Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané odhalili nejrychlejší magnetický vlak světa, v komfortu má jezdit 600 km/h
1.6.2019 | Mirek Mazal
Levitující souprava bojuje jen s odporem vzduchu a udržením stability. Při schopnosti pokořit metu 600 km/h může rychlostně konkurovat i menším letadlům.
Asijský kontinent bude v oblasti obou svých geopolitických velmocí časem protkán novými způsoby rychlé osobní dopravy. Úroveň železniční sítě roste v Číně i Rusku, příklady budiž megalomanská trať z Moskvy do Pekingu anebo vnitrostátní vysokorychlostní úsek z Petrohradu směr Moskva.
Budou to velmi rychlé tratě, Číňané ale chystají další akceleraci železniční dopravy prostřednictvím nejrychlejšího magnetického vlaku, který má první pasažéry svézt už v roce 2021. Na svědomí jej má asijská korporace Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), která měla předminulý rok zálusk na tuzemskou společnost Škoda Transportation, ale z nákupu sešlo. Plzeňská škodovka tak mohla patřit pod křídla mezinárodní korporace provozující nový vlak dosahující maximální rychlosti 600 km/h.
Cesta z Pekingu do Šanghaje by díky tomu měla být rychlejší než letadlem. Cesta vzduchem trvá dnes i s odbavením 4,5 hodiny, po kolejích mají lidé za dva roky dorazit do cíle o hodinu rychleji. Nikdo jiný na světě zatím nedokázal rozvážet lidi rychlejší soupravou na magnetickém polštáři.
První prototyp sjel z tovární linky CRRC v čínském městě Čching-tao. Typově se jedná o takzvaný maglev (zkratka z magnetic-levitation) čili stroj, který využívá odpudivé síly magnetického pole k pohybu těsně nad kolejemi. Proti vlaku působí pouze aerodynamický odpor, jinak novinku v podstatě nic nebrzdí v rozjezdu. Zdokonalení technických řešení trvalo Číňanům více než tři roky a uvedení do provozu bude předcházet vybudování testovacího areálu a nové továrny.
Technologie magnetické levitace přináší výhodu podobě maximálního využití rychlostního potenciálu. Bez potlačení gravitace se tradiční vlaky typu Šinkanzen mohou pohybovat rychlostí okolo 350 km/h. Japonci chtějí možnosti maglevů též posunout dále a slibují v roce 2027 mezi městy Tokio a Nagoja jezdit tempem až 505 km/h. Číňané chtějí být na 600 km/h ještě o šest let dříve a konstatují, že jejich nový vlak bude nejen mimořádně rychlý, ale i komfortní. Podívejte se zatím na záběry prototypu, od finálního provedení by neměl být příliš vzdálen.
Maglev z Číny má za dva roky jezdit závratnou rychlostí až 600 km/h a konkurovat tak leteckým spojům
Zdroj: CCTV English@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva