Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané nestoudně zkopírovali VW up!, včetně loga. Plagiát zmátl i Google
14.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůz s názvem Weikerui V7 dostal do vínku stejný design jako německý originál i identické rozměry. A jeho logo si na VW též hraje obstojně.
Pokud vezmete obrázek tohoto vozu a necháte si „strejdou Googlem“ vyhledat podobné, budete překvapeni. Vyhledávač jej směle označí za Volkswagen up! a německé supermini vám ukáže i na spoustě dalších fotek. Problém je ale v tom, toto není vůz německé automobilky, nýbrž jeho čínský klon s názvem Weikerui V7. Internetovému vyhledávači ovšem jeho chybu nezazlíváme. Společnost Dezhou Weikeru Electric Vehicle Industries, která je za malý hatchback zodpovědná, totiž přistoupila k opravdu detailnímu plagiátorství a německého originálu ukradla prakticky všechno.
Ještě předtím, než si na čínskou novinku posvítíme pořádně zblízka, v rychlosti zmíníme, že Weikerui V7 byl představen na Jinanském autosalonu elektrických vozů. Zde byly prezentovány i další klony Volkswagenu up!, tento je ale nejpovedenější. Má totiž na 99 procent stejné nárazníky, světlomety, karoserii a takřka identické je rovněž logo na přední kapotě. Pod tou se přitom skrývá elektrické ústrojí.
V7 bude dostupné ve dvou verzích, a to jako klasický elektromobil a nízkorychlostní elektromobil. Druhý zmíněný je určen pouze pro provoz ve městě, čemuž odpovídají i technické parametry. Vybírat sice bude možné z několika variant, jejich elektromotory ovšem výkonem pokryjí škálu od 9,6 do 11,6 koní. To má stačit na zrychlení z klidu na třícítku za 10 sekund, maximálka pak činí 40 až 50 km/h.
Obě varianty dále disponují olověnými bateriemi, přičemž slabší varianta počítá se 100 Ampérhodinami, silnější se 120Ah. Dojezd pak byl vypočítán na 100 až 120 kilometrů, doba dobíjení zabere při běžné 220voltové zásuvce dlouhých 10 hodin. Parametry to nejsou zrovna skvostné, nicméně při ceně startující na 20 000 yuanech (cca 73 100 Kč) ale více vážně nelze očekávat.
Nízkorychlostní V7 se v prodeji objeví již ve druhém letošním čtvrtletí, na klasický elektromobil bude třeba vyčkat do konce roku. Firma přitom prozatím nezmiňuje bližší detaily, známa je pouze nejvyšší rychlost 120 km/h a dojezd 200 kilometrů. Cena pak má narůst na 35 000 CNY (127 905 Kč), což je výrazně méně než u originálního VW e-up! (268 800 CNY/982 313 Kč).
Při pohledu na dané cifry není divu, že výrobce počítá s počáteční kapacitou 60 tisíc aut ročně, ta se ale zdá podhodnocená. Zvláště když V7 od skutečného Volkswagenu nikdo nerozpozná ani s metrem v ruce. Klon totiž má 3 540 mm na délku, 1 645 mm na šířku, 1 506 mm na výšku a 2 420 mm v rámci rozvoru. Originálu pak naměříme takřka stejné rozměry (3 540/1 645/1 477/2 417 mm) a podívejte se na to logo - i to byste si zdálky spletli s klíčovým identifikátorem Volkswagenu.
Ještě než se rozloučíme, sklouzneme okem na Jujie Liwei. Tedy další klon, který dostal do vínku stejné venkovní dimenze. Jeho design je ale přeci jen již trochu odlišnější. Po stránce motorické pak s bateriemi o kapacitě 150Ah cílí rovněž na města jako V7. Značka ovšem prohlašuje, že s 10 koňmi vůz zvládne až 100 km/h, což je stejné šálení jako v případě vzhledu. Cena pak činí 25 000 CNY (91 360 Kč).
Weikerui V7 se ukázal na oficiálních materiálech...
...i naživo na Jinanské motor show
Za VW up! plagiát směle označí i „stejda Google”
Vedle V7 debutoval i další klon Volkswagenu up!, a sice Jujie Liwei
Zdroj: Car News China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva