Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňan postavil sporťák za 120 tisíc korun. Jen to není úplně sporťák
17.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Také jste chtěli jako malí stavět vlastní supersporty? Tenhle Číňan si to splnil. Jenže jeho auto jako supersport jen vypadá, zvládne maximálně 40 km/h.
Postavit si vlastní sporťák je sen leckterého chlapce, ale jen málokterý si ho někdy splní, nepovažujeme-li za splnění práci ve fabrice v Nošovicích či Mladé Boleslavi u výrobní linky. Číňan Chen Yanxi se nicméně nenechal zastrašit náročností vývoje a výroby vlastního auta a třebaže pracuje ve sklářství, což není automobilovému průmyslu zas tak blízko, do stavby vlastního stroje se pustil.
Jeho výtvor vypadá jako něco, co by nakreslili u Pininfariny a u Ferrari na to nalepili loga a dovnitř namontovali atmosférický dvanáctiválec. Jenže realita od této teorie nemůže být dále - tento čínský červený stroj je elektromobil a nezvládne vyvinout větší rychlost než 40 km/h. Takže to není tak úplně sporťák a už vůbec ne supersport.
Je to nicméně trochu škoda, protože vypadá vážně zajímavě a má několik unikátních řešení - např. se tu sedí uprostřed a je tu prostor jen pro řidiče, jako např. u Lamborghini Egoista. A také se dveře otvírají i s předními blatníky, což je způsob, jaký jsme snad ještě neviděli. Na každém kousku auta nicméně je vidět, že je vyrobeno v domácích podmínkách z laminátu a také že jeho výroba stála pouhých 30 tisíc jüanů, tedy asi 120 tisíc korun.
Design je nicméně skutečně zajímavý, i když by v zadní části asi potřeboval úpravy, aby tohle auto nechtělo vzlétnout. Třeba by se toho ale mohla chytnout Tesla a zkusit dovnitř vměstnat svůj elektrický pohon. Anebo třeba VL Automotive, s osmiválcem umístěným uprostřed by to také mohl být velmi zajímavý stroj.
Jen by asi bylo potřeba to auto vyvinout od základu znova, když vidíme kvalitu zpracování. A rozšířit kabinu a upravit aerodynamiku. Vůz by se tak snáze dostal na silnice; za současného stavu s ním Chen Yanxi na veřejný asfalt prý nebude moci. Design nicméně stojí a padá s přídí a tu by zachovat asi šlo...
Čínský elektrosporťák vypadá krásně, ale zvládne jen 40 km/h
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva