifikace měly být podřízeny nejen maximální jízdní dynamice, ale také dosažení zvukové kulisy, jenž je pro Aston Martin typická.
Změn je tedy ve výsledku hodně, při pohledu na výkon 510 koní, který je stejný jako u německých vozů, však nejsou znát. Vůči takovému Mercedesu-AMG GT S ovšem vzrostl točivý moment, a to z 650 na 675 Nm. Jelikož ovšem britské kupé váží o něco více (1 760 kg versus 1 645 kg), nejspíše nepřekvapí, že jeho dynamika nakonec není tak oslnivá jako u modelu z Affalterbachu.
Neznamená to ovšem, že byste nad novinkou měli lámat hůl. Sprint na stovku za rovné 4 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u AMG GT S) rozhodně nepatří mezi nejhorší, maximálka 301 km/h (- 9 km/h) taktéž ne. Zvláště když německému modelu vlastně v případě akcelerace na stovku nestačí ani zmiňované dvanáctiválcové DB11, které k dané disciplíně potřebuje 3,9 sekundy.
Dynamiku ale již hoďme za hlavu, zmínit musíme ještě další rozdíly mezi variantami V8 a V12. Ty souvisí s odlišnými úchyty motoru i jinak naladěným podvozkem, přičemž novinka dostala do vínku specifickou charakteristiku pružin, tlumičů i stabilizátorů. V rámci vzhledu pak dorazila unikátní 20palcová litá kola či pouze dva výdechy horkého vzduchu v kapotě místo čtyř.
V interiéru se již pranic neliší, tedy stran položek standardní výbavy, jenž korespondují s nižší cenou. Nicméně zákazníci mají u osmiválcové i dvanáctiválcové verze ty samé možnosti, což platí také pro individualizaci divizí Q by Aston Martin. Tím jsme ale na konci představení, pročež jen dodáme, že DB11 V8 startuje na sumě 144 900 GBP (cca 4 336 000 Kč).
Aston Martin DB11 je prvním vozem britské značky, který dostal V8 od AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 5 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 6 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva