Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, co teď Číňané nabízí v Evropě levněji než základní Škodu Karoq
10.7.2019 | Petr Prokopec
5,3metrovým kolos, který standardně počítá s pohonem všech kol a motory 2,0 turbo, vypadá jako docela drahé auto. Jenže není jím, v základní, ale přesto nabušené verzi stojí 463 tisíc.
Je už jasné, že Rusko se stalo vstupní branou čínských automobilek do Evropy. Na tento trh míří stále více aut ze země se zdí viditelnou až z Vesmíru. Zatím posledním je JAC T6, obří pick-up, který je ve své domovině k mání již od roku 2015. Od té doby se překvapivě příliš nezměnil, jakkoliv jsou mnohé čínské vozy inovovány pomalu každý rok. T6 ovšem disponuje stále tou stejnou čelní maskou či „ohrádkou“ na korbě, která je dokonce součástí standardní výbavy. A odlišná nejsou kupodivu ani litá kola.
V jednom ohledu však na změnu došlo. Zatímco ve své domovině je JAC T6 k dispozici také s prodlouženým rozvorem, do Ruska míří pouze standardní provedení, které narostlo na 5 325 milimetrů do délky a na 3 090 mm v rámci rozvoru. Ve Číně je ale pick-up k mání i jako kolos měřící 5 605 mm a disponující rozvorem 3 380 mm. V té chvíli má přitom korba rozměry 1 810 x 1 520 mm, zatímco u standardu lze počítat „pouze“ se čtvercem o rozměru 1 520 x 1 520 milimetrů.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, tedy do motorového prostoru. Zde pro změnu novinky souvisí s eliminací základní varianty, která používá atmosférický dvoulitrový čtyřválec, pětistupňový manuál a pohon předních kol. Místo toho mají Rusové k dispozici vždy čtyřkolku, se kterou mohou propojit jak dvoulitrové benzinové turbo (177 koní, 290 Nm), tak dvoulitrový turbodiesel (136 koní, 320 Nm). Standardem a vlastně i jedinou volbou je pokaždé šestistupňový manuál.
Zajímavé přitom je, že dle zvoleného motoru se liší světlá výška. Zatímco s dieselem je spojeno 216 mm, benzinová jednotka může počítat pouze se 198 mm. To ovlivňuje i nosnost korby, na kterou naložíte 810, respektive 790 kilogramů. Pod ní se přitom nenachází zrovna revoluční technika, místo toho se zadní náprava pracuje s tuhým listovým odpružením a bubnovými brzdami. Ty kotoučové nalezneme pouze vpředu, stejně jako nezávislé zavěšení.
Jelikož však JAC T6 je koncipován hlavně jako pracant postavený na žebřinovém rámu, není poněkud archaická technika v jeho případě nevýhodou, ale spíše bonusem v rámci robustnosti a spolehlivosti. Na nedostatek komfortu si ale ani tak Rusové nebudou moci stěžovat, neboť již základní úroveň výbavy Intermediate zahrnuje třeba klimatizaci, audio systém s CD přehrávačem nebo zadní parkovací senzory a 17palcová litá kola.
Pokud se rozhodnou pro úroveň Full Extra (to není vtip ani špatný překlad), je možné počítat také s koženým čalouněním, mutlimediálním systémem, zpětnou kamerou nebo bezklíčovým vstupem a startováním. Ceny v té chvíli činí 1 399 000 rublů (499 270 Kč) u benzinové verze, respektive 1 499 000 RUB (534 950 Kč) u dieselové. Za nižší úroveň výbavy pak na ruském trhu necháte 1 299 000 RUB (463 580 Kč), respektive 1 399 000 RUB (499 270 Kč).
JAC T6 tedy působí velmi slibným dojmem, neboť za ještě nižší cenu, než na jaké startuje Škoda Karoq s litrovým tříválcem, dostanete 5,3metrový pick-up s dvoulitrem, 177 koňmi pod kapotou, pohonem všech kol a dostatečnou výbavou. Tomu se již těžko odolává, zvláště když čínský pick-up rozhodně nevypadá odpudivě. Vyráběn bude v Kazachstánu, k zákazníkům se pak dostane po 1. září. Objednat jej lze již nyní.
Za názvem JAC T6 se skrývá 5,3metrový čínský pick-up, který se 177 benzinovými či 136 dieselovými koňmi dorazil i do Ruska. Startuje přitom na pouhých 463 580 Kč
Zdroj: JAC
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB