Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí

Od října bude možné u našich západních sousedů pořídit zatím dva modely značky Joylong za docela atraktivní ceny. Jako dealerství jim poslouží opouštěná působiště ruské Lady.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí

8.8.2019 | Petr Prokopec

Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Od října bude možné u našich západních sousedů pořídit zatím dva modely značky Joylong za docela atraktivní ceny. Jako dealerství jim poslouží opouštěná působiště ruské Lady.

Lada v minulém roce všeobecně překvapila homologací svých pohonných jednotek dle nových evropských standardů. Něco takového asi nikdo nepředpokládal u výrobce, který na západ od ruských hranic prodává jen několik tisíc aut ročně. Krátce na to však automobilka překvapila ještě více, neboť oznámila, že se z evropských trhů stahuje. Odchod ale není úplný, neboť minimálně Niva v nabídce zůstane, jako náplast za ostatní modely pak poslouží nová a vskutku nečekaná náhrada.

Lada oznámila, že ve svých německých showroomech začne prodávat auta čínské značky Joylong. Zatím půjde o minivany EW5 a EF5, které nelze označit za dvakrát originální - jsou to do značné míry kopie Toyot HiAce a Alphard, nicméně obě automobilky v toto případě spolupracují a ta japonská dokonce odprodala i licenci na výrobu prvního zmíněného modelu. Jde tedy o EW5, který je zaměřen na transport nákladu, zatímco stejně stylizovaný příbuzný slouží pasažérům.

Ve své domovině jsou obě varianty nabízeny s rozličným množstvím pohonných jednotek od dvoulitrových čtyřválců až po V8, nicméně tyto agregáty neodpovídají stávajícím evropským emisním požadavkům. Proto se Lada rozhodla, že na starý kontinent přiveze jen ta provedení, která mají jistou úlitbu. Obě tedy bude pohánět elektrický motor naladěný na 136 koní, který bude v případě užitkové verze EW5 spárován s bateriemi o kapacitě 74 kWh a dojezdem 325 km.

O jízdní dynamice se nemluví, o tu tady ale nejde. Primární je prostor pro náklad a ten má objem 10 m3. EF5 pro změnu nabízí sedm sedadel i možnost výběru mezi bateriemi o kapacitě 53 či 85 kWh. Dojezd se přitom v té chvíli pohybuje mezi 180 a 300 kilometry, elektromotor v obou případech zůstává na 136 koních.

Ceny, za které budou oba čínské vozy v Německu startovat, zatím známy nejsou, mělo by ale jít o částky přesahující 400 tisíc korun, což nezní jako moc. U užitkové verze ve standardu nechybí klimatizace či rádio s USB a dvěma reproduktory, ta osobní pak dále disponuje třeba navigací nebo multimédii či přední řadou elektricky ovládaných sedadel.

Baterie obou čínských vozů lze dobíjet příkonem až 100 kW, u rychlodobíjecích stanic tedy nebude třeba dlouho čekat. Zda to ale bude na okouzlení německého publika stačit, není jisté. Na druhou stranu, předsudky vůči čínským vozům ubývají, Joylong by tedy skutečně pár zájemců zaháčkovat mohl. Automobilka by tak rázem měla cestu na starý kontinent umetenou i s jinými modely - se zajištěním dealerů potíže zjevně mít nebude.


Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 1 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 01Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 2 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 06Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 3 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 07Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 4 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 08Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 5 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 09Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 6 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 10Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 7 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 11Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 8 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 12Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 9 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 03
Na německý trh míří čínská elektrická dodávka Joylong EW5...

Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 10 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 13Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 11 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 14Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 12 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 15Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 13 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 16Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 14 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 17Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 15 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 18Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 16 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 19Čínská auta už míří i na německý trh, první vlaštovky využijí ruských konexí - 17 - Joylong EW5 a EF5 miri do Nemecka 20
...i její spřízněná verze EF5 zaměřená na cestující. K mání budou oba vozy v dealerstvích Lady

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.