Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá
28.1.2020 | Petr Prokopec
Největšími samostatnými akcionáři Mercedesu jsou dnes Číňané, a tak vlastně ani nemusí překvapit, že se značka orientuje právě na sice největší, ale klesající trh. Překvapit ovšem může, že jsou na něm stále více úspěšní.
Není žádným tajemstvím, že čínský trh s novými vozy razantně klesá. Za posledních osmnáct měsíců pouze v jednom případě došlo na růst, za tím navíc stálo urychlené přijetí přísnějších emisních norem v některých provinciích. Dealeři se tak zbavovali skladových zásob s výraznými slevami, což nakonec přebilo i ekonomickou nejistotu. Jakmile se však ceny vrátily do normálu, pád pokračoval. A jelikož dle analytiků letos nemá být o poznání lépe, řada výrobců začala bít na poplach.
V klidu ovšem kupodivu zůstává Mercedes, který je stále více čínský. Možná proto věří tomuto trhu, i když ostatní ne, a to přesto, že dalších 5 až 10 let počítá jen s jeho poklesem. To není zrovna zanedbatelný časový úsek, optimismus by tak německá automobilka možná měla raději odložit stranou. Jakkoliv je totiž možné, že Čína se na konci dekády vrátí opět do plusových vod, značka má zvláště v Evropě velké problémy se splněním stále tvrdších emisních limitů.
Čína je pro ni ovšem paradoxní spásou už nyní. Jakkoli největší trh světa zaznamenal sešup, Mercedes na něm v roce 2019 rostl o 6,2 procenta a s více jak 595 tisíci prodanými vozy zaznamenal vůbec nejlepší výsledek ve své historii. Šéf firmy Ola Källenius tak předpokládá, že „je zde potenciál pro další růst“, s čímž v případě prestižních automobilek souhlasí i analytici jinak věštící trhu propad.
Co z toho vyplývá? Zřejmě tolik, že třícípá hvězda má v Číně na růžích ustláno. Stojí za tím i ta skutečnost, že tři čtvrtiny z loni prodaných aut byly vyrobeny v tamních továrnách. Na to zákazníci slyší, i proto, že daná skutečnost vymazala nemalé dovozní daně. Vozy značky se tak staly dostupnějšími, pročež nejsou překvapivá Källeniusova slova o dalším možném růstu. Co však již udivit může, to je strategie EU, která své průmyslové klenoty servíruje Číňanům na stříbrném podnose.
Po lokálně vyráběných vozech Mercedesu, jako je prodloužená třída A, je v Číně stále větší hlad. Značka tak jako jedna z mála loni nezaznamenala propad registrací
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22