Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac Escala není překlep, ale americká Panamera s V8 pod kapotou
19.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Escala je zatím koncept a výroba není jistá, ale zvenčí je produkčnímu autu velmi blízko. Je to „čtyřdveřové kupé” a pod kapotou má osmiválec.
Cadillac představil koncept luxusního "čtyřdveřového kupé" s názvem Escala. Není to překlep, nechybí nám tam "de", tohle auto se opravdu jmenuje Escala a se známým SUV Escalade nemá mnoho společného. Má ukazovat směr, kterým se design značky bude ubírat v blízké budoucnosti. Také možná předpovídá příchod auta luxusnějšího a většího než CT6.
S 535 cm délky je Escala o 15 cm delší než CT6 a má o 12 cm delší rozvor. Také to není sedan ani kupé, nýbrž čtyřdveřový liftback; berme ho jako variaci Cadillacu na Porsche Panamera nebo Audi A7. Na tahle auta by také jistě cílil produkční model, pokud tedy někdy něco takového vznikne. Vnější vzhled by ani nemusel být příliš upravován, tohle auto vypadá skoro jako že je připraveno jít zítra do výroby.
"Předně, Escala je prohlášení záměru pro příští iterace designového jazyku Cadillacu, a také pro technické koncepty vývoje budoucích modelů značky," uvedl Johan de Nysschen, prezident Cadillacu. "Za druhé, Escala signalizuje návrat značky na špičku prémiové třídy," pokračoval. Zní to krásně, ovšem je jasné, že se díváme na marketingová prohlášení, nezbytná při každém odhalení nového auta.
Na druhou stranu, Escala má skutečně co nabídnout. Chcete-li mít co říct v konkurenci Audi, BMW a Mercedesu, musíte zaprvé nabídnout pořádný motor. Pod kapotou Escaly debutuje očekávaný 4,2l osmiválec s přeplňováním turbodmychadly, o kterém se mluvilo už pro CT6, nebo alespoň nějakou jeho silnější verzi. Proporce auta nedávají moc pochybností o tom, kde bude umístěn a jaká kola bude pohánět, o výkonu ale zatím žádné zprávy nemáme.
Náznak budoucnosti designu Cadillaců je vidět zejména vepředu. Na příď je potřeba se chvíli dívat, než člověka napadne, že to je Cadillac - tedy, bylo by to tak, kdyby na masce chladiče nebylo logo Cadillacu. Ani ono ale není nějak příliš prominentní, nic na způsob gigantické hvězdy Mercedesu. Vzadu je vidět současný designový jazyk značky Cadillac o něco víc, zejména ve světlech, která ale také jsou trochu modernizována - všimněte si vodorovného segmentu pod spoilerem.
Kabina se snaží kombinovat orientaci na řidiče a přípravu pro jízdu s osobním šoférem, tj. že majitel bude sedět vpravo vzadu. Prostor řidiče definují tři OLED obrazovky, na kterých se dozví všechno potřebné k jízdě. Podobně minimalistický je i volant, který skoro připomíná volanty z aut čtyřicet, padesát let starých. Vzadu vidíme jen dvě sedačky, orientace na pohodlí je tu maximální, a tři výsuvné displeje; jestli je možné je zcela vyjmout jako tablety, nevíme, ale nepředpokládáme to. Dva jsou v hlavových opěrkách předních sedadel a třetí je v loketní opěrce uprostřed.
Zavazadelník vypadá docela prostorně, ale i přes fakt, že se díváme na liftback, na praktičnost důraz kladen nebyl - všimněte si, že zadní čelo zůstává na místě a kufry tak musí být dovnitř spuštěny shora. Zrovna tohle je něco, co by se do série nejspíš nedostalo. Stejně tak asi nejsou moc reálné chybějící B-sloupky, i když elegance má tohle řešení na rozdávání.
Jestli ale bude Escala ve výrobě a jaké dostane jméno, zatím není známo. Hovořilo se o něčem jako CT8 či CT9. Přiznejme si, že Escala, ač to prý znamená španělsky "míra" nebo "měřítko" a zdůrazňuje to fakt, že se díváme na větší a lepší CT6, není úplně ideální, máte-li v nabídce velké SUV Escalade. "V závislosti na vývoji trhu velkých luxusních sedanů je Escala potenciální přídavek do našeho produktového plánu," řekl de Nysschen, takže naděje tu je.
Cadillac Escala by mohl předpovídat novou vlajkovou loď
Živé představení proběhlo v Kalifornii
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry