Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac Escala není překlep, ale americká Panamera s V8 pod kapotou
19.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Escala je zatím koncept a výroba není jistá, ale zvenčí je produkčnímu autu velmi blízko. Je to „čtyřdveřové kupé” a pod kapotou má osmiválec.
Cadillac představil koncept luxusního "čtyřdveřového kupé" s názvem Escala. Není to překlep, nechybí nám tam "de", tohle auto se opravdu jmenuje Escala a se známým SUV Escalade nemá mnoho společného. Má ukazovat směr, kterým se design značky bude ubírat v blízké budoucnosti. Také možná předpovídá příchod auta luxusnějšího a většího než CT6.
S 535 cm délky je Escala o 15 cm delší než CT6 a má o 12 cm delší rozvor. Také to není sedan ani kupé, nýbrž čtyřdveřový liftback; berme ho jako variaci Cadillacu na Porsche Panamera nebo Audi A7. Na tahle auta by také jistě cílil produkční model, pokud tedy někdy něco takového vznikne. Vnější vzhled by ani nemusel být příliš upravován, tohle auto vypadá skoro jako že je připraveno jít zítra do výroby.
"Předně, Escala je prohlášení záměru pro příští iterace designového jazyku Cadillacu, a také pro technické koncepty vývoje budoucích modelů značky," uvedl Johan de Nysschen, prezident Cadillacu. "Za druhé, Escala signalizuje návrat značky na špičku prémiové třídy," pokračoval. Zní to krásně, ovšem je jasné, že se díváme na marketingová prohlášení, nezbytná při každém odhalení nového auta.
Na druhou stranu, Escala má skutečně co nabídnout. Chcete-li mít co říct v konkurenci Audi, BMW a Mercedesu, musíte zaprvé nabídnout pořádný motor. Pod kapotou Escaly debutuje očekávaný 4,2l osmiválec s přeplňováním turbodmychadly, o kterém se mluvilo už pro CT6, nebo alespoň nějakou jeho silnější verzi. Proporce auta nedávají moc pochybností o tom, kde bude umístěn a jaká kola bude pohánět, o výkonu ale zatím žádné zprávy nemáme.
Náznak budoucnosti designu Cadillaců je vidět zejména vepředu. Na příď je potřeba se chvíli dívat, než člověka napadne, že to je Cadillac - tedy, bylo by to tak, kdyby na masce chladiče nebylo logo Cadillacu. Ani ono ale není nějak příliš prominentní, nic na způsob gigantické hvězdy Mercedesu. Vzadu je vidět současný designový jazyk značky Cadillac o něco víc, zejména ve světlech, která ale také jsou trochu modernizována - všimněte si vodorovného segmentu pod spoilerem.
Kabina se snaží kombinovat orientaci na řidiče a přípravu pro jízdu s osobním šoférem, tj. že majitel bude sedět vpravo vzadu. Prostor řidiče definují tři OLED obrazovky, na kterých se dozví všechno potřebné k jízdě. Podobně minimalistický je i volant, který skoro připomíná volanty z aut čtyřicet, padesát let starých. Vzadu vidíme jen dvě sedačky, orientace na pohodlí je tu maximální, a tři výsuvné displeje; jestli je možné je zcela vyjmout jako tablety, nevíme, ale nepředpokládáme to. Dva jsou v hlavových opěrkách předních sedadel a třetí je v loketní opěrce uprostřed.
Zavazadelník vypadá docela prostorně, ale i přes fakt, že se díváme na liftback, na praktičnost důraz kladen nebyl - všimněte si, že zadní čelo zůstává na místě a kufry tak musí být dovnitř spuštěny shora. Zrovna tohle je něco, co by se do série nejspíš nedostalo. Stejně tak asi nejsou moc reálné chybějící B-sloupky, i když elegance má tohle řešení na rozdávání.
Jestli ale bude Escala ve výrobě a jaké dostane jméno, zatím není známo. Hovořilo se o něčem jako CT8 či CT9. Přiznejme si, že Escala, ač to prý znamená španělsky "míra" nebo "měřítko" a zdůrazňuje to fakt, že se díváme na větší a lepší CT6, není úplně ideální, máte-li v nabídce velké SUV Escalade. "V závislosti na vývoji trhu velkých luxusních sedanů je Escala potenciální přídavek do našeho produktového plánu," řekl de Nysschen, takže naděje tu je.
Cadillac Escala by mohl předpovídat novou vlajkovou loď
Živé představení proběhlo v Kalifornii
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB