Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Český sen ve francouzském podání? Nový velký kombík zapůsobí hlavně interiérem
6.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen obřím zavazadelníkem, ale i celkovým pojetím interiéru a ignorací averze k dieselům bude nový Peugeot 508 SW jistě schopen bodovat u českých zákazníků.
Novou generaci Peugeotu 508 již známe. Francouzi se přitom tentokrát skutečně pochlapili a vyrukovali se sedanem, jehož hrany jsou ostřejší než lví spáry ztělesněné diodovými světlomety. Praktičtější provedení nám ale dosud tajili. Rouška tajemství však byla dnes stržena, a tak si můžeme posvítit i na nový Peugeot 508 SW. Kombi přitom logicky vůči již známému provedení disponuje pouze přeprofilovanou zádí a na ni navazující odlišnou střešní linií.
Po stránce motorické tedy nelze počítat s žádnými novinkami, ostatně změnami neprošla jediná část čelních partií. Benzinové agregáty tedy zastupuje přeplňovaná jedna-šestka, která byla naladěna na 180 či 225 koní. S oběma variantami přitom bude spřažen pouze osmistupňový automat, manuál lze spárovat s jedním z dvojice dieselových motorů, a sice s jedna-pětkou disponující 130 koňmi. I pro tuto motorizaci ale bude za příplatek také automat.
Osmistupňová převodovka pak znovu zůstává jedinou volbou pro dvoulitr BlueHDi, jenž bude k mání se 160 nebo 180 koňmi. Tím nabídka pro letošek končí, od příštího roku ale máme očekávat plug-in hybridní provedení, které má podle nového měřicího cyklu WLTP (tedy té reálnější metodiky) zvládnout 50 kilometrů čistě na elektřinu. Vůz se přitom má pochlubit nezměněným objemem zavazadelníku, baterie totiž Peugeot zakomponoval pod druhou řadu sedadel.
Když jsme již zmínili zavazadelník, je třeba dodat, že standardně disponuje 530litrovou kapacitou. Tu lze ovšem rozšířit na 560 litrů díky prostoru pod falešnou podlahou, respektive až na 1 780 litrů po sklopení zadních sedadel. Nákladová hrana je přitom usazena o 6 centimetrů níže než u sedanu, samotný otvor je pro změnu širší o 2,4 cm. Značka přitom dodává, že víko zavazadelníku lze mít za příplatek elektrické či ovládané „kopancem“ pod nárazník.
Přesunout se můžeme za volant, kde má řidič k dispozici stejný malý volant a 12,3palcový digitální přístrojový štít jako v sedanu. Nechybí pak ani komfortní možnosti, doplňková ergonomická sedadla se tak chlubí certifikací AGR či pěti masážními programy a mohou být čalouněna Alcantarou nebo kůží Nappa. Příplatkový audio systém Focal s 10 reproduktory pak má kabinu proměnit v koncertní síň.
Po stránce bezpečnostní lze ještě zmínit inovativní systém nočního vidění, jenž užívá infračervené kamery, adaptivní tempomat či automatický parking. Samozřejmostí jsou pak autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či detekce dopravního značení a aut ve slepém úhlu. Pět hvězd od Euro NCAP by tedy francouzské novince nemělo uniknout, za čímž stojí i evoluční platforma EMP2, jejíž pevnost zlepšuje 24 metrů lepidla.
Dodat už jen můžeme, že navzdory aktuálnímu virtuálnímu představení nový Peugeot 508 SW do prodeje hned tak nedorazí. Nejprve si totiž musí střihnout výstavní premiéru na podzimním pařížském autosalonu. V showroomech jej tak v Evropě máme hledat od ledna 2019, na ostatní světové trhy pak kombi dorazí ještě později.
Praktičtější verze nového Peugeotu 508 pobere do zavazadelníku až 1 780 litrů, pod kapotou pak může pracovat maximálně 225 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva