Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí
8.8.2019 | Petr Prokopec
Od října bude možné u našich západních sousedů pořídit zatím dva modely značky Joylong za docela atraktivní ceny. Jako dealerství jim poslouží opouštěná působiště ruské Lady.
Lada v minulém roce všeobecně překvapila homologací svých pohonných jednotek dle nových evropských standardů. Něco takového asi nikdo nepředpokládal u výrobce, který na západ od ruských hranic prodává jen několik tisíc aut ročně. Krátce na to však automobilka překvapila ještě více, neboť oznámila, že se z evropských trhů stahuje. Odchod ale není úplný, neboť minimálně Niva v nabídce zůstane, jako náplast za ostatní modely pak poslouží nová a vskutku nečekaná náhrada.
Lada oznámila, že ve svých německých showroomech začne prodávat auta čínské značky Joylong. Zatím půjde o minivany EW5 a EF5, které nelze označit za dvakrát originální - jsou to do značné míry kopie Toyot HiAce a Alphard, nicméně obě automobilky v toto případě spolupracují a ta japonská dokonce odprodala i licenci na výrobu prvního zmíněného modelu. Jde tedy o EW5, který je zaměřen na transport nákladu, zatímco stejně stylizovaný příbuzný slouží pasažérům.
Ve své domovině jsou obě varianty nabízeny s rozličným množstvím pohonných jednotek od dvoulitrových čtyřválců až po V8, nicméně tyto agregáty neodpovídají stávajícím evropským emisním požadavkům. Proto se Lada rozhodla, že na starý kontinent přiveze jen ta provedení, která mají jistou úlitbu. Obě tedy bude pohánět elektrický motor naladěný na 136 koní, který bude v případě užitkové verze EW5 spárován s bateriemi o kapacitě 74 kWh a dojezdem 325 km.
O jízdní dynamice se nemluví, o tu tady ale nejde. Primární je prostor pro náklad a ten má objem 10 m3. EF5 pro změnu nabízí sedm sedadel i možnost výběru mezi bateriemi o kapacitě 53 či 85 kWh. Dojezd se přitom v té chvíli pohybuje mezi 180 a 300 kilometry, elektromotor v obou případech zůstává na 136 koních.
Ceny, za které budou oba čínské vozy v Německu startovat, zatím známy nejsou, mělo by ale jít o částky přesahující 400 tisíc korun, což nezní jako moc. U užitkové verze ve standardu nechybí klimatizace či rádio s USB a dvěma reproduktory, ta osobní pak dále disponuje třeba navigací nebo multimédii či přední řadou elektricky ovládaných sedadel.
Baterie obou čínských vozů lze dobíjet příkonem až 100 kW, u rychlodobíjecích stanic tedy nebude třeba dlouho čekat. Zda to ale bude na okouzlení německého publika stačit, není jisté. Na druhou stranu, předsudky vůči čínským vozům ubývají, Joylong by tedy skutečně pár zájemců zaháčkovat mohl. Automobilka by tak rázem měla cestu na starý kontinent umetenou i s jinými modely - se zajištěním dealerů potíže zjevně mít nebude.
Na německý trh míří čínská elektrická dodávka Joylong EW5...
...i její spřízněná verze EF5 zaměřená na cestující. K mání budou oba vozy v dealerstvích Lady
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis