Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony

Čínské automobilky máme tendenci podceňovat. Člověk si ještě dokáže představit, že by udělaly hezké auto, ale něco funkčně výjimečného? Nový Wey P8 GT má i laserová světla, přitom pořád není drahý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony

26.4.2019 | Petr Prokopec

Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínské automobilky máme tendenci podceňovat. Člověk si ještě dokáže představit, že by udělaly hezké auto, ale něco funkčně výjimečného? Nový Wey P8 GT má i laserová světla, přitom pořád není drahý.

Čínské automobilky byly ještě donedávna známy maximálně svým plagiátorstvím, páchnoucími interiéry a tragickou pasivní bezpečností. Nejspíše tedy nikoho neudivilo, že jejich první výpady mimo svou domovinu skončily neúspěchem. Takové fiasko ale výrobci z nejlidnatější země světa již nehodlají zopakovat, o čemž svědčí nová vlna čínských aut. Řada z nich již disponuje svébytným designem, který je navíc doplněn pokročilými technologiemi. A ceny jejich aut přitom zůstávají u země.

V posledních dnech jsme si mohli představit hned několik zajímavých novinek, určeny ovšem byly spíše pro méně náročnou klientelu. Velké SUV za 262 tisíc Kč nebo vybavený kombík za 145 tisíc jsou pro čínský automobilový průmysl typičtější produkty, dnes vám ale ukážeme něco z opačného konce spektra. Jde o sportovně laděné SUV-kupé Wey P8 GT, za kterým stojí automobilka Great Wall a její designér Charles Leclerc.

Vůz míří na úplný vrchol firemní nabídky s cílem stát se čínskou obdobou BMW X6. S tím koresponduje nejen celkové pojetí karoserie, ale i čelní partie, kde nechybí vskutku monstrózní maska chladiče. Společnost jí dělají úzké světlomety, které již ve standardu budou disponovat maticovými LEDkami. Tím ale Číňané nekončí, za příplatek nabídnou i laserovou variantu.

Jinými slovy, to, co v rámci západního světa nabízí v podstatě pouze BMW a Audi, a to jen u svých nejdražších modelů za několik milionů korun, bude nyní k dispozici u mnohem levnějšího čínského SUV. A výbava nekončí u výjimečných světel, P8 GT je dále vybaveno automatickým parkingem, autonomními brzdami, monitoringem aut ve slepém úhlu či asistentem udržujícím vůz ve zvoleném pruhu. Nechybí ani souprava kamer.

Zajímavosti se skrývají také pod kapotou, kde najdeme přeplňovaný benzinový dvoulitr s 234 koňmi a 360 Nm točivého momentu a také elektromotor se 116 koňmi a 195 Newtonmetry. Spalovací motor doplňuje šestistupňový manuál, který je propojen pouze s předním koly, elektromotor roztáčí ta zadní. I to je dnes dosti neobvyklé a jistě pokrokové řešení.

Stinnou stránkou vozu je hmotnost, na ručkách vah vykáže 2 281 kg. Vlastně proto nepřekvapí, že sprint na stovku se přes 350 koní v útrobách odehraje „až“ za 6,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 210 km/h, o spotřebě se výrobce zatím nerozepisuje. Dodává však, že kapacita 13 kWh lithium-iontových baterií je dostačující na 50 kilometrů bezemisního dojezdu. Jak dlouho je však potřeba k dobití akumulátorů, však taktéž nezaznělo.

Vůz měří 4 790 mm na délku, 1 940 mm na šířku a 1 672 mm na výšku. K tomu má velkorysý rozvor 2 950 mm. Řidič má po ruce volič jízdních režimů s osmi módy, přičemž hned tři (sněžný, písečný a bahenní) jsou zaměřeny na jízdu v terénu. Dále pak nechybí ani sportovní či ryze elektrický režim. Stejně tak lze jezdit jen na benzín.

Auto nyní vstupuje do sériové výroby a s cenou se po započtení čínských dotací bude pohybovat v přepočtu okolo 900 Kč. To obecně není málo peněz, p pokud si uvědomíme, co vše za méně než milion korun nabízí, drahé opravdu není. Však nám ukažte jiné 350koňové SUV se zmíněnou výbavou za takové peníze...


Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 1 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 01Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 2 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 02Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 3 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 03Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 4 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 04Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 5 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 05Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 6 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 06Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 7 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 07Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 8 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 08Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 9 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 09Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 10 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 10Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 11 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 11Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony - 12 - Wey P8 GT 2018 prvni sada 12
Nové čínské SUV-kupé dostalo do vínku hybridní techniku i matricové LEDky. Obojím disponuje již ve standardu, laserové lampy lze pořídit za příplatek

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.