Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Impala 2013: desátá inkarnace americké klasiky
4.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern GM přivezl do New Yorku novinku mimořádného místního významu. Představil už desátou generaci limuzíny Chevrolet Impala.
Popularita současného „full-size” sedanu Impala je pouhým odstínem toho, jak Američané milovali tento stroj v šedesátých a sedmdesátých letech. To ovšem neznamená, že by o něj nebyl zájem. Za loňský rok to byl jeden z nejprodávanějších vozů ve Spojených státech vůbec. Jak ale povzdechnou místní, tak hlavně proto, že Impala je masivně objednávána státní správou, půjčovnami a dobře jede také jako firemní flotilový automobil.
Změní nová desátá generace tento status? Chevrolet pochopitelně věří, že ano a hodně si přitom slibuje od designu. Ten vypadá jednoduše řečeno velmi evropsky. Nenajdete tady nic extrémního, jako jsou horizontální světla, obrovské chromované masky nebo nepatřičně dlouhé převisy. Naopak celý vůz působí čistě, vyváženě a možná to je pouze můj dojem, ale některé stylistické prvky vzdáleně připomínají detaily, které využívá značka Volkswagen.
S VW se shoduje také v dalším ohledu, který nejde domácímu skalnímu jádru přes ústa a GM to jen tak nezapomene. Impala je od osmé generace představené v roce 1999 předokolka a tou i zůstává. Kola přední nápravy bude roztáčet jeden ze tří zážehových motorů. Nejlevnější provedení má pod kapotou čtyřválec o objemu 2,4 litru, výkonu 182 koní a točivém momentu 232 newtonmetrů. Střed posazený poněkud blízko výchozí jednotce představuje nový čtyřválcový agregát 2,5 litru, disponující 197 koňskými silami a 253 newtonmetry.
Na prozatím nejvyšší stupínek vyskočí Impala 3,6 V6 s výkonem 307 koní a 358 Nm, ačkoli zákazníci budou nepochybně vyhlížet něco lepšího s obvyklým přídomkem SS. Všechny motory budou standardně propojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou. O manuálech nebo pohonu všech kol se Chevrolet v tiskové zprávě nezmiňuje.
Co je naopak rozebíráno velmi podrobně, je bezpečnostní výbava, která je opravdu bohatá, ačkoli nepřináší nic, co by majitelé luxusních aut neznali. Impala dostane adaptivní radarový tempomat pracující v celém rozsahu rychlosti, kameru „hlídající“ překážky před autem a napojenou na systém, který v případě kolizní situace automaticky aktivuje brzdy (u Chevroletu vůbec poprvé). Další kamery střeží neúmyslné vybočení z jízdního pruhu a pár snímačů kontroluje mrtvé úhly.
Stačilo by tohle všechno pro evropské zákazníky? S ohledem na velkou skupinu vyhledávající dieselové motory, patrně asi ne. Nicméně možnost, že se tento vůz dostane i k nám, teoreticky existuje. Kdo by ještě před pár měsíci řekl, že Chevrolet tady začne prodávat poněkud menší ale dosud čistě americký sedan Malibu.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek
Nová, desátá generace Impaly připomíná svým designem evropské vozy. Že by předzvěst pokusu o export?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva