Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snižování hmotnosti aut je drahé, zvláště od určité chvíle. Když jde ale o vůz v ceně desítek milionů Kč, rezervy se hledají ještě docela snadno..
Prakticky již od příchodu Bugatti Chiron se mluví o speciálních edicích, kterými by tento stroj laťku posunul už tak vysoko nasazenou laťku ještě o stupeň výše. Jednou z nich měla být i ostřejší verze, však právě tou se předchozí Veyron začal pyšnit pár let po svém zrodu. Provedení Super Sport tehdy dostalo nejen přepracovaný bodykit, ale také o poznání vyšší výkon. Tak daleko ovšem nový hypersport z Molsheimu zatím nezašel nezašel - na ženevském autosalonu byl dnes odhalen Chiron „pouze“ ve verzi Sport.
Novinka dostala stejné hnací ústrojí jako standardní provedení, motor tedy nadále produkuje 1 500 koní. Namísto navyšování výkonu se totiž Bugatti zaměřilo na snižování hmotnosti a navýšení ovladatelnosti. Máme tu tedy odlehčená kola, tenčí skla a daleko více karbonových komponentů. Z uhlíkových vláken jsou přitom i stěrače (!), což je u produkčních aut světové prvenství. Vůči konvenčním jsou o 77 procent lehčí a ukazují, kde všude lze také hledat úspory hmotnosti.
Tato dieta snížila hmotnost o 18 kilogramů, což není zrovna velká porce. Jelikož však Chiron celkově atakuje dvě tuny, počítá se každá úspora, zvláště při jízdě po okruhu. Tomu ostatně automobilka přizpůsobila podvozek, který počítá s tužšími tlumiči. Překalibrováno bylo rovněž řízení, zatímco pohon všech kol nově disponuje vektorováním točivého momentu. Testovací okruh Nardo tak Chiron Sport zvládá objet o pět sekund rychleji než základ, třebaže zrovna tady o technické trati nemůže být řeč.
Jen u mechanických úprav ale nezůstalo. Pozměněn byl také zevnějšek, neboť nová edice je k mání pouze s omezenou paletou barev. Pro čelní partie lze zvolit modrý, červený, stříbrný nebo tmavě šedý odstín, záď pak naplno odhaluje strukturu jednotlivých karbonových vláken. Masku chladiče pak zdobí číslice „16“, jenž odkazuje na počet válců za sedadly. Dozadu se pak ještě nastěhovala čtveřice kulatých koncovek výfukového potrubí.
Přesunout se můžeme do interiéru, který má svým temným pojetím navodit sportovnější atmosféru. Bugatti přitom použilo u některých ovladačů anodizovaný hliník, jenž doplnil mix Alcantary, kůže a karbonu. Stejně jako v rámci exteriéru se také uvnitř může objevit dvoubarevné téma, za příplatek však automobilka nabízí i celočerné provedení. Stejným směrem pak ostatně mohou zamířit venkovní detaily, třeba logo „EB“ usazené na zádi.
Tím nám proměna končí, přičemž Bugatti již blíže nespecifikovalo, zda bude Chiron Sport k mání pouze v omezeném množství či jen po určitou dobu. Víme ovšem, že první exempláře by k majitelům měly dorazit ještě letos. Cena přitom vůči základu narostla na 3,26 milionu dolarů (cca 67,3 mil. Kč), což představuje zdražení o nemalých 660 000 USD (13,6 mil. Kč). Pochybujeme ovšem, že odradí byť jen jediného zájemce...
Bugatti Chiron Sport naživo v Ženevě
Verze Sport se musí spokojit se standardními 1 500 koňmi. Vůči základnímu modelu je ale o 18 kilo lehčí, zároveň se chlubí tužším podvozkem. Na okruhu Nardo je tak o pět sekund rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 49 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz