Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti odhalilo vzhled i jméno nového nejrychlejšího auta světa, včetně interiéru
9.9.2019 | Petr Miler
Bugatti prostě chce být první a po detailní prezentaci prototypu ukázalo i finální provedení auta, se kterým se chce znovu objevit v Guinessově knize rekordů.
Francouzská automobilka se už před delší dobou nechala slyšet, že o žádné další rychlostní rekordy neusiluje. Sice pak s poněkud podivně koncipovaným Chironem překonala rychlost 490 km/h, současně to ale prohlásila za definitivní konec rychlostních pokusů. Nevěřili jsme prvnímu prohlášení, nevěříme ani tomu poslednímu a ukazuje se, že oprávněně.
Že Bugatti o rekordy usiluje, je po posledním pokusu jasné. A že o ně dále usilovat bude, je velmi pravděpodobné po smršti, která se v reakci na jeho snahy strhla. Značka si podle všeho přála dát „poslední velkou ránu” a svůj stále čerstvý pokus prezentovala stylem „my jsme vždy byli nejrychlejší, tak nás obdivujte”. Jenže ono se to nestalo - jet přes 490 km/h s upraveným Chironem v neprodukčním a nehomologovaném provedení jedním směrem na Ehra-Lessien prostě není to samé, jako jet 457 km/h po běžné silnici s Koenigseggem oběma směry. A tak Bugatti muselo zase přidat.
O víkendu do detailu ukázalo rekordní-nerekordní vůz a slíbilo jeho sériovou výrobu. Dnes vytáhlo fotky produkčního provedení s kompletním interiérem i jménem a titulovat jej nyní novým nejrychlejším sériově vyráběným autem světa není nadnesené, třebaže bude chvíli trvat, než se dostane k zákazníkům. Ale tak to chodí i u jiných výrobců.
Seznamte se tedy s Bugatti Chiron Super Sport 300+, jak zní celé jméno stroje. Svým značením i barevným provedením zjevně kráčí ve stopách Veyronu Super Sport, nejrychlejšího auta své doby, a na podobnou strunu hraje i v interiéru. Černá a oranžová, to jsou jediné barvy, které tu uvidíte a zatím není jasné, zda si zákazníci budou moci vůz specifikovat i v jiné barvě.
Jasné naopak je, jak chce automobilka „zlegalizovat” status Chironu Super Sport 300+ coby nejrychlejšího auta světa. Standardně bude auto skutečně dodáváno s omezovačem rychlosti na 440 km/h, zákazníci ale budou moci požádat o instalaci ochranné „klece” a odstranění omezovače, jako u rekordního prototypu. A sami si rychlost přes 490 km/h zkusit. Kde? Na Ehra-Lessien přece, kam firma své nejlepší klienty právě kvůli tomu pustí. Nakonec, co byste pro lidi při základní ceně auta 3,5 milionu Eur (skoro 91 milionů Kč) neudělali...
Bugatti ukázalo produkční Chiron Super Sport 300+ jako nejrychlejší sériově vyráběný automobily světa
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:18 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda