Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V+ skutečně bude, dostane monstrózní motor 7,0 V8
26.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Karoserie ATS byla stavěna už od začátku tak, aby pojala osmiválec. Tím bude v nejdrsnější verzi ATS-V+ atmosférický sedmilitr, spojený s manuálem.
Cadillac ATS-V svět zná už nějaký ten pátek, třebaže po silnicích ještě běžně nejezdí. To nicméně neznamená, že by se nemohl prohnat po Circuit of the Americas, jak ukazuje březnové video. Víme také, že ačkoliv měl v době oficiálního představení na papíře 461 koní, po oficiálním měření se tato čísla zvedla o devět koníků na konečných 470 koní, tedy o 39 víc než u BMW M3/M4.
Pod kapotou ATS-V je 3,6litrová V6 o dvou turbodmychadlech, ale Amerika se rovná V8, alespoň tam, kde to je pro petrolheady podstatné. Před nějakou dobou se hovořilo o tom, že ATS-V nebude vrchol tohoto modelu, že jím bude osmiválcová ATS-V+. Nějaký oficiální základ to mělo, ale většina byly jen spekulace. Nyní to však již je oficiální zcela: Cadillac ATS-V+ bude a bude mít osmiválcový motor.
Model ATS byl stavěn s osmiválcem na mysli už od začátku, třebaže se pod kapotu dosud montují jen vidlicové šestiválce a řadové čtyřválce. Konkrétní V8, kterou General Motors vybralo pro ATS-V+, není motor zrovna malý, nebude to ona nová přeplňovaná čtyř-a-něco-litrová jednotka, o které se už nějakou dobu mluví pro nové Cadillaky. Bude to motor LS7, který má sedm litrů objemu, 512 koní a 652 Nm a pohání Camaro Z/28 nebo Corvette C6 Z06. A bude spojený s manuálním sedmikvaltem ze současné Corvette C7 anebo s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Nejpodstatnější na tom ale je, že to je motor s atmosférickým plněním. Možná by pod kapotou nemusela být marná další zhruba stovka koní navíc z podladěné LT4 V8 ze současného Corvette C7 Z06, ale oproti ní je ATS, jakkoliv ve vrcholovém provedení, přeci jen plebejské auto a určitě bude levnější, takže je jen pochopitelný trochu větší výkonový rozestup.
Hlavní výhodou LS7 nicméně je, alespoň v našich očích, atmosférické plnění. Motoru se také může dostat ještě pár úprav, aby již známému ATS-V výkonově poodskočil ještě trochu více, ale čísla na papíře zde nebudou tak podstatná. ATS-V+ také bude patrně víc „hardcore” verze ATS-V, protože má být lehčí. Dají se tedy čekat úspory hmotnosti na spoustě různých míst vozu. Jak přesně bude ATS-V+ vypadat, si však musíme ještě počkat.
Tenhle atmosférický sedmiltr...
... se patrně nastěhuje i do Cadillacu ATS-V
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva