Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1

Bugatti Chiron je považován za nové nejrychlejší auto světa, v oficiální rovině ale dosud žádný rekord nedrželo. Teď už je tomu jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1

11.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bugatti Chiron je považován za nové nejrychlejší auto světa, v oficiální rovině ale dosud žádný rekord nedrželo. Teď už je tomu jinak.

V závěru minulého týdne jsme si mohli posvítit na jízdní dynamiku Bugatti Chiron. Ta je vskutku impozantní, zvláště při dosahování extrémních hodnot. Mety 300 km/h totiž hypersport z Molsheimu dosáhne po startu z místa již za 13,1 sekundy, čtyřstovky pak za pouhých 32,6 sekundy. To je opravdu působivé, stejně jako další ohromující čísla, která tento vůz definují.

V samotné akcelerace na 400 km/h ale Chiron není nejlepší na světě, jak si za chvíli povíme, i proto toto představení automobilka považovala jen za upoutávku na to, co teprve přijde. A teď to přišlo, Chiron se může pochlubit první oficiálním světovým rekordem.

Bugatti si k tomu pozvalo na pomoc velmi povolaného muže, autora dodnes nejrychlejšího kola historie Formule 1, Juana Pabla Montoyu. S ním za volantem se totiž vůz rozjel z klidu na 400 km/h a poté opětovně zabrzdil na nulu za pouhých 42 sekund. Tedy jinými slovy, zatímco ona akcelerace na čtyřstovku zabrala 32,6 sekundy, opětovné zastavení zvládla někdejší hvězda Formule 1 za 9,4 sekundy.

Tím Bugatti znovu vstupuje do historie, i když je otázkou, na jak dlouho. Jak jsme naznačili již v úvodu, jakkoliv je Chiron bleskurychlý, stále najde pokořitele. Třeba v podobě Koenigseggu Regera, který má akceleraci z klidu na 400 km/h zvládnout již za pouhých 19 sekund. Dá se tedy předpokládat, že ve chvíli, kdy by Bugatti teprve jelo čtyřstovkou, švédská stíhačka by již opětovně stála na místě.

Je ale třeba dodat, že v případě Koenigseggu jde stále jen o předpoklad automobilky, důkaz místo slibů nám značka zatím nedoručila. Nicméně třeba takový model One:1 již změřený má poměrně přesně, a ten kupříkladu metu 300 km/h pokoří již za 11,92 sekundy. Tedy rychleji než Chiron. Regera by pak měla být ještě o sekundu rychlejší.

Nicméně momentálně je do historie zapsán Chiron, v jehož případě tak pomalu jediná nejistota panuje v oblasti skutečné nejvyšší rychlosti. Ta aktuální je totiž omezena elektronicky, bez toho by však Bugatti mohlo jet daleko blíže metě 500 km/h. Jaká přesně ale ona hodnota bude, to zjistíme až později - zatím neexistují pneumatiky homologované pro silniční provoz, na kterých by bylo možné to bezpečně ověřit...


Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 1 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 01Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 2 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 02Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 3 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 03Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 4 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 04Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 5 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 05Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 6 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 06Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 7 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 07Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 8 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 08Bugatti Chiron má první světový rychlostní rekord, i díky bývalému esu Formule 1 - 9 - Bugatti Chiron 0-400-0 prvni sada 09
Bugatti Chiron s Juanem Pablem Montoyou za volantem zvládno 0-400-0 za pouhých 42 sekund, oficiálně je v této disciplíně světovým rekordmanem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše