Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Encore: americký Opel Mokka je na světě
10.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Buick odplachtoval v Detroitu nové kompaktní SUV s názvem Encore. Možná ale poněkud předčasně, v prodeji se objeví až za rok.
PR koncernu General Motors teď musí hrát v odhalovaní svého nového kompaktního crossoveru na dvou frontách. Nejdříve na čtyři kusy rozřízli fotku americké varianty připravené do prodeje jako Buick Encore a se striptýzem skončili těsně před finále, aby jej nakonec doslovně pár minut před oficiální premiérou předstihl únik věrohodně vypadajícího záběru evropského sourozence Opel Mokka, jehož výroba už byla rovněž potvrzena.
V Detroitu má nicméně přednost americký Buick a Opel musí čekat na Ženevu, takže zatím můžeme nabídnout kompletní data modelu Encore. GM mu říká luxusní crossover a v tabulkách jej srovnává s BMW X1 a Audi Q3. Smích asi není na místě, třeba pokud jde o velikost zavazadlového prostoru o objemu 533 až 1372 litrů (oproti oběma lehce dominuje). Akorát měl možná někdo z firmy nejdříve vysvětlit, jak souvisí rozměry kufru s prestiží. Tedy je pravdou, že Buick má ve Spojených státech a teď už také v Číně docela jiný zvuk, než v konzervativnější a občas poněkud cynické Evropě, tím spíše ale podobně stavěné informace vypadají úsměvně.
Na druhou stranu výbava kompaktního Buicku si s německou automobilovou elitou v lecčems nezadá. Dostanete třeba hlasově ovládaný systém IntelliLink spojující chytrý telefon přes bluetooth s multimediálním rozhraním auta, osmnáctipalcová kola v základní výbavě, duální klimatizaci, audio od Bose a třeba aktivní systém potlačování nežádoucího hluku QuietTuning. Ten pomocí mikrofonů sbírá například nelibé tóny od motoru a pomocí zvukové vlny s opačnou fází pouštěné do reproduktorů je vyruší. Není to novinka, ale obvyklost také ne.
Posedlost akustickou kultivovaností je ale pro tento vůz příznačná i v obecné rovině. Buick upozorňuje, že v zájmu ticha na palubě si konstruktéři dali záležet při vývoji alternátoru, izolačních materiálů, aerodynamicky optimalizovaných vnějších zpětných zrcátek, laminovaného předního okna a tlumící pěnu nastříkali snad do všech otevřených dutin karoserie. Rozhodně pak bude zajímavé optat se u Opelu, jestli se s tím také tolik patlali.
Abychom se mohli dostat k tomu, jaké jízdní vlastnosti Buick slibuje, měli bychom si nejdříve něco říci o pohonu a podvozku. Časem se pravděpodobně objeví i jiné motory ale teď, v době uvedení, může Encore sloužit pouze s přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovkou Ecotec s litinovým blokem a hliníkovou hlavou o maximálním výkonu 140 koní při 4 900 ot./min. a nejvyšším točivém momentu 200 newtonmetrů při 1 850 ot./min. K agregátu je k dispozici šestistupňová automatická převodovka HydraMatic 6T40 přenášející výkon standardně na přední a za příplatek na všechna čtyři kola. Akcelerací, maximálkou nebo alespoň spotřebou se Buick nepochlubil, takže zatím máme jen hmotnosti (1 447 kg předokolka, 1 501 kg 4x4) a rozměry. Encore měří na délku 4 278 mm, přičemž rozvor z toho dělá 2 555 mm. Výška auta je 1 646 mm a šířka 1 774 mm.
Navzdory verzi s pohonem všech kol si malé SUV vystačí s jednoduchou zadní nápravou tvořenou vlečenými rameny spojenými torzně pružnou příčkou, a asi bude zajímavé podívat se, kudy povede hnací hřídel a kde bude umístěný zadní diferenciál. Anebo to spíše někdo nedomyslel a do tiskové zprávy uvedl pouze konstrukci předokolky, každopádně nějaké upozornění na tuto skutečnost chybí. Jinak vpředu pracuje běžný MacPherson, tlumiče a stabilizátor a zespodu se všechno snaží ustavit ještě křížová ocelová vzpěra. Řízení je hřebenové s elektrickým posilovačem. Jak můžete vidět, v podstatě ověřená klasika, na kterou se dá spolehnout, ale v zásadě také nic, co by mělo být zárukou výjimečných jízdních vlastností. A přesto Buick tvrdí, že jejich filosofie „jednoho rozměru pneumatik” je zárukou „ostré jízdy a charakteristiky podvozku”. Jestli nepřehání se asi nedovíme přímo, ale o to větší nároky můžou pak být kladeny na Opel.
Ve Spojených státech je běžné (a několikrát jsme na to již upozorňovali), že vozy třeba modelového roku 2012 jsou v prodeji již od loňského podzimu. Na Buick Encore 2013 si ale zákazníci počkají výrazně déle. V prodeji bude až od jara příštího roku. Pro Evropu to ale nic neznamená, my musíme počkat, co oznámí Opel.
Kompaktní SUV Encore se v Evropě objeví jako Opel Mokka a má konkurovat Fordu EcoSport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis