Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc

Za 137 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo možné označit za jakkoli velké či jakkoli vybavené. V Číně takové prodávají a ani nepůsobí lacině.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc

27.8.2020 | Petr Prokopec

Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc

/

Foto: SAIC-GM-Wuling

Za 137 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo možné označit za jakkoli velké či jakkoli vybavené. V Číně takové prodávají a ani nepůsobí lacině.

Když se řekne Baojun, nepředstavíte si patrně nic, jde ale o čínskou značku aut, která není hodna přehlížení. Stojí za ní americký koncern General Motors a čínská automobilka SAIC, tedy dva velikáni svého druhu. Na trh vypouští hlavně SUV, MPV i kompaktní auta a mezi nimi také neuvěřitelně levného soupeře Škody Octavia. Pro ty, pro něž je ale i auto za 300 drahé, ale mají v nabídce základní model jménem Baojun 310, který nyní nabízí levněji než kdy dříve.

Tohle auto je navíc k dostání i jako kombi označené 310W a pro letošek prošlo modernizací. Nejdostupnější Baojun dostal nejen nový design, který je mimochodem docela pohledný, ale také inovovanou techniku. K mání je nyní s 1,2litrovým nebo 1,5litrovým atmosférickým motorem, kdy první produkuje 82 a druhý 111 koní. Na trhání asfaltu to sice stačit nebude, nicméně za tak nízkou cenu nelze očekávat supersportovní žihadlo. Zvláště když automobilka zmiňuje, že důraz byl kladen na spotřebu, která u silnějšího kombíku vrcholí na 6,5 l/100 km.

I když jde o základní model značky, není to zrovna prcek. Oproti předchozí generaci dostal do vínku větší rozvor (2 750 mm versus 2 550 mm) a jeho celková délka se natáhla ze 4 032 milimetrů na 4 620 mm. Nad zadní nápravu je tak možné naložit až 1 460 litrů nákladu, kromě toho je ovšem možné zavazadelník osadit také dvěma nouzovými sedadly. Vůz tak může být buď pěti nebo šestimístný, což je u kombíků velmi ojedinělé, zvláště u kombíků této třídy.

Aby toho nebylo málo, už v základu jde o velmi dobře vybavené auto. S vyššími úrovněmi výbavy pak přichází i moderní finesy jako monitoring tlaku v pneumatikách či zpětná kamera, pětistupňový či šestistupňový manuál je pak možné nahradit automatickou převodovkou. I tak je velmi levný - když jsme se o něm zmiňovali dříve, hovořilo se o vyšší ceně, nyní se ale v těžkých časech snaží zaujmout se základní cenou jen 42 800 yuanů s motorem 1,2 a manuálem, což je v přepočtu pouhých 137 tisíc Kč. K dispozici je celkem 12 variant, přičemž i ta nejdražší s šestimístným interiérem, maximální výbavou, motorem 1,5 a automatem přijde na 72 800 CNY, tedy asi 235 tisíc Kč. To je pořád kouzelně nízká cena.

Když se přitom na auto podíváte zvenčí, laciné vám patrně nepřijde. A uvnitř to platí ještě méně - kolik dražších aut tady na pohled tak dobře nepůsobí. Jak jsme tedy již několikrát zmínili, existují čínská auta, která by si dovoz do Evropy zasloužila. Že by k němu mohlo dojít v případě Baojunu 310W ale nemáme zprávy, jakkoli nepochybujeme, že za současné situace by si tu podobný vůz rád koupil kde kdo.


Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 1 - Baojun 310W 2019 prvni sada 01Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 2 - Baojun 310W 2019 prvni sada 02Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 3 - Baojun 310W 2019 prvni sada 03Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 4 - Baojun 310W 2019 prvni sada 04Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 5 - Baojun 310W 2019 prvni sada 05Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 6 - Baojun 310W 2019 prvni sada 06Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 7 - Baojun 310W 2019 prvni sada 07Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 8 - Baojun 310W 2019 prvni sada 08Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 9 - Baojun 310W 2019 prvni sada 09Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 10 - Baojun 310W 2019 prvni sada 10Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 11 - Baojun 310W 2019 prvni sada 11Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 12 - Baojun 310W 2019 prvni sada 12Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 13 - Baojun 310W 2019 prvni sada 13Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 14 - Baojun 310W 2019 prvni sada 14Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 15 - Baojun 310W 2019 dalsi 01Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 16 - Baojun 310W 2019 dalsi 02Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 17 - Baojun 310W 2019 dalsi 03Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 18 - Baojun 310W 2019 dalsi 04Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 19 - Baojun 310W 2019 prvni sada 15Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 20 - Baojun 310W 2019 dalsi 05Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 21 - Baojun 310W 2019 dalsi 06Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 22 - Baojun 310W 2019 dalsi 07Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 23 - Baojun 310W 2019 dalsi 08
Čínské kombi Baojun 310W by mohlo být ideálem českých chalupářů. Uveze až 1 460 litrů nebo šest osob, přitom nyní startuje jen na 137 tisících korun. A ani ve vrcholných provedeních není drahé. Foto: SAIC-GM-Wuling

Zdroj: SAIC-GM-Wuling

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.