Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čech si pohrál s Dacií Duster, z SUV udělal divoce vyhlížející kombík
20.9.2019 | Petr Prokopec
Rumunský stroj je na poměry moderních SUV relativně vysoký, to ale neznamená, že takový musí zůstat. Rostislav Prokop si vzal do parády jeho první generaci a poslal ji na počítači k zemi tak moc, že vypadá spíš jako kombi.
Designér na volné noze Rostislav Prokop proslul tím, že posílá auta k zemi. Nedělá to tak, že by je vyhazoval z letadla a následně jim měřil akceleraci během volného pádu. Místo toho využívá možností počítačových programů a snižuje světlou výšku na minimum. Jelikož jej navíc takový tuning kromě práce nic nestojí, nezůstává pouze u podvozků, ale zároveň přidává také na agresivitě pomocí rozšířených bodykitů. Takto si podává stará i nová auta bez ohledu na značku.
Naposledy jeho schopnýma rukama prošla Dacia Duster, která se z relativně vysokého SUV změnila spíše na kombík. Pro svou kreaci navíc použil litá kola, která běžně používá Bugatti Chiron a spolu s nimi dorazilo i nízkoprofilové obutí, celý komplet se ale přesto jen stěží vejde do klenutých blatníků. Vše samozřejmě na oko působí naprosto skvěle, ovšem s ničím jiným než s hladkým asfaltem by si takto upravený Duster rázem nerozuměl.
Dokládá to i pohled na světlou výšku, která - jak se dá očekávat - byla podstatným způsobem zredukována. Mimo to dorazily i výraznější boční prahy, stejně jako jsou nové nárazníky. A přehlédnout se nedá ani enormní zadní křídlo s neobvyklým uchycením. Vyvedeno je v černé barvě, která ideálně kontrastuje se zbytkem karoserie s bronzovým lakem.
Díky tvaru zadních světel a absenci výdechů za předními koly je evidentní, že Prokop si podal první generaci. De facto si tedy pro svou práci vybral horší základ, nový model je přeci jen o něco stylovější, hlavně s ohledem na poupravený sklon čelního okna či jiná světla. Dost by nás proto zajímalo, jak by jeho kreace vypadala ve chvíli, kdyby „dárcovským vozem“ byla generace druhá. Na to si ale zřejmě musíme počkat.
Ve hvězdách je rovněž skutečnost, zda se Prokopovými návrhy někdo nechá inspirovat a posune Duster podobným směrem také v reálu. Zatím o tom ale nemáme žádné zprávy. Je však více než jisté, že dotyčný by kromě vzhledu měl hodit očkem také po motorovém prostoru. S ohledem na divoký bodykit je standardní ústrojí nedostačující. Ideálním kandidátem by byla jednotka z Renaultu Mégane RS, s níž by dorazilo přes 250 koní.
Dacia Duster první generace se dočkala značného snížení a rozšířeného bodykitu, zatím jen na počítači
Zdroj: Rostislav Prokop@Instagram
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
včera