Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Envision 2015: příští Opel Antara odhalen, sází hlavně na luxus
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka pro čínský trh dostala do vínku dřevěné dekory, kožené čalounění či audio Bose. Pod kapotou pak nabídne 260 koní, s nimiž dá stovku za 8,4 s.
S novým Buickem Envision jsme vás seznámili již na sklonku minulého týdne, kdy automobilka uvolnila oficiální fotky interiéru a kdy se na světlo světa dostaly také záběry exteriéru. Při té příležitosti jsme zmínili, že novinka koncernu General Motors by neměla působit pouze na čínském trhu, ale že zamíří také na ten severoamerický. Chybět by ovšem neměla ani na Starém kontinentu, i když zde nebude prezentována jako Buick. Místo toho dorazí jako nová generace Opelu Antara, je ale otázkou, zda si ponechá tento název či zda skočí po nějakém novém označení.
Odpověď na tuto otázku bychom mohli dostat v březnu v Ženevě, přičemž jsme zvědavi, jaký dostane evropská verze interiér. Ta čínská totiž staví na luxusu, který představují dřevěné dekory, metalické doplňky a lány hnědé kůže. Mimo to Buick Envision dostal ambientní podsvícení, vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla, multimediální systém MyLink s osmipalcovým dotykovým displejem či panoramatickou střechu.
Dále lze za příplatek počítat s audio aparaturou Bose, která dostala aktivní systém potlačování hluku. A aby toho nebylo málo, pak opravdové finesy skrývá víko zavazadelníku, které lze vyklápět ve třech výškových úrovních. U nejvyšších stupňů výbavy pak navíc k jeho otevření postačí náznak kopance pod nárazník, tím však kapitolu luxusních prvků můžeme uzavřít.
Přesunout se můžeme k oblasti bezpečnostní, která staví na nové konstrukci postavené ze 75 procent z vysokopevnostní oceli. Dalších 13 procent pak bylo vyrobeno z tzv. ultra vysokopevnostní oceli, kterou najdeme na sloupcích nebo na podlaze před řidičem. Zhotoveny jsou z ní i dveře, o nichž Buick prohlašuje, že jsou čtyřikrát pevnější, než kdyby byla použita běžná ocel.
Jen skeletem ale snahy automobilky o maximální ochranu posádky neskončily, zmínit tedy můžeme adaptivní tempomat, monitoring jízdy ve správném pruhu, přednárazový bezpečnostní systém, autonomní brzdy nebo klasické prvky jako stabilizační a trakční kontrolu. Za příplatek pak dorazí automatické parkování nebo systém HDC umožňující sjetí kopce bez použití brzd.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde je Buick Envision osazen přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten produkuje 260 koní a 353 Nm točivého momentu, které na všechna čtyři kola přenáší šestistupňový automat se standardně zakomponovaným systémem start/stop. Stovku má přitom crossover pokořit za 8,4 sekundy, zatímco průměrná spotřeba činí 8,8 l/100 km.
Abychom představení měli kompletní, nesmíme zapomínat také na exteriér, který se chlubí předními xenony s LEDkami pro denní svícení. Čelní maska pak dostala automatické lamely, které se při vyšších rychlostech uzavírají, čímž zlepšují aerodynamiku a snižují spotřebu. Zmínit pak můžeme ještě 19palcová kola či pětici barev (bílá, stříbrná, černá, hnědá a purpurová) na výběr.
V rámci rozměrů pak Envision měří 4 667 mm na délku, 1 839 mm na šířku a 1 696 mm na výšku. Díky tomu stávající Opel Antara překonává ve všech směrech, což ostatně platí také o rozvoru 2 750 mm či zavazadelníku, který při sklopených zadních sedadlech nabízí 1 550 litrů objemu. To je ale pro dnešek skutečně vše.
Buick Envision staví na čínském trhu hlavně na luxusním interiéru. Zároveň přitom předznamenává druhou generaci Opelu Antara, přivítat jej tedy budeme moci také v Evropě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda