Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší

Prodeje Géčka se za posledních pět let ztrojnásobily. Není proto divu, že jej třícípá hvězda chce v takřka identické formě uchovat aspoň do roku 2022.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší

22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prodeje Géčka se za posledních pět let ztrojnásobily. Není proto divu, že jej třícípá hvězda chce v takřka identické formě uchovat aspoň do roku 2022.

O nesmrtelném Mercedesu třídy G jsme se zmiňovali vcelku nedávno, když jsme uvedli, že německý off-road přežije minimálně do roku 2022. A to navzdory stále přísnějším emisním regulacím, které jsou důvodem, proč jeho největší rival - Land Rover Defender - skončí v příštím roce v propadlišti dějin. V ten moment se Géčko stane posledním vozem svého druhu na světě, což jen navýší jeho popularity. Souběžně s tím pak třícípá hvězda může počítat také s rostoucími prodeji, ačkoliv v tomto směru již zlepšení eviduje. Za posledních pět let se totiž registrace ztrojnásobily až na 12 000 exemplářů v roce 2013.

Hranatá karoserie, která se od debutu v roce 1979 změnila jen v detailech, tedy zjevně není na obtíž, spíše naopak. V dnešním světě přísně aerodynamických vozidel vystupuje třída G z davu, pročež vlastně nepůsobí nepatřičně ani na Rodeo Drive, ani na Francouzské riviéře. Popularitě pak jen pomáhá obliba mezi celebritami, díky čemuž si vůz mohl dovolit ignorovat veškeré trendy. Bohužel to ale zřejmě nepůjde do nekonečna, zásadní pro třídu G bude rok 2016. V ten moment totiž začnou platit nové emisní předpisy.

Ačkoliv tedy šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche slibuje, že vůz „musí vypadat tak jako nyní“, podle zdrojů se počítá s jeho rozšíření o 10 cm. Souběžně s tím by mělo přijít také snížení linie střechy, přičemž oba kroky povedou k navýšení stability. Zároveň se pak očekává větší prostor v kabině, tím hlavním důvodem je ale lepší aerodynamika, která by přispěla ke snížení emisí CO2. Zatím však prý není jisté, zda se tak stane, plány totiž stále ještě nejsou finální.

Jisté ovšem je, že měnit se nebude těžkotonážní technika pod kapotou, už jen kvůli tomu důvodu, že z ní pramení DNA všech SUV třícípé hvězdy. Počítat bychom spíše měli s dalšími extravagantními verzemi ve stylu modelu G 63 AMG 6x6. Dle statistik je totiž více než polovina všech Géček prodaných po celém světě vybavena výkonnými motory a lepší výbavou, díky čemuž jejich základní cena stoupá ke třem milionům korun a výše.

V tomto teritoriu by přitom třída G mohla narazit na chystaná SUV od značek Bentley a Maserati, ty však nejsou brány jako konkurence. A to především kvůli terénním schopnostem, které by u třícípé hvězdy měly být neomezené. Nejde přitom jen o samotnou jízdu mimo asfalt, ale také luxus, který během této kratochvíle Géčko nabízí. Navíc je montováno a svařováno ručně bez pomoci robotů, stejným způsobem pak vzniká i kožené čalounění.

Aby Mercedes-Benz dodal svým slovům na váze, Géčko opakovaně testuje na jižních svazích Alp na sjezdovce Schoeckl. Během výstupu na vrchol se totiž vůz často opírá jen o dvě kola, což mu umožňuje dle moderních trendů zastaralá konstrukce separátního rámu a kabiny. Důvodem výběru lokace je pak fakt, že vůz se vyrábí v továrně společnosti Magna Steyr ve 30 minut vzdáleném Grazu/Štýrském Hradci.

Dodat pak již můžeme pouze tolik, že legendární třícípou hvězdu by neměl postihnout ani plánový pokles poptávky po ortodoxních off-roadech, který by podle analytiků IHS Automotive měl srazit zájem ze stávajících pěti procent na 4,1 %. V rámci modernějších SUV se naopak čeká růst prodejů, což je důvod, proč Mercedes-Benz chystá na příští rok již šestý takový model, a sice kupé verzi třídy ML.


Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 1 - G63AMG G63AMG02Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 2 - G63AMG G63AMG01Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 3 - G63AMG G63AMG03Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 4 - G63AMG G63AMG06Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 5 - G63AMG G63AMG08Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 6 - G63AMG G63AMG24Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 7 - G63AMG G63AMG11Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 8 - G63AMG G63AMG10Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 9 - G63AMG G63AMG12Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 10 - G63AMG G63AMG09Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 11 - G63AMG G63AMG21Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 12 - G63AMG G63AMG20Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 13 - G63AMG G63AMG15Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 14 - G63AMG G63AMG16Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší - 15 - G63AMG G63AMG22
Mercedes-Benz třídy G je v posledních letech populárnější než kdy předtím. Není proto divu, že jej značka bez výraznějších změn ponechá ve výrobě minimálně do roku 2022

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.