Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa
28.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Některými obávaná, jinými vítaná spolupráce Astonu Martin a koncernu Daimler konečně došla svého naplnění. DB11 s V8 málo rozhodně nenabízí.
Nevyhnutelné stalo se skutečností. Aston Martin již dříve oznámil začátek spolupráce s německým koncernem Daimler a nyní přichází s první vlaštovkou společného úsilí. Tou se stává kupé DB11, které sice již známe, ovšem pouze jako verzi poháněnou přeplňovaným 5,2litrovým dvanáctiválcem. Nově ovšem Britové pod přední kapotu napěchovali německou pohonnou jednotku, a to čtyřlitrový osmiválec twin-turbo.
Tento agregát již známe z řady modelů AMG, pro potřeby Astonu Martin však byl výrazně přepracován. Dostal tak kupříkladu zakázkové sání, odlišný výfuk či specifické „mokré” mazání. Jiné je také řízení motoru, které mělo zlepšit také odezvu plynu a všechny modifikace měly být podřízeny nejen maximální jízdní dynamice, ale také dosažení zvukové kulisy, jenž je pro Aston Martin typická.
Změn je tedy ve výsledku hodně, při pohledu na výkon 510 koní, který je stejný jako u německých vozů, však nejsou znát. Vůči takovému Mercedesu-AMG GT S ovšem vzrostl točivý moment, a to z 650 na 675 Nm. Jelikož ovšem britské kupé váží o něco více (1 760 kg versus 1 645 kg), nejspíše nepřekvapí, že jeho dynamika nakonec není tak oslnivá jako u modelu z Affalterbachu.
Neznamená to ovšem, že byste nad novinkou měli lámat hůl. Sprint na stovku za rovné 4 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u AMG GT S) rozhodně nepatří mezi nejhorší, maximálka 301 km/h (- 9 km/h) taktéž ne. Zvláště když německému modelu vlastně v případě akcelerace na stovku nestačí ani zmiňované dvanáctiválcové DB11, které k dané disciplíně potřebuje 3,9 sekundy.
Dynamiku ale již hoďme za hlavu, zmínit musíme ještě další rozdíly mezi variantami V8 a V12. Ty souvisí s odlišnými úchyty motoru i jinak naladěným podvozkem, přičemž novinka dostala do vínku specifickou charakteristiku pružin, tlumičů i stabilizátorů. V rámci vzhledu pak dorazila unikátní 20palcová litá kola či pouze dva výdechy horkého vzduchu v kapotě místo čtyř.
V interiéru se již pranic neliší, tedy stran položek standardní výbavy, jenž korespondují s nižší cenou. Nicméně zákazníci mají u osmiválcové i dvanáctiválcové verze ty samé možnosti, což platí také pro individualizaci divizí Q by Aston Martin. Tím jsme ale na konci představení, pročež jen dodáme, že DB11 V8 startuje na sumě 144 900 GBP (cca 4 336 000 Kč).
Aston Martin DB11 je prvním vozem britské značky, který dostal V8 od AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda