Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané už svá levná SUV vyrábí i v Evropě, vybavený „Kodiaq” nabídnou za 430 tisíc
24.4.2019 | Petr Prokopec
Haval F7 je prvním vozem čínské automobilky, jehož výroba odstartuje mimo domovinu, a to v Rusku. Soupeř Škody Kodiaq bude k mání od 440 tisíc korun.
Čínská auta začínají být i z pohledu rozmařilých Evropanů stále atraktivnější. Konečně se mohou pochlubit pohledným zevnějškem, s nímž je spárován interiér napěchovaný výbavou od podlahy až po střechu. Opovrhovat nelze ani hnacím ústrojím či v neposlední řadě dokonce bezpečností, vše je přitom k mání za daleko nižší sumy než v případě evropské konkurence. Lákadel je tedy více než dostatek, jediným problémem je absence těchto aut na starém kontinentu. I tato okolnost se ale stává minulostí.
Aktuálně bylo oznámeno, že Haval F7 bude prvním autem čínské provenience, které se začne vyrábět i mimo svou domovinu, konkrétně v Rusku. Pilotní várka již sjela z montážní linky, se spuštěním masové produkce se počítá v květnu. O měsíc později pak odstartuje prodej, ceny však ještě oznámeny nebyly. Zástupci značky však dodávají, že Haval F7 bude nejméně o 15 procent levnější než stěžejní konkurence, která startuje bez výjimky za hranici 500 tisíc Kč.
Počítat lze tedy se startem na přibližně 430 tisících korunách, za které dostanete docela velké, 4 620 milimetrů dlouhé, 1 846 mm široké a 1 690 mm vysoké SUV disponující rozvorem 2 725 mm. Haval F7 tak na silnici zabírá prakticky stejný prostor jako tuzemská Škoda Kodiaq, se kterou jí do značné míry spojuje také motorový prostor. I v případě čínského vozu je možné vybírat mezi jedna-pětkou a dvoulitrem, přičemž první produkuje 169 a druhý 197 koní.
Tím shody mezi oběma vozy nekončí, v obou případech si zákazníci mohou volit mezi pohonem předních a všech čtyř kol. Systém 4x4 užívá připojitelnou zadní nápravu skrze vícelamelovou spojku, tím ovšem selekce končí. Zatímco Kodiaq je k dispozici také s šestistupňovým manuálem, Haval nabízí pouze sedmistupňový dvouspojkový automat. Slabší motor s ní přitom dá stovku za 9,7 sekundy, silnější za 8,8 sekundy.
Na druhém konci vozu je možné počítat s kapacitou 490 až 1 254 litrů, v tomto ohledu tedy Haval nesahá Škodě ani po kotníky. Na druhou stranu, start o více než 200 tisíc níže dokáže mnohé omluvit. Zvláště když je doprovázen minimálně 17palcovými litými koly, za nimiž se ve všech rozích skrývají kotoučové brzdy. Uvnitř je pak možné počítat s vyhřívanými sedadly v obou řadách, ta přední jsou pak dokonce klimatizovaná.
Standardní výbava tím samozřejmě nekončí, na její kompletní sepsání bychom ale potřebovali mnohem větší prostor. Navíc by šlo jen o zbytečné nošení dříví do lesa, již nyní je jasné, že Haval F7 bude hitem - ačkoliv pro většinu Rusů bude vlastně i tak drahý. Ovšem tamní zastoupení značky s neúspěchem rozhodně nepočítá, i proto, že od září hodlá nabízet také stylovější verzi F7X. Také ta se bude vyrábět v ruské Tule. Ke vstupu na trhy Evropské unie tak už vážně mnoho nezbývá.
Haval F7 se od příštího měsíce začne masově vyrábět v Rusku. Na cenu to přílišný vliv mít nebude, při zemi se bude držet i nadále
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda