Reklama

Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche

Donedávna ryze „papalášská” značka se teď uchází i o přízeň zákazníků z řad běžných občanů. A jde na to pěkně od píky, SUV Hongqi HS7 je v mnoha ohledech výjimečným zbožím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche

19.11.2018 | Petr Prokopec

Donedávna ryze „papalášská” značka se teď uchází i o přízeň zákazníků z řad běžných občanů. A jde na to pěkně od píky, SUV Hongqi HS7 je v mnoha ohledech výjimečným zbožím.

Stopy značky Hongqi lze vysledovat až do roku 1958, jde tedy o jednu z nejstarších čínských automobilek. Svým zaměřením se však od konkurence nemalou měrou liší, až do roku 1981 firma produkovala vozy pouze po vysoce postavené zástupce komunistické vlády. Těm přitom šel k duchu i samotný název značky, v překladu Hongqi znamená Rudá zástava. Není tak překvapivé, že o ní mimo Čínu jen málokdo slyšel a že její roční registrace šplhají jen na úroveň dvou či tří tisíc kousků.

S touto strategií ale začali mít Číňané menší problém, mateřská společnost FAW proto rozhodla, že značku Hongqi uvolní také pro běžný lid. To se ovšem snáze řekne a hůře uděl. Nikoliv proto, že by třeba komunistická vláda začala automobilce házet klacky pod nohy, v tomto ohledu má firma plnou podporu. Ale dosud prakticky neměla bohaté domácí klientele co nabízet, neboť její portfolio bylo složené pouze ze tří vozů - a jak L5, tak i H5 a H7 jsou sedany.

Aktuálně byl proto na autosalonu v Kantonu představen nový model HS7, se kterým bude moci Hongqi oslovit i zájemce o luxusní SUV. Technicky vůz vychází z již zmíněného modelu H7, který je na trhu od roku 2012. V jeho případě již došlo na komercializaci, neboť pro vládu bylo rezervováno pouze 500 exemplářů, jež byly dodány ještě před oficiálním odhalením vozu. Poté ale již Hongqi mohlo otevřít showroomy i veřejnosti.

Sedan H7 byl postaven na platformě Toyoty Crown Majesta, přičemž stejnou architekturu používá také nové SUV HS7. Překvapivě nejde o archaický základ, generace S200 je na trhu od roku 2009. Souběžně s ním došlo také na adopci tří pohonných jednotek, kdy základ tvoří přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru. Nad tímto motorem pak trůní přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, zatímco vrcholná třílitrová V6 si vystačí s atmosférickým plněním.

HS7 kupodivu ani jeden z těchto agregátů nepoužije, byť u třílitrového šestiválce z produkce Toyoty zakotví. Nicméně Číňané pohonnou jednotku ještě poladili, a co je nejpodstatnější, zároveň jí dodali rovněž turbo. Výkon tak vyšplhal z 231 na 338 koní, což je opravdu razantní změna. Vlastně proto asi nikoho nezaskočí, že muselo dojít rovněž na výměnu automatické převodovky - původní šestistupňovou užívanou sedanem nahradila osmistupňová od Aisinu.

O jízdní dynamice či spotřebě se Číňané nemluví, obojí však samozřejmě ovlivní stálý pohon všech kol. Přesunout se tedy můžeme k designu, který v čelních partiích jasně dává najevo, pro koho je tento vůz stvořen tedy pro movité jedince konzervativního smýšlení. Nicméně na modernu zapomenuto nebylo, počítat tedy lze s LEDkovými světlomety. Do kabiny pro změnu dorazil digitální přístrojový štít se dvěma dalšími displeji, kůží a dřevem.

Více informací pak zazní v následujících měsících, do prodeje by nové čínské SUV mělo zamířit až v příštím roce. Cena zatím stanovena nebyla, nízká ale rozhodně nebude, a to dokonce ani na evropské poměry. Sedan H7 s třílitrem totiž na 524 800 yuanů (cca 1 736 600 Kč), nicméně jeho motor je atmosférický. Nové Hongqi HS7 tak skoro jistě zamíří s cenou nad hranici dvou milionů korun. Příliš? Číňané otevřeně říkají, že s tímto modelem chtějí konkurovat luxusním SUV od značek, jako jsou BMW, Mercedes nebo Porsche. A ta v Číně levněji nevyjdou.

Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 1 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 01Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 2 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 02Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 3 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 03Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 4 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 04Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 5 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 05Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 6 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 06Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 7 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 07Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 8 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 08Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 9 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 09Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 10 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 10Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 11 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 11Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 12 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 12Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 13 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 13Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 14 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 14Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 15 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 15Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 16 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 16Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 17 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 17Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche - 18 - Hongqi HS7 2018 prvni foto 18
Nové čínské luxusní SUV Hongqi HS7 nebude k dispozici jen tamní ládě, ale i lidu. Respektive pouze místní bohaté klientele

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama