Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech
22.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Síla ani komfort novému čínskému „tanku” chybět nebude, také si za to však nechá slušně zaplatit. A slibuje nereálnou spotřebu 2 litry na sto kilometrů.
Čínská automobilka BYD u nás není příliš známá, také se v ČR její vozy oficiálně neprodávají, ale přesto o ní občas slyšíme. Třeba, že se se svým elektromobilem e6 snaží dobýt evropské trhy od jihu, anebo že její hybridní Qin nabídne 303 koní. Nejnovější stroj této značky má název Tang.
Toto SUV minimálně na papíře vypadá docela zajímavě, protože díky dvoulitrovému spalovacímu motoru s turbodmychadlem a dvěma elektromotorům nabídne celkem 505 koní a 720 Nm, z čehož z benzínu pochází 205 koní a 320 Nm a zbytek je rovnoměrně rozdělen mezi elektromotory. Znamená to zrychlení na stovku údajně za 4,9 vteřiny, čemuž se při takovýchto číslech výkonu věřit dá, a spotřebě 2 litry paliva na 100 km, což už je důvěryhodné méně, patrně už i v Číně přešli na evropské počty.
Detaily o interiéru známy nejsou, ale lze-li soudit dle obrázků, mohou se zájemci těšit na všechno, co nabídnou srovnatelné vozy evropské výroby. Vidíme tu přístrojový štít ve formě displeje, couvací kameru s displejem ve zpětném zrcátku, elektrické sesle s pamětí, perforovanou kůži na sedadlech, třízónovou klimatizaci nebo například samostatné rádio pro zadní místa, pravděpodobně spojené s vývody pro sluchátka.
Výbava je tedy skutečně bohatá, stejně jako zásoba výkonu. O pohon se nejspíš starají všechna kola tím způsobem, že spalovací motor pohání přes CVT přední nápravu a vzadu jsou zmíněné dva elektromotory. Je také možno navolit i čistě elektrický mód; jak daleko takto vůz dojede, však známo není a nevíme ani nic o kapacitě baterií.
Podle automobilky pochází jméno Tang z čínské dynastie Tang, která je údajně známa jako ta, za které Čína nejvíce prosperovala. Také ale může připomínat tank, který, zejména v edici Ultimate, připomene stroj i vzhledově. Tato varianta dostane kromě zlatých kol a ne zrovna vkusného bodykitu také nejspíš o trochu vyšší výkon, protože má být na stovce za 4,4 vteřiny. Vznikne jen ve 200 kusech s cenou 600 tisíc jüanů, tedy asi 2,3 milionu korun.
Druhá speciálka, která bude mít oproti standardnímu Tangu červená litá kola a údajně i lepší interiér, se jmenuje Tang Limited a budou to první vyrobené stroje. Konkrétně jich bude 98 a budou stát 300 tisíc jüanů, tj. téměř 1,2 milionu korun. Cena standardního Tangu zatím známa není, ale podle dostupných odhadů by se měla pohybovat od 300 do 450 tisíc jüanů (1,2 - 1,7 milionu korun) v závislosti na výbavě. Za levný se tedy tento čínský „tank” označit nedá, ale SUV, které při rozjezdu nabídne výkon 505 koní za „pouhého” 1,2 milionu korun, budete v Evropě hledat marně...
BYD Tang nabídne komfortní kabinu i pořádnou sílu na všech kolech, aspoň většinou
Tang Limited a Ultimate jsou dvě speciální edice, jedna s červenými koly, druhá se... zvláštním, řekněme, bodykitem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch