Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí
8.8.2019 | Petr Prokopec
Od října bude možné u našich západních sousedů pořídit zatím dva modely značky Joylong za docela atraktivní ceny. Jako dealerství jim poslouží opouštěná působiště ruské Lady.
Lada v minulém roce všeobecně překvapila homologací svých pohonných jednotek dle nových evropských standardů. Něco takového asi nikdo nepředpokládal u výrobce, který na západ od ruských hranic prodává jen několik tisíc aut ročně. Krátce na to však automobilka překvapila ještě více, neboť oznámila, že se z evropských trhů stahuje. Odchod ale není úplný, neboť minimálně Niva v nabídce zůstane, jako náplast za ostatní modely pak poslouží nová a vskutku nečekaná náhrada.
Lada oznámila, že ve svých německých showroomech začne prodávat auta čínské značky Joylong. Zatím půjde o minivany EW5 a EF5, které nelze označit za dvakrát originální - jsou to do značné míry kopie Toyot HiAce a Alphard, nicméně obě automobilky v toto případě spolupracují a ta japonská dokonce odprodala i licenci na výrobu prvního zmíněného modelu. Jde tedy o EW5, který je zaměřen na transport nákladu, zatímco stejně stylizovaný příbuzný slouží pasažérům.
Ve své domovině jsou obě varianty nabízeny s rozličným množstvím pohonných jednotek od dvoulitrových čtyřválců až po V8, nicméně tyto agregáty neodpovídají stávajícím evropským emisním požadavkům. Proto se Lada rozhodla, že na starý kontinent přiveze jen ta provedení, která mají jistou úlitbu. Obě tedy bude pohánět elektrický motor naladěný na 136 koní, který bude v případě užitkové verze EW5 spárován s bateriemi o kapacitě 74 kWh a dojezdem 325 km.
O jízdní dynamice se nemluví, o tu tady ale nejde. Primární je prostor pro náklad a ten má objem 10 m3. EF5 pro změnu nabízí sedm sedadel i možnost výběru mezi bateriemi o kapacitě 53 či 85 kWh. Dojezd se přitom v té chvíli pohybuje mezi 180 a 300 kilometry, elektromotor v obou případech zůstává na 136 koních.
Ceny, za které budou oba čínské vozy v Německu startovat, zatím známy nejsou, mělo by ale jít o částky přesahující 400 tisíc korun, což nezní jako moc. U užitkové verze ve standardu nechybí klimatizace či rádio s USB a dvěma reproduktory, ta osobní pak dále disponuje třeba navigací nebo multimédii či přední řadou elektricky ovládaných sedadel.
Baterie obou čínských vozů lze dobíjet příkonem až 100 kW, u rychlodobíjecích stanic tedy nebude třeba dlouho čekat. Zda to ale bude na okouzlení německého publika stačit, není jisté. Na druhou stranu, předsudky vůči čínským vozům ubývají, Joylong by tedy skutečně pár zájemců zaháčkovat mohl. Automobilka by tak rázem měla cestu na starý kontinent umetenou i s jinými modely - se zajištěním dealerů potíže zjevně mít nebude.
Na německý trh míří čínská elektrická dodávka Joylong EW5...
...i její spřízněná verze EF5 zaměřená na cestující. K mání budou oba vozy v dealerstvích Lady
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 17 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry