Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí

Corvette C7 ZR1 by měla mít motor uprostřed, zbytek má vycházet z C7, jak říkají nové spekulace. Příchod ZR1 je pravděpodobný, motor uprostřed méně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí

16.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Corvette C7 ZR1 by měla mít motor uprostřed, zbytek má vycházet z C7, jak říkají nové spekulace. Příchod ZR1 je pravděpodobný, motor uprostřed méně.

Třebaže Chevrolet před několika měsíci pustil do světa informaci, že Corvette C7 nedostane variantu ZR1, již podruhé o ní slyšíme, a to ve smyslu, že bude a že má být revoluční - má mít motor uložený uprostřed. První zmínka se objevila v srpnu spolu se zprávou, že si Chevy nechal registrovat název Zora - křestní jméno jednoho z otců Corvette a zároveň proponenta motoru uprostřed.

Podle dostupných informací by jméno Zora měla dostat právě Corvette ZR1. Tento model by se měl objevit pro modelový rok 2017, tedy zhruba tři roky od představení standardní Corvette C7 Stingray - ne nepodobně předchozí generaci, kde jsme na ZR1 čekali od představení standardního modelu v roce 2005 až do roku 2009.

„Pod kapotou” Corvette C7 ZR1 by měl pracovat small-block V8, tedy stejně jako v případě již nabízené C7 Stingray, očekávejme ale výkon nad 650 koní a 878 Nm, které nabízí varianta Z06. Zda bude mít poháněna všechna kola jako prototypy CERV II a CERV III, však není pravděpodobné. A měla by stát přes 100 tisíc dolarů (cca 2,1 milionu korun), podobně jako C6 ZR1.

Nemáme však očekávat karbonovou konstrukci. Hliníkový prostorový rám nejspíš zůstane, dost možná ale bude přitvrzen - a pro případný motor uprostřed by se samozřejmě zcela změnily jeho proporce. Kde by se karbon objevit mohl, je karoserie či alespoň její část. Zbytek techniky, jako brzdy, odpružení či převodovka, by měl zůstat stejný, pouze upravený, aby zvládl vyšší výkon.

Příští generace Corvette s označením C8 by později měla mít také motor uprostřed. I z tohoto důvodu se zdá, že označit plánovanou ZR1 za generaci C7 by bylo minimálně nepřesné, bude-li sdílet koncepci s C8. Ta by také měla být dražší, aby se mohla posunout nahoru i cena Camara a tak vytvořit prostor pro malý sporťák Chevroletu - po konci Pontiaku Solstice, resp. Saturnu Sky GM nemá konkurenta pro Toyobaru.

Zda ale vůbec někdy vznikne produkční Corvette s motorem uprostřed, je minimálně nejisté. Spekulace o tom, že ta příští bude více podobná evropským supersportům, se objevují už pěkně dlouho - i C7 už měla mít takovouto koncepci, ale podle starších zpráv putovaly tyto návrhy do šuplíku s koncem Boba Lutze a Toma Wallace ve vedení Chevy, resp. Corvette. Dost radikálně by se musel změnit například design, aby vůz nevypadal jako natažený ve Photoshopu.

Oproti tomu příchod ZR1 je docela pravděpodobný, jen to nejspíš bude opět ostrá verze současné Corvette - se známou karoserií i koncepcí. A s kompresorovým osmiválcem, který bude hnát zadní kola a bude uložen vepředu.


Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí - 1 - Corvette ZR1 nove foto 01Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí - 2 - Corvette ZR1 nove foto 03Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí - 3 - Corvette ZR1 nove foto 02Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí - 4 - Corvette ZR1 nove foto 04Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí - 5 - Corvette ZR1 nove foto 05
Chevy Corvette C6 ZR1 má podle spekulací být poslední ZR1 s motorem vepředu

Zdroj: Car and Driver přes Motor Authority

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.