Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč

Spousta lidí čínská auta odmítá, je ale otázkou, jestli je to ještě na místě. Emgrand X7 je srovnatelný se Škodou Kodiaq, nabídne ale více výbavy a motor 1,8 v základu za zlomek peněz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč

24.6.2019 | Petr Prokopec

Spousta lidí čínská auta odmítá, je ale otázkou, jestli je to ještě na místě. Emgrand X7 je srovnatelný se Škodou Kodiaq, nabídne ale více výbavy a motor 1,8 v základu za zlomek peněz.

Ještě před několika málo lety v Evropě po čínských vozech neštěkl ani pes, situace se ale v posledních letech rychle mění. Ačkoli první pokus zaujmout místní zákazníky se Číňanům nepovedl a získali si pověst výrobců designově nezajímavých, nekvalitních a nebezpečných aut, objektivních důvodů odmítat zrovna jejich auta postupně ubývá. V tuto chvíli se tak zdá být jen otázkou času, než se tu stanou něčím podobně běžným, jako ta korejská.

Jak je to možné? Číňané se poučili z předchozích nezdarů a rozhodli se, že na Evropu nezaútočí přímou ztečí, ale místo toho použijí zadní vrátka. Řada tamních investorů proto nalila své peníze do zavedených značek, přičemž došlo buď na spolupráci, nebo rovnou na odkoupení. Díky tomu asijské automobilky získaly potřebné know-how, které následně aplikovaly na své nové produkty. Ty jsou čím dál tím podařenější, přesto zůstávají levné.

Jedním z důkazů je SUV Emgrand X7, které bylo pro letošní rok zásadně modernizováno a začalo se prodávat i na západ od Číny. V kariéře tohoto modelu jde již o druhou velkou modernizaci, díky níž se více přiblížil „západnímu“ vkusu i tužbám. Poněkud nudné a tuctové přední a zadní partie totiž vyměnil za ostré hrany, diodová světla a výraznou masku chladiče připomínající vzhledem Cadillac.

Jen u exteriéru ovšem nezůstalo, ostatně Číňané dodávají, že oproti předchozímu provedení došlo na 230 novinek. Mezi ně samozřejmě patří i modifikace interiéru, kde se sice nedočkáme virtuálního přístrojového štítu, ovšem digitální displej do něj zasazený byl zvětšen. Výrazně se pak změnila palubní deska a středová konzole, jenž i přes přítomnost řady tlačítek působí čistějším dojmem. A nechybí ani větší obrazovka multimediálního systému.

Jen u viditelných prvků však nezůstalo, zmínit můžeme i vyšší kvalitu plastů a zlepšení odhlučnění. Rozvor 2 661 milimetrů pak zůstal stejný jako u originálu z roku 2012, ovšem Emgrand spadající pod Geely vyrukoval s širším rozchodem kol, jenž má přispět k navýšení stability. Mimo to SUV narostlo o 7 mm do výšky (na 1 707 mm), v rámci délky však došlo ke zkrácení ze 4 600 na 4 500 mm, a to díky mnohem svislejší nové přídi.

Za novým emblémem se pak skrývají již jen pouhé dvě pohonné jednotky, mimo hru se dostal vrcholný 2,4litrový čtyřválec se 152 koňmi. To je ovšem dáno tím, že Emgrand rozšířil nabídku také o provedení X7 Sport. Jeho vzhled je přitom ještě přitažlivější, neboť tu máme lépe padnoucí přední nárazník, světla s přitažlivější grafikou a zejména přepracovaný zadní sloupek, který opticky propojuje zadní okna s těmi bočními.

Kromě toho došlo rovněž na úpravu platformy, rozvor tak narostl na 2 670 mm a délka na 4 519 mm. Aby ovšem Číňané dodali vážnost onomu označení Sport, došlo také na pokles světlé výšky ze 190 mm, jimiž disponuje základní Emgrand X7, na 163,2 mm. Logicky tak poklesla i výška vozu, a to na 1 694 mm. Šířka se pak prakticky nemění, i přes menší počet milimetrů (1 831 versus 1 834) však verze Sport působí rozcapeněji. Jde o SUV střední třídy, takže rozměry nemá daleko od Škody Kodiaq, která je o něco delší, ale nižší a přibližně stejně široká.

To jsme ale poněkud odbočili od onoho motorového prostoru. Můžeme tedy zmínit, že základní provedení X7 je k mání s jedna-osmou se 131 koňmi, jenž přenáší pouze dopředu pětistupňový manuál. Kromě toho je ovšem možné sáhnout ještě po dvoulitru se 139 koňmi, který pro změnu doprovází pouze šestistupňový automat. Obě motorizace přitom mají zvládnout maximálně 175 km/h a stovku pokoří pod 13,5 sekundy.

V případě X7 Sport je možné počítat s již zmiňovanou dva-čtyřkou, která je díky zásahům do architektury k dispozici i s pohonem všech čtyř kol. Mimo to dostala do vínku i přeplňovanou jedna-osmičku, která je se 180 koňmi a 285 Nm naprostým vrcholem v nabídce. Automat a systém 4x4 jsou v jejím případě standardem, manuál a pohon předních kol jsou vyhrazeny pouze základnímu dvoulitru se 139 koňmi.

Lze přitom již jen dodat, že ve své domovině startuje Emgrand X7 na 92 900 yuanech (303 tisíc Kč), což rozhodně není vysoká cena. Někteří nad tím mávnou rukou, že čínské ceny jsou irelevantní, jenže X7 není k dispozici jen tam. Do prodeje se dostal i v Evropě, třebaže zatím ne v rámci EU, a to konkrétně v Rusku, kde startuje na 989 900 rublech. To je 354 tisíc Kč, což je za tak velké SUV s motorem 1,8 docela kouzelná cena. Ani výbava není chudá, v základu vůz nabízí ABS, ESP, duální airbagy, přední a zadní parkovací senzory, asistent rozjezdu do kopce, klimatizaci, multimédia s 9palcovým displejem či litá kola. O tom se nejlevnějšímu Kodiaqu ani nezdá.

Pokud vám toto nestačí, můžete vystoupat na úroveň Comfort. I nadále budete mít pod kapotou jedna-osmu a tedy i pětistupňový manuál, zároveň lze ovšem počítat kupříkladu s elektronickou parkovací brzdou místo ruční a širšími pneumatikami (225/65 místo 215/60). Lité sedmnáctky zůstávají, cena pak narůstá na 1 089 000 RUB (390 tisíc Kč), respektive na 1 189 900 RUB (426 tisíc Kč) při volbě dvoulitru.

Na vrchol se pak vyšplhaly úrovně Lux a Flagship, kdy první disponuje navíc mlhovkami a druhá rovněž tempomatem, umělou kůží či zpětnou kamerou a střešním oknem. V motorovém prostoru přitom již nic jiného než dvoulitr nefiguruje, ceny pak činí 1 229 900 RUB (440 tisíc Kč), respektive 1 279 900 RUB (458 tisíc Kč). Ani v plné výbavě tedy není vůz zrovna drahý a to už jde o ceny pro exportní trh - v Číně pod 400 tisíc Kč (přesněji 380 tisíc Kč) stojí i vrcholné X7 Sport, to do Ruska teprve míří.


Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 1 - Geely Emgrand X7 2019 nove 01Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 2 - Geely Emgrand X7 2019 nove 02Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 3 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 02Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 4 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 03Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 5 - Geely Emgrand X7 2019 nove 03Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 6 - Geely Emgrand X7 2019 nove 04Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 7 - Geely Emgrand X7 2019 nove 05Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 8 - Geely Emgrand X7 2019 nove 06Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 9 - Geely Emgrand X7 2019 nove 07Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 10 - Geely Emgrand X7 2019 nove 08Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 11 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 04Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 12 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 05Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 13 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 06
Emgrand X7 se dočkal modernizace, která z něj udělala pohlednější a lépe vybavený vůz...

Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 14 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 07Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 15 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 08Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 16 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 09
...než jakým byl předchůdce

Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 17 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 10Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 18 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 11Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 19 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 12Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 20 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 13Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 21 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 14Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 22 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 15Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 23 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 16Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 24 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 17Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 25 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 18Číňané v Evropě prodávají vybavené SUV třídy Škody Kodiaq za 354 tisíc Kč - 26 - Emgrand X7 a X7 Sport 2019 prvni sada 19
Ještě působivější je pak varianta X7 Sport, která nabízí více místa, výbavy, konektivity i koní pod kapotou. Je ale také logicky dražší, byť nám i její ceny připadají jako láce

Zdroj: Geely Russia

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama