Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí

Že v Číně existuje spousta místních výrobců osobních aut, se dobře ví i v Evropě, o těch nákladních se tady ale moc nemluví. Také ta za Velkou zdí vznikají, velká sláva to ovšem není, ani v případě Kamionu roku 2019.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí

25.11.2018 | Mirek Mazal

Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že v Číně existuje spousta místních výrobců osobních aut, se dobře ví i v Evropě, o těch nákladních se tady ale moc nemluví. Také ta za Velkou zdí vznikají, velká sláva to ovšem není, ani v případě Kamionu roku 2019.

Čínská lidová republika vládne světovému automobilovému trhu. Asijská velmoc už několik let zaujímá první pozici v prodejních statistikách, loni se tam prodalo 24,72 milionu nových osobních aut. To odpovídá asi jedné čtvrtině celosvětového odbytu. Nezřídka sice jde o drze okopírovanou produkci slavnějších značek, přesto hned čtrnáct místních a pro nás často neznámých firem dokázalo v roce 2017 prodat více než 100 tisíc vozů.

Pozadu nezůstávají ani dodavatelé těžší techniky, kteří jsou pro Evropu prakticky neznámí. V Číně přitom sídlí více než dvě desítky firem orientující se na výrobu nákladních aut. Jednou z největších je státní podnik First Automobile Works (FAW), který se zaměřuje na oblasti východní Asie a USA. Jejím hlavními produkty jsou osobní automobily, autobusy a právě náklaďáky.

Nejnovější stroj od FAW nyní získal čínské ocenění Truck of the Year 2019, tedy Kamion roku 2019. Číňané chtějí, aby se místní značky v budoucnu účastnily i obdobné evropské soutěže, která je nejstarší a nejvýznamnější, zatím si to však rozdávají mezi sebou doma.

Do finále posledního ročníku postoupili zástupci automobilek CAMC, Foton a FAW a poslední jmenovaný se stal celkovým vítězem. Konkrétně jde o FAW J7 Eagle, který ukazuje to nejlepší, co mohou nyní nabídnout výrobci nákladní techniky z Číny. Ve srovnání s evropskou produkcí ale jde o poněkud archaický vůz. Měřítky evropských profesionálních řidičů by těžko prošel plastový interiér, který tvrdou umělou hmotu nabízí ve velkém. Drsný povrch na místech kontaktu s pokožkou nebude na dlouhých cestách nic příjemného.

Zkušeného šoféra by asi pobavilo i zahalené prosklení v zadním panelu kabiny, dnešní tahače už nic takového nepoužívají. Také řadicí páka stojící uprostřed kabiny vyvolává vzpomínky na doby dávno minulé. Celkové uspořádání a ztvárnění není moderní, asi málokterý zhýčkaný řidič evropských přepravních společností by uvítal podobné pracoviště jako přechodný domov.

Exteriér působí podstatně lépe, však se na vzhledu podílel slavný Italdesign Giugiaro. Lichoběžníková mřížka s ostře řezanými světlomety vypadá svěže. Pod sympatickou karoserii bije 12,5litrový motor o výkonu 550 koní a 2 300 Nm, který by měl podle výrobce zvládnout ujet cca 1,2 milionu kilometrů bez velkých oprav. Maximální rychlost J7 Eagle může být až 110 km/h. Do nádrží na naftu se vejde 800 litrů pohonných hmot, nejvyšší celková nosnost je 40 tun.

Přesná cena záleží na konkrétní specifikaci, FAW ale říká, že se s ní vždy bezpečně dostane výrazně pod ceny srovnatelných kamionů zahraniční produkce. Asi není důvod nevěřit, jen v případě té srovnatelnosti si nejme jistí, zda dnes vůbec existuje tahač renomovaného výrobce, který by nabízel něco podobného.


Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 1 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 01Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 2 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 02Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 3 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 03Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 4 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 04Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 5 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 05Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 6 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 06Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 7 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 07Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 8 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 08Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 9 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 09Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 10 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 10Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 11 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 11Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí - 12 - FAW J7 Eagle Cina foto prvni 12
FAW J7 Eagle získal v Číně místní cenu Truck of the Year 2019. Navzdory ocenění má ve srovnání s těmi nejlepšími ještě co dohánět

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.