Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané nabízí stále víc, jejich nové SUV za statisíce umí to, co BMW a Audi za miliony
26.4.2019 | Petr Prokopec
Čínské automobilky máme tendenci podceňovat. Člověk si ještě dokáže představit, že by udělaly hezké auto, ale něco funkčně výjimečného? Nový Wey P8 GT má i laserová světla, přitom pořád není drahý.
Čínské automobilky byly ještě donedávna známy maximálně svým plagiátorstvím, páchnoucími interiéry a tragickou pasivní bezpečností. Nejspíše tedy nikoho neudivilo, že jejich první výpady mimo svou domovinu skončily neúspěchem. Takové fiasko ale výrobci z nejlidnatější země světa již nehodlají zopakovat, o čemž svědčí nová vlna čínských aut. Řada z nich již disponuje svébytným designem, který je navíc doplněn pokročilými technologiemi. A ceny jejich aut přitom zůstávají u země.
V posledních dnech jsme si mohli představit hned několik zajímavých novinek, určeny ovšem byly spíše pro méně náročnou klientelu. Velké SUV za 262 tisíc Kč nebo vybavený kombík za 145 tisíc jsou pro čínský automobilový průmysl typičtější produkty, dnes vám ale ukážeme něco z opačného konce spektra. Jde o sportovně laděné SUV-kupé Wey P8 GT, za kterým stojí automobilka Great Wall a její designér Charles Leclerc.
Vůz míří na úplný vrchol firemní nabídky s cílem stát se čínskou obdobou BMW X6. S tím koresponduje nejen celkové pojetí karoserie, ale i čelní partie, kde nechybí vskutku monstrózní maska chladiče. Společnost jí dělají úzké světlomety, které již ve standardu budou disponovat maticovými LEDkami. Tím ale Číňané nekončí, za příplatek nabídnou i laserovou variantu.
Jinými slovy, to, co v rámci západního světa nabízí v podstatě pouze BMW a Audi, a to jen u svých nejdražších modelů za několik milionů korun, bude nyní k dispozici u mnohem levnějšího čínského SUV. A výbava nekončí u výjimečných světel, P8 GT je dále vybaveno automatickým parkingem, autonomními brzdami, monitoringem aut ve slepém úhlu či asistentem udržujícím vůz ve zvoleném pruhu. Nechybí ani souprava kamer.
Zajímavosti se skrývají také pod kapotou, kde najdeme přeplňovaný benzinový dvoulitr s 234 koňmi a 360 Nm točivého momentu a také elektromotor se 116 koňmi a 195 Newtonmetry. Spalovací motor doplňuje šestistupňový manuál, který je propojen pouze s předním koly, elektromotor roztáčí ta zadní. I to je dnes dosti neobvyklé a jistě pokrokové řešení.
Stinnou stránkou vozu je hmotnost, na ručkách vah vykáže 2 281 kg. Vlastně proto nepřekvapí, že sprint na stovku se přes 350 koní v útrobách odehraje „až“ za 6,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 210 km/h, o spotřebě se výrobce zatím nerozepisuje. Dodává však, že kapacita 13 kWh lithium-iontových baterií je dostačující na 50 kilometrů bezemisního dojezdu. Jak dlouho je však potřeba k dobití akumulátorů, však taktéž nezaznělo.
Vůz měří 4 790 mm na délku, 1 940 mm na šířku a 1 672 mm na výšku. K tomu má velkorysý rozvor 2 950 mm. Řidič má po ruce volič jízdních režimů s osmi módy, přičemž hned tři (sněžný, písečný a bahenní) jsou zaměřeny na jízdu v terénu. Dále pak nechybí ani sportovní či ryze elektrický režim. Stejně tak lze jezdit jen na benzín.
Auto nyní vstupuje do sériové výroby a s cenou se po započtení čínských dotací bude pohybovat v přepočtu okolo 900 Kč. To obecně není málo peněz, p pokud si uvědomíme, co vše za méně než milion korun nabízí, drahé opravdu není. Však nám ukažte jiné 350koňové SUV se zmíněnou výbavou za takové peníze...
Nové čínské SUV-kupé dostalo do vínku hybridní techniku i matricové LEDky. Obojím disponuje již ve standardu, laserové lampy lze pořídit za příplatek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:42 - HondaMan
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22