Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf
6.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Automatické převodovky řadí rychleji a umí zajistit menší spotřebu paliva, proto jsou pro BMW M budoucností spíš než manuály, říká nový šéf divize.
Po příchodu BMW M5 F10, kterou v Evropě není možné dostat s manuální převodovkou, existovaly obavy, že ani duo M3/M4 nepůjde objednat s poctivým manuálem a třemi pedály. To se naštěstí nevyplnilo, ale není vyhráno. Podle Franka van Meela, nového šéfa BMW M, budoucnost manuálních převodovek v produktech této divize „není růžová”.
Jistě, konkurence v podobě Mercedesu také manuálům v produktech AMG nehoví, nicméně chce-li být BMW skutečně značkou pro řidiče, zbavit se manuálních převodovek není dobrý nápad. S posledním vývojem modelů této značky, s příchodem tříválců a předních pohonů, by nicméně konec manuálů nebyl s podivem.
„Z technického pohledu není budoucnost manuálů růžová. Dvouspojky a automaty jsou rychlejší a umí nabídnout nižší spotřebu paliva,” uvedl van Meel. „Je obtížné říci, že se manuálu budeme držet, nicméně stále máme velké množství fanoušků, kteří manuály upřednostňují. A nebudeme se zbavovat něčeho, co zákazníci chtějí,” dodal.
To zní skoro nadějně, za BMW ale raději nechme hovořit činy. Zmíněnou M5 F10 a M6 F13 s manuální převodovkou v Mnichově vyrábí, přesto ani to nestačí na to, aby je automobilka nabídla v Evropě. Kolik by za takové situace stačilo zákazníků, pět? Reálně by se jich jistě našlo více.
Ostatně, zájem klientů o ruční řazení a tři pedály je v poslední době viditelný, a to právě proto, že manuály postupně vyklízejí pole automatickým či automatizovaným převodovkám a ženou klientely toužící po „fofrklacku” ke zbývajícím nabídkám. A právě kvůli těmto cirka 10 procentům zákazníků - více tolik jich v poměru k těm, co se spokojí s automatem, nebývá - Jaguar namontoval manuál do F-Typu. Také Porsche postavilo Cayman GT4, třebaže se mu moc nechce připustit, že tohle auto existuje mimo jiné i jako reakce na odpor k PDK v modelech 911 GT3 a GT3 RS.
Podle van Meela je také zhruba 600 koní stropem schopností modelů BMW M. „V současnosti je 600 koní maximum, které z auta BMW M můžete dostat. Jsme na limitu,” uvedl van Meel. Vyšší hodnota než tato by tak patrně byla na úkor spolehlivosti motoru. Hodnoty přes 600 koní už jsou blízko Chargeru SRT Hellcat, nejsilnějšímu sedanu na světě. Vypadá to tak, že to bude ještě chvíli trvat, než se M5 dostane na jeho úroveň.
Nicméně budiž, BMW M nemusí nabízet maximum výkonu, co lze na kola poslat v silničním voze. To by ostatně bylo asi příliš velké sousto, máme-li věci jako LaFerrari. Ale i kdyby se měly vozy M omezit pěti stovkami koní, budeme za to raději, než kdyby v nich neměly zůstat manuální převodovky. I kdyby měly být jen příplatkovou výbavou...
V budoucnu se možná budeme muset všichni spokojit s pouze dvěma pedály ve vozech BMW M, jako v této M3
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis