Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané dostali od Škody zase o něco víc než my, toto je nový Karoq pro Čínu
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čína je pro Škodu daleko největší trh na světě, a tak tamní klientelu řádně rozmazluje. Aktuálně pro ní připravila větší a „digitálnější” model Karoq.
Není žádným tajemstvím, že Čína je pro Škodu nadmíru důležitou zemí. Ostatně jen v loňském roce bylo na největším trhu světa prodáno 330 088 aut s logem okřídleného šípu, daleko nejvíce ze všech zemí, kde automobilka působí. Letošní prodeje pak nejsou výrazně jiné, přičemž patrný je velký zájem o SUV. Takový Kodiaq si tak jen v září našel 6 160 zájemců, což je prakticky stejné číslo, s jakým lze v daném měsíci počítat v rámci celé Evropy.
Při pohledu na toto resumé není překvapivé, že Škoda si dala záležet s nástupcem SUV Yeti. Zájem o tento model totiž zdaleka neodpovídal světovým trendům, za čímž lze vysledovat hlavně poněkud rozporuplný design. V tomto směru je ale Karoq výrazně jiný, oslnit tedy může prakticky stejným způsobem jako větší sourozenec. Tomu se přitom čínská verze rozměry hodně blíží.
Oproti evropskému provedení se čínský Karoq (zvaný též Ke Luoke) dočkal rozvoru prodlouženého o 50 milimetrů. Mezi nápravami mu tedy naměříme 2 688 mm, na délku pak 4 432 mm. Šířka 1 841 mm je neměnná, v rámci výšky lze mluvit pouze o velmi drobném rozdíle (1 604 mm versus 1 603 mm). Dán přitom bude oním prodloužením, nikoliv vyšší světlou výškou.
Ve srovnání s větším sourozencem je tedy čínský Karoq o 26 cm kratší v rámci celkové délky, v případě rozvoru ovšem ztrácí jen 103 mm. Veškerý rozdíl vůči evropskému provedení přitom připadá na zadní sedadla, kde lze logicky očekávat větší prostor pro nohy, měnit se nejspíše bude i zavazadelník - v tomto ohledu ale zatím nic zmíněno nebylo.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, pod kapotu. Zde bude možné vybírat mezi motory 1,2 TSI se 115 koňmi (ano, 1,2 TSI, i na tom je vidět, jak je náhrada v podobě tříválce 1,0 TSI vynucena evropskými regulacemi) a 1,4 TSI (150 koní), přičemž obě pohonné jednotky mají ve vínku systém start/stop a rekuperaci brzdné energie. K dispozici je pouze sedmistupňový automat DSG, který posílá veškerý výkon na přední kola (4x4 zatím není k mání ani za příplatek).
Tím však rozdíly vůči evropské verzi nekončí, dále lze v případě exteriéru počítat s větším množstvím chromu na čelní masce, nárazníku či dveřích. Ještě větší posun lze zaznamenat uvnitř, kde se již počítá s digitálním přístrojovým štítem ve standardní výbavě. Nechybí ani WiFi hotspot, v případě multimédií jsou na výběr systémy Columbus či Amundsen.
Zmínit lze ještě speciální aplikaci umožňující dálkové ovládání vozu, na autonomní řízení ale v tomto ohledu zapomeňte. Místo toho bude možné čínské Škodě Karoq skrze mobil nastartovat pohonnou jednotku či vychladit či naopak vyhřát klimatizaci. To všechno jsou věci, které evropský Karoq nemá, na specifika čínských škodovek už jsme si ale zvykli.
Cena zatím zmíněna nebyla, vyšší než v Evropě ale jistě nebude. Jen oproti ceně dosavadního modelu Yeti (129 800 CNY/426 000 Kč) půjde jistě nahoru...
Škoda Karoq se již ukázala na autosalonu v Guangzhou, překvapivě s klasickým displejem, ačkoliv značka mluví o digitalizaci již v rámci standardu
Oficiální fotky se bohužel zaobírají pouze exteriérem a jasno do kabiny zatím nevnášejí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva