Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vskutku bizarní klon stvořila čínská značka Eagle. Mladým zákazníkům zkouší nabízet elektrické přibližovadlo v hávu šest dekád starého bavoráku.
Již mnohokrát jsme zmiňovali, že Číňané nemají žádnou úctu k cizímu duševnímu vlastnictví. Doplácí na to kde kdo, asi nejhůře to ale nese Land Rover, jehož Range Rover Evoque byl bez skrupulí zkopírován automobilkou Land Wind. Britové se bránili, ale u čínského soudu prohráli - podle něj byla žádost o patent podána pozdě a navíc špatně. A Čína ho pak dokonce úplně zrušila.
Tento případ je ale pouze jedním z mnoha. Za vrchol drzosti bychom pak mohli označit počínání firmy Chery a Geely. Ta první dříve kopírovala kde co, když ale Mercedes představil elektrickou divizi EQ, Číňané rázem začali mluvit o plagiátorství, neboť pod stejným názvem již nějaký ten pátek prodávají elektrický hatchback. Druhá pak nedávno naznačila, že má zájem o koupi části koncernu Daimler. Němci ale nezapomněli, že jim obšlehla design někdejší třídy C, a proto vyslance značky poslali šupem zpátky na východ.
Dnes se ale nebudeme zabývat ani Land Roverem, ani Mercedesem. Místo toho je ve středu dění další německá automobilka, a sice BMW. Ta má s Číňany rovněž zajímavou zkušenost, svého času bojovala proti zneužívání svého loga. V tomto sporu kupodivu i vyhrála, ačkoliv se jednalo spíše o Pyrrhovo vítězství. Čínský soud ji totiž přiřkl spíše jen symbolické odškodné, přestože bylo jasné, že firmy Deguo Baoma Group a Chuangjia vydělaly za několik let používáním loga mnohem více.
Je otázkou, zda po tomto vyhraném soudním sporu BMW půjde do dalšího. Aktuálně byl totiž v Číně odhalen nový Eagle EG6330K. Za tímto nicneříkajícím názvem se skrývá nízkorychlostní elektromobil (LSEV neboli Low-Speed Electric Vehicle), který je zaměřen na mladé žijící ve městech.
Rozhodně tak neoslní jízdní dynamikou ani technikou. Má olověno-kyselinové akumulátory, které mu zajistí dojezd maximálně 120 kilometrů. Nejvyšší rychlost se pak vyšplhá jen na 60 km/h, za čímž stojí směšný výkon elektrické jednotky. Ta produkuje pouze 5,3 koně, které se musí poprat s hmotností na úrovni 750 kilo. V rámci rozměrů tu pak máme délku 3,3 metru, šířku a výšku 1,47 metru či rozvor 1,94 metru.
Proč jsme ale v úvodu zmiňovali ono kopírování a BMW? Jednoduše proto, že novinka firmy Eagle kopíruje legendární Isettu z 50. let minulého století. Značka však oproti originálu provedla i pár změn. Namísto předních dveří jako od ledničky tu jsou čtvery klasické namontované na bocích. Přibylo také čtvrté kolo (dříve bylo vzadu jen jedno) a zavazadlový prostor.
Díky těmto změnám nám Eagle připomíná i další evropskou legendu, a sice Fiat Multipla z 60. let. Skloubením těchto dvou ikon tak vznikl zajímavý retro mišmaš, který pokračuje rovněž v interiéru. Nenajdeme zde digitální přístrojový štít, jak je u čínských elektromobilů běžné, ale analogový. Doplňují jej pak výrazné výdechy klimatizace či relativně malý panel rádia. To vše by pak mělo stát v přepočtu zhruba 85 tisíc korun.
Na úspěch či neúspěch vozu jsme tedy nadmíru zvědavi, stejně jako na kroky BMW. Nečekáme ale nic než standardní scénář - Číňané kopírují a nikdo si raději nestěžuje. A když už to nějaká automobilka udělá, pak jen spláče nad výdělkem...
Takhle vypadá Eagle EG6330K alias novodobé BMW Isetta. Sveze čtyři cestující, ovšem jen malými rychlostmi, neboť pohon má na starosti pouze 5,3 koně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda