Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně

Čínské automobilky se stále více blíží Evropě. Kus za našimi hranicemi vyrábí soupeře tady neprodávané Škody Kodiaq GT, který ve srovnatelné specifikaci prodávají o 560 tisíc levněji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně

18.8.2020 | Petr Prokopec

Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně

/

Foto: Haval

Čínské automobilky se stále více blíží Evropě. Kus za našimi hranicemi vyrábí soupeře tady neprodávané Škody Kodiaq GT, který ve srovnatelné specifikaci prodávají o 560 tisíc levněji.

Že je Rusko vstupní branou čínských automobilek do Evropy, je nejvíce patrné u značky Haval, která spadá pod Great Wall Motors. Ta již loni spustila výrobu SUV F7 v regionu Tula v průmyslovém parku Uzlovaja, přičemž bylo jasné, že jde pouze o první vlaštovku a zakrátko můžeme očekávat hejno. Očekávané se stalo skutečností, neboť letos jej ve výrobě doplnilo i spřízněné SUV-kupé F7x.

Tato novinka je přímým konkurentem „čínské” Škody Kodiaq GT neboli stylovější alternativy místního Kodiaqu. Na délku jí naměříme 4 620 milimetrů, na šířku 1 846 mm a na výšku 1 690 mm. Mimo to tu máme rozvor 2 725 mm, který za českým SUV zaostává jen o chloupek, šance na úspěch tedy Haval F7x nepochybně má. Zvláště když se cenově pohybuje v úplně jiných sférách.

Haval F7x má s již prodávaným modelem F7 společného mnohem více než jen platformu. Oba vozy jsou až po středový sloupek naprosto identické, poté v případě novinky přichází do hry více se svažující střecha. Přepracováno bylo také víko zavazadelníku, jakkoliv úzká světla jsou již shodná jako u konzervativněji střiženého sourozence. Totéž pak lze říci o zadním nárazníku, do kterého byla zasazena napodobenina difuzoru a dvojice koncovek výfuku.

Zákazníci budou moci volit mezi dvěma přeplňovanými pohonnými jednotkami, kdy jedna-pětka dává 150 koní a dvoulitr 190 koní. Zatím je ale k dispozici jen ta druhá, a to i s pohonem 4x4. Slabší motor se přidá do nabídky později s pohonem pouze předních kol. Sedmistupňová dvouspojková převodovka je ale jedinou volbou pro obě pohonné jednotky a pro Rusy je také podstatné, že obě jsou koncipovány pro nízkooktanový benzin.

V závislosti na zvolené motorizaci a výbavě se hmotnost vozu pohybuje mezi 1 605 a 1 720 kilogramy. To jsou všechno parametry srovnatelné se západoevropskou konkurencí, jen cena se pohybuje skutečně někde jinde. Vůz je k mání za ceny od 1 549 000 rublů, tedy asi 463 tisíc Kč. Už to je 250 tisíc Kč od základního Kodiaqu, ale tady se bavíme o autě s dvoulitrovým turbem a slušnou výbavou - něco takového u Škody startuje na 1 022 900 Kč, o 560 tisíc korun dráž.

Snad ještě více rozdíl vyplyne při pohledu na právě odhalenou vrcholnou verzi Tech Plus, která v případě výchozího F7 přijde na 1 949 000 rublů a u F7x na 1 999 000 rublů, tedy na 583 resp. 598 tisíc Kč. To je pořád o dost méně než úplně základní Kodiaq Active 1,5 TSI (716 900 Kč), přitom je vybaveno chromovanými doplňky, 19" koly, digitální přístrojovkou, multimediálním systémem, bezdrátovým dobíjením mobilů a spoustou jízdních asistentů od udržování jízdního pruhu, přes adaptivní tempomat až po automtická dálková světla. Motorem je opět 190koňové dvoulitrové turbo, převodovkou sedmistupňová dvouspojka.

To jsou vskutku lákavé nabídky a platí nejen pro Rusko, nýbrž i okolní země tzv. EAEU (Eurasijský ekonomický svaz). První exempláře těchto Havalů už míří k zákazníkům a my se jen můžeme ptát, kdy dorazí i k nám. Oproti Rusku už tu o moc dražší nebudou.


Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 1 - Haval F7x vyroba Rusko 04Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 2 - Haval F7x vyroba Rusko 05Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 3 - Haval F7x vyroba Rusko 06
V Rusku se prodává přímo tam vyráběný model F7x, který nově dostal i špičkovou verzi Tech Plus. Foto: Haval

Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 4 - Haval F7 Tech Plus 2020 prvni 01Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 5 - Haval F7 Tech Plus 2020 prvni 02Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 6 - Haval F7 Tech Plus 2020 prvni 03Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 7 - Haval F7 Tech Plus 2020 prvni 04Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 8 - Haval F7 Tech Plus 2020 prvni 05Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 9 - Haval F7 Tech Plus 2020 prvni 06Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně - 10 - Haval F7 Tech Plus 2020 prvni 07
V Tule vzniká po boku modelu F7, který je v provedení Tech Plus k mání též. Foto: Haval

Zdroj: Haval

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše