Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost Bugatti: Galibier opět blíže realitě, Chiron může dostat výkonný hybrid
29.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka z Molsheimu chce být více nezávislá na koncernu VW. Napomoci ji k tomu má hlavně vůz, který dorazí poté, co skončí výroba Chironu.
O budoucnosti Bugatti se mluví stále častěji. Dnes je jejím jediným modelem Chiron, který značka vyrobí pouze v pěti stech exemplářích. Již více než 200 kusů už má svého majitele, a tak ke kompletnímu rozebrání celé produkce tedy nejspíše dojde dlouho předtím, než skončí samotná výroba. Bugatti se tak může poměrně bezproblémově zabývat tím, co přijde až Chiron odejde ze scény.
Šéf automobilky Wolfgang Dürheimer se momentálně věnuje čtyřem strategickým směrům, kdy největší šance má čtyřdveřová limuzína Galibier. Ta byla poprvé odhalena veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009, přičemž zelenou projekt dostal o dva roky později. Za další dva byl poslán k ledu, neboť Bugatti se místo toho rozhodlo nahradit Veyron již zmiňovaným Chironem.
Nyní je ovšem čtyřdvířko opětovně ve hře, přičemž jeho příchod plně souvisí s dlouhodobými plány značky na zajištění finanční nezávislosti na koncernu VW Group. Pokud dostane oficiální požehnání, pak se hodlá postavit značkám Rolls-Royce, Bentley a Maybach, i když po cenové stránce bude stát o trochu výše - očekává se startovní suma okolo 60 milionů korun.
Ve stejné cenové hladině se pohybuje i dnes tolikrát zmiňovaný Chiron, vůči němu však novinka sáhne po koncepci motoru vpředu. Podle spekulací pak dále dostane platformu MSB. Možná se ale Bugatti vydá jiným směrem, ve hře má ještě tři další možnosti, z nichž jednou je SUV, druhou méně extrémní sporťák a třetí limuzína s elektrickým ústrojím.
Reálné šance má každý zmíněný vůz, neboť zatímco Galibier je Dürheimerův favorit, pro SUV pro změnu hovoří aktuální trendy. Méně výkonný sporťák by pak bezesporu vycházel z technologií Chironu a tudíž by nebyl tak nákladný na vývoj, zatímco ona šest metrů dlouhá limuzína by připomněla někdejší vrcholné Bugatti Royale. A zároveň by přišla s nízkými emisemi.
S elektrickým ústrojím ostatně automobilka hodlá skutečně začít, neboť velmi často mluví také o silnější verzi modelu Chiron. Ta by ovšem již musela být hybridní. Dürheimer uvedl, že elektromotor by „zde nebyl pro jízdu po městě. Byl by zde pouze kvůli navýšení výkonu. Je to něco, o čem nyní uvažujeme. Uvidíme ale, co nám přinese budoucnost.“
Ohledně budoucnosti Bugatti tedy aktuálně, komě toho, že má být již více nezávislá na koncernu VW Group, není nic jisté. Zda se ale dočkáme čtyřdveřového modelu či opět jen dvoudveřového, tak zatím nevíme. Stejně tak můžeme spekulovat o hybridním či plně elektrickém ústrojí či možnosti výroby hned dvou modelů najednou, jenž se však nejeví jako příliš reálná.
Čtyřdveřové Bugatti se již ukázalo na nových neoficiálních ilustracích, vychází z dvoudveřového Chironu
Zdroj: Autocar, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva