BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech

Síla ani komfort novému čínskému „tanku” chybět nebude, také si za to však nechá slušně zaplatit. A slibuje nereálnou spotřebu 2 litry na sto kilometrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech

22.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Síla ani komfort novému čínskému „tanku” chybět nebude, také si za to však nechá slušně zaplatit. A slibuje nereálnou spotřebu 2 litry na sto kilometrů.

Čínská automobilka BYD u nás není příliš známá, také se v ČR její vozy oficiálně neprodávají, ale přesto o ní občas slyšíme. Třeba, že se se svým elektromobilem e6 snaží dobýt evropské trhy od jihu, anebo že její hybridní Qin nabídne 303 koní. Nejnovější stroj této značky má název Tang.

Toto SUV minimálně na papíře vypadá docela zajímavě, protože díky dvoulitrovému spalovacímu motoru s turbodmychadlem a dvěma elektromotorům nabídne celkem 505 koní a 720 Nm, z čehož z benzínu pochází 205 koní a 320 Nm a zbytek je rovnoměrně rozdělen mezi elektromotory. Znamená to zrychlení na stovku údajně za 4,9 vteřiny, čemuž se při takovýchto číslech výkonu věřit dá, a spotřebě 2 litry paliva na 100 km, což už je důvěryhodné méně, patrně už i v Číně přešli na evropské počty.

Detaily o interiéru známy nejsou, ale lze-li soudit dle obrázků, mohou se zájemci těšit na všechno, co nabídnou srovnatelné vozy evropské výroby. Vidíme tu přístrojový štít ve formě displeje, couvací kameru s displejem ve zpětném zrcátku, elektrické sesle s pamětí, perforovanou kůži na sedadlech, třízónovou klimatizaci nebo například samostatné rádio pro zadní místa, pravděpodobně spojené s vývody pro sluchátka.

Výbava je tedy skutečně bohatá, stejně jako zásoba výkonu. O pohon se nejspíš starají všechna kola tím způsobem, že spalovací motor pohání přes CVT přední nápravu a vzadu jsou zmíněné dva elektromotory. Je také možno navolit i čistě elektrický mód; jak daleko takto vůz dojede, však známo není a nevíme ani nic o kapacitě baterií.

Podle automobilky pochází jméno Tang z čínské dynastie Tang, která je údajně známa jako ta, za které Čína nejvíce prosperovala. Také ale může připomínat tank, který, zejména v edici Ultimate, připomene stroj i vzhledově. Tato varianta dostane kromě zlatých kol a ne zrovna vkusného bodykitu také nejspíš o trochu vyšší výkon, protože má být na stovce za 4,4 vteřiny. Vznikne jen ve 200 kusech s cenou 600 tisíc jüanů, tedy asi 2,3 milionu korun.

Druhá speciálka, která bude mít oproti standardnímu Tangu červená litá kola a údajně i lepší interiér, se jmenuje Tang Limited a budou to první vyrobené stroje. Konkrétně jich bude 98 a budou stát 300 tisíc jüanů, tj. téměř 1,2 milionu korun. Cena standardního Tangu zatím známa není, ale podle dostupných odhadů by se měla pohybovat od 300 do 450 tisíc jüanů (1,2 - 1,7 milionu korun) v závislosti na výbavě. Za levný se tedy tento čínský „tank” označit nedá, ale SUV, které při rozjezdu nabídne výkon 505 koní za „pouhého” 1,2 milionu korun, budete v Evropě hledat marně...


BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 1 - 2015 byd tang 01BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 2 - 2015 byd tang 02BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 3 - 2015 byd tang 03BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 4 - 2015 byd tang 04BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 5 - 2015 byd tang 06BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 6 - 2015 byd tang 07BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 7 - 2015 byd tang 08BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 8 - 2015 byd tang 09BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 9 - 2015 byd tang 09aBYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 10 - 2015 byd tang 10BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 11 - 2015 byd tang 11BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 12 - 2015 byd tang 12BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 13 - 2015 byd tang 13BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 14 - 2015 byd tang 14BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 15 - 2015 byd tang 15BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 16 - 2015 byd tang 16BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 17 - 2015 byd tang 17BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 18 - 2015 byd tang 18BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 19 - 2015 byd tang 19BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 20 - 2015 byd tang 20BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 21 - 2015 byd tang 21BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 22 - 2015 byd tang 22BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 23 - 2015 byd tang 23
BYD Tang nabídne komfortní kabinu i pořádnou sílu na všech kolech, aspoň většinou

BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 24 - 2015 byd tang limited 01BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech - 25 - 2015 byd tang ultimate 01
Tang Limited a Ultimate jsou dvě speciální edice, jedna s červenými koly, druhá se... zvláštním, řekněme, bodykitem

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše