Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané mění zažitá pravidla, SUV za 269 tisíc faceliftovali už počtvrté za pět let
25.6.2019 | Petr Prokopec
To, o čem automobilky z Evropy a USA teprve přemýšlí, ty čínské už dávno dělají. Pokud o nějaký model není zájem, prostě ho změní, klidně skoro každý rok.
Automobilka JAC Motors byla založena již v roce 1964, zpočátku se však zaměřovala pouze na nákladní vozy. S příchodem nového milénia se ovšem její výrobní program rozšířil i na osobní vozy a v jednu chvíli platila mezi deset nejúspěšnějších značek na nejlidnatějším trhu světa. Nicméně zatímco před deseti lety jí patřil 2,5procentní podíl na celkových registracích, loni z toho již nebylo ani jedno celé procento. Vůči nejlepším rokům se pak celkové prodeje scvrkly skoro na třetinu, konkrétně na 185 259 aut.
Je přitom otázkou, proč JAC neboduje u publika takovým způsobem jako konkurence, zákazníky totiž rozhodně nezanedbává. Naopak patří mezi ty čínské značky, které určují tempo inovací v rámci celého světa. Zatímco automobilky v Evropě obvykle přichází s jedním faceliftem po asi čtyřech letech výroby a ty japonské či korejské tempo obvykle „jen” zdvojnásobují, Číňané nemají problém auto překopat klidně každý rok. A to přesto, že jejich auta jsou mnohem levnější.
Stačí se ostatně podívat právě na nabídku JAC a její model S3. Ten byl poprvé představen v roce 2013 na autosalonu v Šanghaji jako Heyue S30, v roce 2014 se ale dostalo do prodeje jako Refine S3 a spojeno přímo s logem JAC. Již o dva roky později se ale ukázal první facelift, který přinesl nové nárazníky, masku chladiče či světla a změnil auto skoro k nepoznání.
Zmíněná modernizace byla opravdu stěžejní, nebyla však zdaleka jedinou. JAC totiž vzhled vozu osvěžilo také v letech 2015 a 2017, kdy bychom mohli hovořit o faceliftech v rámci obvyklých evropských intencí. Výjimkou pak není ani letošek, kdy se opětovně „kutalo“ o trochu více než ve zmíněných dvou případech. Světlomety tak byly zeštíhleny na úroveň, za jakou by se v současné době nestydělo ani Hyundai, zatímco čelní maska spolu s nárazníkem vám dají vzpomenout na ostře řezané novinky značek Audi nebo Lamborghini.
Novinky jsou spojeny i se zadními partiemi, kde se objevuje nové vybrání pro spodní světla či stříbrné kryty namísto černých. Uzpůsoben tomu musel být tvar nárazníku, ze kterého nevykukují ani reálné, ani falešné koncovky výfuku. Jakkoliv tedy JAC S3 v mnoha ohledech připomene dort pejska a kočičky, minimálně v tomto směru jsou čínští designéři před svými kolegy z Evropy či Ameriky, kteří neumí rozbít mohutné zadní plochy jinak než nahrazováním reality fikcí.
I uvnitř je najdeme novinky. Například multimédia již počítají s 10,25palcovým displejem a střechu již nezdobí pouze drobný „šíbr“, nýbrž rozměrná panoramatické sklo. Osvěžení se dočkala ještě nabídka litých kol, paleta barev, čalounění, obložení... Jen v případě techniky zůstává vše při starém.
Stejně jako od počátku tedy zákazníci mají k dispozici 1,5litrový motor spárovaný s šestistupňovým manuálem či jedna-šestku spojenou s automatem CVT. Obě pohonné jednotky jsou atmosférické, přičemž v prvním případě míří na přední kola 115 koní, ve druhém pak 120. Pohon všech kol není k dispozici ani za příplatek, což je dáno zejména snahou o udržení vývojových nákladů na co nejnižší úrovni. Vysoká z toho důvodu není ani prodejní cena.
Oficiálně v případě faceliftu sice nebylo nic oznámeno, nicméně všeobecně se očekává, že JAC S3 bude ve své domovině stát stejně jako před faceliftem. Pořídit jej bude možné rovněž v Rusku, kde sice čínské SUV je nabízeno již několik let, ovšem pouze ve verzi z roku 2014. Pro tamní obyvatelstvo tak stávající změny budou jaksepatří viditelné, přičemž zaplatit by za ně - samozřejmě i za celý 4,3metrový vůz - měli minimálně 269 tisíc korun.
Takto vypadá JAC S3 nyní...
...zatímco v této podobě bylo nabízeno dosud...
...a s touto vizáží do roku 2016. Ani to ale není úplně původní verze, větší či menší facelift dostal tento vůz každý rok
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva