Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf

Automatické převodovky řadí rychleji a umí zajistit menší spotřebu paliva, proto jsou pro BMW M budoucností spíš než manuály, říká nový šéf divize.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf

6.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Automatické převodovky řadí rychleji a umí zajistit menší spotřebu paliva, proto jsou pro BMW M budoucností spíš než manuály, říká nový šéf divize.

Po příchodu BMW M5 F10, kterou v Evropě není možné dostat s manuální převodovkou, existovaly obavy, že ani duo M3/M4 nepůjde objednat s poctivým manuálem a třemi pedály. To se naštěstí nevyplnilo, ale není vyhráno. Podle Franka van Meela, nového šéfa BMW M, budoucnost manuálních převodovek v produktech této divize „není růžová”.

Jistě, konkurence v podobě Mercedesu také manuálům v produktech AMG nehoví, nicméně chce-li být BMW skutečně značkou pro řidiče, zbavit se manuálních převodovek není dobrý nápad. S posledním vývojem modelů této značky, s příchodem tříválců a předních pohonů, by nicméně konec manuálů nebyl s podivem.

„Z technického pohledu není budoucnost manuálů růžová. Dvouspojky a automaty jsou rychlejší a umí nabídnout nižší spotřebu paliva,” uvedl van Meel. „Je obtížné říci, že se manuálu budeme držet, nicméně stále máme velké množství fanoušků, kteří manuály upřednostňují. A nebudeme se zbavovat něčeho, co zákazníci chtějí,” dodal.

To zní skoro nadějně, za BMW ale raději nechme hovořit činy. Zmíněnou M5 F10 a M6 F13 s manuální převodovkou v Mnichově vyrábí, přesto ani to nestačí na to, aby je automobilka nabídla v Evropě. Kolik by za takové situace stačilo zákazníků, pět? Reálně by se jich jistě našlo více.

Ostatně, zájem klientů o ruční řazení a tři pedály je v poslední době viditelný, a to právě proto, že manuály postupně vyklízejí pole automatickým či automatizovaným převodovkám a ženou klientely toužící po „fofrklacku” ke zbývajícím nabídkám. A právě kvůli těmto cirka 10 procentům zákazníků - více tolik jich v poměru k těm, co se spokojí s automatem, nebývá - Jaguar namontoval manuál do F-Typu. Také Porsche postavilo Cayman GT4, třebaže se mu moc nechce připustit, že tohle auto existuje mimo jiné i jako reakce na odpor k PDK v modelech 911 GT3 a GT3 RS.

Podle van Meela je také zhruba 600 koní stropem schopností modelů BMW M. „V současnosti je 600 koní maximum, které z auta BMW M můžete dostat. Jsme na limitu,” uvedl van Meel. Vyšší hodnota než tato by tak patrně byla na úkor spolehlivosti motoru. Hodnoty přes 600 koní už jsou blízko Chargeru SRT Hellcat, nejsilnějšímu sedanu na světě. Vypadá to tak, že to bude ještě chvíli trvat, než se M5 dostane na jeho úroveň.

Nicméně budiž, BMW M nemusí nabízet maximum výkonu, co lze na kola poslat v silničním voze. To by ostatně bylo asi příliš velké sousto, máme-li věci jako LaFerrari. Ale i kdyby se měly vozy M omezit pěti stovkami koní, budeme za to raději, než kdyby v nich neměly zůstat manuální převodovky. I kdyby měly být jen příplatkovou výbavou...


Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 1 - Prvni test BMW M3 F80 2014 035Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 2 - Prvni test BMW M3 F80 2014 036Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 3 - Prvni test BMW M3 F80 2014 037Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 4 - Prvni test BMW M3 F80 2014 038Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 5 - Prvni test BMW M3 F80 2014 039Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 6 - Prvni test BMW M3 F80 2014 040Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 7 - Prvni test BMW M3 F80 2014 041Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 8 - Prvni test BMW M3 F80 2014 042Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 9 - Prvni test BMW M3 F80 2014 043Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 10 - Prvni test BMW M3 F80 2014 044Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 11 - Prvni test BMW M3 F80 2014 045Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 12 - Prvni test BMW M3 F80 2014 046Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 13 - Prvni test BMW M3 F80 2014 047Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 14 - Prvni test BMW M3 F80 2014 048Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 15 - Prvni test BMW M3 F80 2014 087Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 16 - Prvni test BMW M3 F80 2014 088Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf - 17 - Prvni test BMW M3 F80 2014 091
V budoucnu se možná budeme muset všichni spokojit s pouze dvěma pedály ve vozech BMW M, jako v této M3

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše