Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba
15.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to bohužel řadový šestiválec s objemem tři litru, i motor 1,5 s přirozeným plněným se ale u auta jako Honda Jazz počítá.
Třetí generace Hondy Jazz je na trhu od roku 2014 a to v japonských reáliích znamená nejvyšší čas na facelift. Na domácím trhu už modernizovaný konkurent Fabie jezdí, v červnu přišla řada na americkou variantu. Pro nás je ovšem podstatné představení verze pro Evropu, ke kterému dochází právě nyní. A to hned ze dvou důvodů.
Jednak je to auto samé, pochopitelně, jednak jsou ale zajímavé jeho motory. Jazz si totiž jednak ponechá 1,3litrový čtyřválec i-VTEC naladěný na 102 koní, nicméně tento motor už nebude určen výbavovému stupni Sport. V jeho případě lze i v donedávna downsizingem posedlé Evropě počítat s novou atmosférickou 1,5 i-VTEC, která disponuje 130 koňmi. Výkon pak bude standardně přenášet manuál, za příplatek ale Honda nabízí CVT s lineárnější odezvou při akceleraci.
Konkrétní data spojená s jízdní dynamikou bohužel Honda prozatím do placu nedala, ovšem v případě americké verze se mluví o akceleraci z klidu na 96 km/h za 8,5 sekundy. Dá se tedy předpokládat, že i Evropan pokoří stovku pod devět sekund, v případě maximálky pak velmi pravděpodobně překročí dvoustovku. Spotřeba pak již vyčíslena byla, a to na 5,4 l/100 km.
To jsou příjemné zprávy pro všechny, kteří zbystřili, když loni automobilky začaly hlásat, že zmenšování objemů motorů je u konce či že kdo to neudělá, narazí. Co bylo vyvinuto, se ještě použije, proto třeba nová Honda Civic stále míří „downsizingovým směrem”. Jazz už ale nikoli a třebaže čtyřválec 1,5 není něco, co by chytlo za srdce fandy vymírajících motorových druhů, je to naděje, že i na jejich návrat najde. Na dnešní dobu je čtyřválec 1,5 v mini až absurdně velký motor, však se podívejte na nabídku motorů Škody Fabia...
Od techniky se můžeme přesunout ke zbytku auta, tedy hlavně modernizovanému vzhledu. Vpředu se počítá s modifikovanou čelní maskou Solid Wing Face a jinými světlomety zahrnujícími i LEDky pro denní svícení, zatímco na obou stranách vozu najdeme nové nárazníky. Menší změnou prošla i nabídka litých kol, dále pak můžeme přivítat ještě nový lak karoserie Skyride Blue.
O trochu dále zachází provedení Sport, které je samo o sobě novinkou. Kromě výkonnějšího motoru standardní výbava této verze zahrnuje 16palcová černě lakovaná litá kola s pneumatikami o rozměru 185/55, čelní splitter, zadní difuzor a střešní křídlo, mohutnější boční prahy nebo mlhovky. Uvnitř pak lze počítat s volantem v kůži či ozdobnými oranžovými švy.
Modernizován byl ale samozřejmě také interiér standardní Hondy Jazz, zvláště v souvislosti s výbavou. Standardem se stávají autonomní brzdy City-Brake Active, tempomat či automatické přepínání světel. V případě vyšších úrovní lze pak očekávat přednárazový bezpečnostní systém, monitoring jízdních pruhů nebo detekci dopravního značení. Dále se faceliftovaný Jazz pochlubí i vylepšenými multimédii, přičemž vrchol nabídky bude spojen se sedmipalcovým displejem a zpětnou kamerou.
Vůz se zatím v evropském provedení ukázal světu jen ve virtuální rovině, naživo bude debutovat až za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. Již od listopadu jej ovšem bude možné objednávat, na příjezd samotných vozů si ale zákazníci budou muset vyčkat až do počátku příštího roku.
Evropská verze Hondy Jazz se v rámci faceliftu dočkala nové verze Sport, kterou pohání jedna-pětka naladěná na 130 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch