Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti vytáhlo tři svá nejrychlejší auta na okruh Formule 1, takto je běžně nevídáme
10.5.2019 | Mirek Mazal
Jsou to mašiny s výkony dalece přesahujícím hranici 1 000 koní, přesto s ním málokdo jezdí rychle, natož pak po okruhu. Právě proto chtělo Bugatti ukázat, že se jeho Chirony neztratí ani tady.
Bugatti Chiron je nejčastěji k vidění jako ozdoba unikátních sbírek, nebo v roli symbolu společenského postavení. Nejnovější model francouzské automobilky většinou září jako statická ozdoba významných akcí, což se úplně nezamlouvá vedení v Molsheimu. Aby výrobce přesvědčil veřejnost i o jiných přednostech obdivovaného hypersportu, vydalo se trio Bugatti pokořit domácí okruh Paul Ricard.
Ten leží 40 kilometrů od Marseille, čtrnáctkrát se zde konala Grand Prix Francie, loni se tam cirkus Formule 1 po téměř 20 letech vrátil. Monoposty F1 pro tentokráte nahradila trojice Chironů. Přítomná byla i vylepšená verze Sport, která proti sériovému provedení zhubla 18 kilogramů. Dodává se také s tužším odpružením, upraveným řízením, rafinovaným diferenciálem zadní nápravy a dynamickým vektorováním točivého momentu. Výkon šestnáctiválce zůstává nezměněn, osmilitrový reaktor dává 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm točivého momentu.
Za volanty extrémně výkonných strojů se na 5,8 km dlouhé trati posadil Pierre-Henri Raphanel. Francouzský závodník si udělal jméno ve Formuli 1 a v soutěži 24 hodin v Le Mans. Později se stal zkušebním řidičem Bugatti a právě Raphanel v roce 2010 zlomil rychlostní rekord, když jel ve Veyronu Super Sport 431,072 km/h.
Jízda v přímce je pro Raphanela evidentně známou disciplínou, ale zkušený pilot dostal za úkol ukázat, že to Chiron umí i v zatáčkách. S odkazem na čas 1:30,11 ze závodního kola Lewise Hamiltona testovací jezdec na konci řekl: „Nejsme tak rychlí, protože závodní auto Formule 1 je postaveno mnohem nekompromisněji než Bugatti Chiron. Ale hypersportovní vůz nabízí více síly a především pohodlí.“
Chiron je „dokonalým vozidlem pro závodní dráhu, protože dosahuje skvělého vyvážení, a to mě znovu a znovu inspiruje. Existuje přímka mezi sportem, luxusem a komfortem. Ráno se můžete projet po závodní dráze a pak odpoledne zamířit na venkovské silnice vedoucí do města,“ rozplynul se jezdec Bugatti nad svým pracovním nástrojem. Z akce vznikly výjimečné fotografie, takto Bugatti opravdu nevídáme.
Tři Bugatti Chiron prošly zkouškou závodním okruhu Paul Ricard, nechyběla ani nejrychlejší verze Sport
Hypersporty protáhl testovací jezdec a rekordman Pierre-Henri Raphanel
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB