Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané už svá levná SUV vyrábí i v Evropě, vybavený „Kodiaq” nabídnou za 430 tisíc
24.4.2019 | Petr Prokopec
Haval F7 je prvním vozem čínské automobilky, jehož výroba odstartuje mimo domovinu, a to v Rusku. Soupeř Škody Kodiaq bude k mání od 440 tisíc korun.
Čínská auta začínají být i z pohledu rozmařilých Evropanů stále atraktivnější. Konečně se mohou pochlubit pohledným zevnějškem, s nímž je spárován interiér napěchovaný výbavou od podlahy až po střechu. Opovrhovat nelze ani hnacím ústrojím či v neposlední řadě dokonce bezpečností, vše je přitom k mání za daleko nižší sumy než v případě evropské konkurence. Lákadel je tedy více než dostatek, jediným problémem je absence těchto aut na starém kontinentu. I tato okolnost se ale stává minulostí.
Aktuálně bylo oznámeno, že Haval F7 bude prvním autem čínské provenience, které se začne vyrábět i mimo svou domovinu, konkrétně v Rusku. Pilotní várka již sjela z montážní linky, se spuštěním masové produkce se počítá v květnu. O měsíc později pak odstartuje prodej, ceny však ještě oznámeny nebyly. Zástupci značky však dodávají, že Haval F7 bude nejméně o 15 procent levnější než stěžejní konkurence, která startuje bez výjimky za hranici 500 tisíc Kč.
Počítat lze tedy se startem na přibližně 430 tisících korunách, za které dostanete docela velké, 4 620 milimetrů dlouhé, 1 846 mm široké a 1 690 mm vysoké SUV disponující rozvorem 2 725 mm. Haval F7 tak na silnici zabírá prakticky stejný prostor jako tuzemská Škoda Kodiaq, se kterou jí do značné míry spojuje také motorový prostor. I v případě čínského vozu je možné vybírat mezi jedna-pětkou a dvoulitrem, přičemž první produkuje 169 a druhý 197 koní.
Tím shody mezi oběma vozy nekončí, v obou případech si zákazníci mohou volit mezi pohonem předních a všech čtyř kol. Systém 4x4 užívá připojitelnou zadní nápravu skrze vícelamelovou spojku, tím ovšem selekce končí. Zatímco Kodiaq je k dispozici také s šestistupňovým manuálem, Haval nabízí pouze sedmistupňový dvouspojkový automat. Slabší motor s ní přitom dá stovku za 9,7 sekundy, silnější za 8,8 sekundy.
Na druhém konci vozu je možné počítat s kapacitou 490 až 1 254 litrů, v tomto ohledu tedy Haval nesahá Škodě ani po kotníky. Na druhou stranu, start o více než 200 tisíc níže dokáže mnohé omluvit. Zvláště když je doprovázen minimálně 17palcovými litými koly, za nimiž se ve všech rozích skrývají kotoučové brzdy. Uvnitř je pak možné počítat s vyhřívanými sedadly v obou řadách, ta přední jsou pak dokonce klimatizovaná.
Standardní výbava tím samozřejmě nekončí, na její kompletní sepsání bychom ale potřebovali mnohem větší prostor. Navíc by šlo jen o zbytečné nošení dříví do lesa, již nyní je jasné, že Haval F7 bude hitem - ačkoliv pro většinu Rusů bude vlastně i tak drahý. Ovšem tamní zastoupení značky s neúspěchem rozhodně nepočítá, i proto, že od září hodlá nabízet také stylovější verzi F7X. Také ta se bude vyrábět v ruské Tule. Ke vstupu na trhy Evropské unie tak už vážně mnoho nezbývá.
Haval F7 se od příštího měsíce začne masově vyrábět v Rusku. Na cenu to přílišný vliv mít nebude, při zemi se bude držet i nadále
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva