Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BYD Tang: čínské SUV má 505 hybridních koní, nejspíš na všech kolech
22.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Síla ani komfort novému čínskému „tanku” chybět nebude, také si za to však nechá slušně zaplatit. A slibuje nereálnou spotřebu 2 litry na sto kilometrů.
Čínská automobilka BYD u nás není příliš známá, také se v ČR její vozy oficiálně neprodávají, ale přesto o ní občas slyšíme. Třeba, že se se svým elektromobilem e6 snaží dobýt evropské trhy od jihu, anebo že její hybridní Qin nabídne 303 koní. Nejnovější stroj této značky má název Tang.
Toto SUV minimálně na papíře vypadá docela zajímavě, protože díky dvoulitrovému spalovacímu motoru s turbodmychadlem a dvěma elektromotorům nabídne celkem 505 koní a 720 Nm, z čehož z benzínu pochází 205 koní a 320 Nm a zbytek je rovnoměrně rozdělen mezi elektromotory. Znamená to zrychlení na stovku údajně za 4,9 vteřiny, čemuž se při takovýchto číslech výkonu věřit dá, a spotřebě 2 litry paliva na 100 km, což už je důvěryhodné méně, patrně už i v Číně přešli na evropské počty.
Detaily o interiéru známy nejsou, ale lze-li soudit dle obrázků, mohou se zájemci těšit na všechno, co nabídnou srovnatelné vozy evropské výroby. Vidíme tu přístrojový štít ve formě displeje, couvací kameru s displejem ve zpětném zrcátku, elektrické sesle s pamětí, perforovanou kůži na sedadlech, třízónovou klimatizaci nebo například samostatné rádio pro zadní místa, pravděpodobně spojené s vývody pro sluchátka.
Výbava je tedy skutečně bohatá, stejně jako zásoba výkonu. O pohon se nejspíš starají všechna kola tím způsobem, že spalovací motor pohání přes CVT přední nápravu a vzadu jsou zmíněné dva elektromotory. Je také možno navolit i čistě elektrický mód; jak daleko takto vůz dojede, však známo není a nevíme ani nic o kapacitě baterií.
Podle automobilky pochází jméno Tang z čínské dynastie Tang, která je údajně známa jako ta, za které Čína nejvíce prosperovala. Také ale může připomínat tank, který, zejména v edici Ultimate, připomene stroj i vzhledově. Tato varianta dostane kromě zlatých kol a ne zrovna vkusného bodykitu také nejspíš o trochu vyšší výkon, protože má být na stovce za 4,4 vteřiny. Vznikne jen ve 200 kusech s cenou 600 tisíc jüanů, tedy asi 2,3 milionu korun.
Druhá speciálka, která bude mít oproti standardnímu Tangu červená litá kola a údajně i lepší interiér, se jmenuje Tang Limited a budou to první vyrobené stroje. Konkrétně jich bude 98 a budou stát 300 tisíc jüanů, tj. téměř 1,2 milionu korun. Cena standardního Tangu zatím známa není, ale podle dostupných odhadů by se měla pohybovat od 300 do 450 tisíc jüanů (1,2 - 1,7 milionu korun) v závislosti na výbavě. Za levný se tedy tento čínský „tank” označit nedá, ale SUV, které při rozjezdu nabídne výkon 505 koní za „pouhého” 1,2 milionu korun, budete v Evropě hledat marně...
BYD Tang nabídne komfortní kabinu i pořádnou sílu na všech kolech, aspoň většinou
Tang Limited a Ultimate jsou dvě speciální edice, jedna s červenými koly, druhá se... zvláštním, řekněme, bodykitem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva