Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc

Za 137 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo možné označit za jakkoli velké či jakkoli vybavené. V Číně takové prodávají a ani nepůsobí lacině.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc

27.8.2020 | Petr Prokopec

Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc

/

Foto: SAIC-GM-Wuling

Za 137 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo možné označit za jakkoli velké či jakkoli vybavené. V Číně takové prodávají a ani nepůsobí lacině.

Když se řekne Baojun, nepředstavíte si patrně nic, jde ale o čínskou značku aut, která není hodna přehlížení. Stojí za ní americký koncern General Motors a čínská automobilka SAIC, tedy dva velikáni svého druhu. Na trh vypouští hlavně SUV, MPV i kompaktní auta a mezi nimi také neuvěřitelně levného soupeře Škody Octavia. Pro ty, pro něž je ale i auto za 300 drahé, ale mají v nabídce základní model jménem Baojun 310, který nyní nabízí levněji než kdy dříve.

Tohle auto je navíc k dostání i jako kombi označené 310W a pro letošek prošlo modernizací. Nejdostupnější Baojun dostal nejen nový design, který je mimochodem docela pohledný, ale také inovovanou techniku. K mání je nyní s 1,2litrovým nebo 1,5litrovým atmosférickým motorem, kdy první produkuje 82 a druhý 111 koní. Na trhání asfaltu to sice stačit nebude, nicméně za tak nízkou cenu nelze očekávat supersportovní žihadlo. Zvláště když automobilka zmiňuje, že důraz byl kladen na spotřebu, která u silnějšího kombíku vrcholí na 6,5 l/100 km.

I když jde o základní model značky, není to zrovna prcek. Oproti předchozí generaci dostal do vínku větší rozvor (2 750 mm versus 2 550 mm) a jeho celková délka se natáhla ze 4 032 milimetrů na 4 620 mm. Nad zadní nápravu je tak možné naložit až 1 460 litrů nákladu, kromě toho je ovšem možné zavazadelník osadit také dvěma nouzovými sedadly. Vůz tak může být buď pěti nebo šestimístný, což je u kombíků velmi ojedinělé, zvláště u kombíků této třídy.

Aby toho nebylo málo, už v základu jde o velmi dobře vybavené auto. S vyššími úrovněmi výbavy pak přichází i moderní finesy jako monitoring tlaku v pneumatikách či zpětná kamera, pětistupňový či šestistupňový manuál je pak možné nahradit automatickou převodovkou. I tak je velmi levný - když jsme se o něm zmiňovali dříve, hovořilo se o vyšší ceně, nyní se ale v těžkých časech snaží zaujmout se základní cenou jen 42 800 yuanů s motorem 1,2 a manuálem, což je v přepočtu pouhých 137 tisíc Kč. K dispozici je celkem 12 variant, přičemž i ta nejdražší s šestimístným interiérem, maximální výbavou, motorem 1,5 a automatem přijde na 72 800 CNY, tedy asi 235 tisíc Kč. To je pořád kouzelně nízká cena.

Když se přitom na auto podíváte zvenčí, laciné vám patrně nepřijde. A uvnitř to platí ještě méně - kolik dražších aut tady na pohled tak dobře nepůsobí. Jak jsme tedy již několikrát zmínili, existují čínská auta, která by si dovoz do Evropy zasloužila. Že by k němu mohlo dojít v případě Baojunu 310W ale nemáme zprávy, jakkoli nepochybujeme, že za současné situace by si tu podobný vůz rád koupil kde kdo.


Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 1 - Baojun 310W 2019 prvni sada 01Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 2 - Baojun 310W 2019 prvni sada 02Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 3 - Baojun 310W 2019 prvni sada 03Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 4 - Baojun 310W 2019 prvni sada 04Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 5 - Baojun 310W 2019 prvni sada 05Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 6 - Baojun 310W 2019 prvni sada 06Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 7 - Baojun 310W 2019 prvni sada 07Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 8 - Baojun 310W 2019 prvni sada 08Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 9 - Baojun 310W 2019 prvni sada 09Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 10 - Baojun 310W 2019 prvni sada 10Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 11 - Baojun 310W 2019 prvni sada 11Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 12 - Baojun 310W 2019 prvni sada 12Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 13 - Baojun 310W 2019 prvni sada 13Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 14 - Baojun 310W 2019 prvni sada 14Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 15 - Baojun 310W 2019 dalsi 01Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 16 - Baojun 310W 2019 dalsi 02Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 17 - Baojun 310W 2019 dalsi 03Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 18 - Baojun 310W 2019 dalsi 04Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 19 - Baojun 310W 2019 prvni sada 15Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 20 - Baojun 310W 2019 dalsi 05Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 21 - Baojun 310W 2019 dalsi 06Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 22 - Baojun 310W 2019 dalsi 07Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc - 23 - Baojun 310W 2019 dalsi 08
Čínské kombi Baojun 310W by mohlo být ideálem českých chalupářů. Uveze až 1 460 litrů nebo šest osob, přitom nyní startuje jen na 137 tisících korun. A ani ve vrcholných provedeních není drahé. Foto: SAIC-GM-Wuling

Zdroj: SAIC-GM-Wuling

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše