Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britský luxus do nepohody má teď až 575 koní a kapotu z „nahého” karbonu
4.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro modelový rok 2018 se Range Rover Sport dočkal lehčího přepracování vzhledu. Uvnitř nabízí vyšší konektivitu i větší porci výkonu.
Druhá generace Range Roveru Sport je na trhu od roku 2013. Předloni Britové nabídku okořenili verzí SVR, jež se na poměrně krátkou chvíli stala nejrychlejším SUV na Ringu. Pak ji ale překonal nejprve německý a posléze také italský konkurent. Bylo tedy jasné, že na trůn se již Range Rover Sport SVR nevrátí a nic na tom nezmění ani facelift, který značka aktuálně představila.
Než se ovšem dostaneme k novinkám týkajícím se vrcholné varianty, podíváme se nejprve na všeobecné změny. Vzhled se téměř nezměnil, víceméně můžeme zmínit pouze nové čelní světlomety užívající technologii LED, jinou masku chladiče a agresivněji stylizovaný přední nárazník. Přepracován byl i střešní spoiler, nabídku litých kol pak obohatily tři nové designy a dorazil i nový barevný odstín Byron Blue.
V rámci interiéru můžeme zmínit nový multimediální systém Touch Pro Duo, který je spárován se dvěma 10palcovými dotykovými displeji. Vylepšena byla i konektivita, napříč vozem tak bylo rozmístěno 14 přípojek včetně klasické zásuvky pro nabíjení laptopů apod. Kromě toho dorazil i speciální náramek Acitvity Key, který umožňuje odemknutí a zamknutí vozu bez toho, abyste sebou kupříkladu na horskou tůru museli brát klíčky.
Pod kapotou pak u čtyřválcových a šestiválcových agregátů nedošlo k jediné změně, ve verzi SVR byl posílen přeplňovaný pětilitrový osmiválec na 575 koní a 700 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku tak vozu zabere 4,5 sekundy, zlepšení agility pak mají na starosti prvky snižující hmotnost. Mezi ně patří nejen karbonová kapota motoru, ale i sedadla Supersport, která jsou vůči standardním lehčí o 30 kilo. Vzhledem k tomu, že RR Sport si i jako SVR zachovává slušné terénní schopnosti, jde o vskutku pozoruhodnou střelu do pohody i nepohody.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě příchod nové plug-in hybridní varianty, která páruje přeplňovaný benzinový dvoulitr Ingenium naladěný na 300 koní s elektromotorem produkujícím 116 koní. Celkově soustava dává k dobru 404 koní a 640 Nm, s nimiž vůz zvládne zrychlení z klidu na stovku za 6,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 220 km/h, v rámci spotřeby tu máme zcela nereálný udávaný průměr 2,8 litru na sto kilometrů.
Pro toto provedení Britové použili zcela novou nomenklaturu, v nabídce ji tedy najdete pod označením P400e. Stran výše zmíněného přitom plug-in hybrid dostal lithium-iontové baterie o kapacitě 13,1 kWh, se kterými zvládnete ujet 51 kilometrů čistě na elektřinu. Nejvyšší rychlost je ovšem v takové chvíli omezena na 137 km/h. Dobití pak lze v závislosti na typu dobíječky zvládnout již za 2 hodiny a 45 minut.
Tím nám novinky končí, pročež jen dodáme, že faceliftovaný Range Rover Sport je možné objednávat již ode dneška. Ceny startují na 1 769 020 Kč, za které můžete počítat se základním modelem osazeným dvoulitrovým turbodieselem s 240 koňmi. Plug-in hybridní provedení P400e pak je s výbavovým stupněm SE k dispozici od 2 408 021 Kč.
Range Rover Sport 2018
Range Rover Sport PHEV 2018
Range Rover Sport SVR 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva